Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad H* er det??

Startet af Tanja11, 9. September 2012, kl. 22:12

Tanja11

Jeg så her forleden dag på Tykke at hun havde en rød bumse lignende dims lige over hendes venstre forben.
Her idag så jeg så at den havde vokset :S ved i måske hvad det kan være, er det bare en bums eller?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

det lyder mærkeligt, prøv at tage et billede

Tanja11

Jeg tager et billede her imorgen, det er blevet lidt sent-.- men synes også selv at det ser lidt underligt ud.
Den er ca. på størrelse med et knappenålshoved.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Tanja11

her er billedet, jeg ved ikke om man kan se den ordenligt :)

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Volmer

det er lidt svært at se.. men hvis den er lidt knudret og evt. hvid kan det være en fedt knude. de er ikke farlige. mine forældres kat har mange af dem (jeg ved slet ikke om ildere kan få dem   :S  ) men hold lige øje med den og snak evt med dokter dyr :)

Tanja11

den er lidt hvid nogen steder, men vil da lige holde øje med den :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

lillemus

Hvordan ser den ud nu? Min bandit har også ala sådan en og den blev stor, skal ringe til dyrlægen imorgen og bestille tid..  :ja:
Bandit, Junior og Isbjørn <3

Tanja11

den er blevet lidt størrere og der kom en sårskorpe på, men den faldt af og den er ikke vokset mere :) jeg tror ikke at det er noget alvorligt men det kunne være dejligt hvis du ville indvige mig i hvad dyrlægen siger til det :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Stephanie

Det kunne ligne en talgknude.

Jeg har kun prøvet at have det 2 gange, og det var begge gange på ældre dyr. De var harmløse nok, men kun blive okay store. Problemet var at blodtilførslen til dem var så god, så hvis de fik kradset på dem fordi de kløede sig, så var der et mindre blodbad.

Så begge gange er de blevet fjernet kirurgisk

mette11

Jeg ville få sådan en fjernet og få sendt en biopsi af den ind til nærmere undersøgelse. Det er højest sandsynligt noget helt harmløst, men man ved aldrig. Jeg kunne godt tro at det er en mast cell tumor (men jeg er ikke dyrlæge, så jeg gætter kun). Der står mere om dem her: http://www.peteducation.com/article.cfm?c=11+2074&aid=2588

NemoToft

Jeg vil give Mette11 ret. Den der ville jeg få kigget på. Hvis den sidder oppe på kroppen, så ville jeg få den fjernet kirurgisk og sendt ind til histopat. Sidder den mere nede på selve forbenet, så ville jeg få lavet en lille prøve af knuppe dutten først. Og det ville jeg få gjort fordi: Hvis jeg er smadder uheldig at det er en malign mastcelle tumor, så skal den fjernes med meget brede rande, altså der skal skæres meget væk. Og man kan ikke skære 2 gange på et forben og så stadig få huden til at nå sammen. Men det kan man godt oppe på kroppen.

Tanja11

Stephanie: den blødte ikke særlig meget, og såret er også gået væk :)

NemoToft: den sidder lige over hendes forben, men den ser efterhånden ud til at blive pænere (uden sår) og den bliver heller ikke større, den generer hende heller ikke.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke