Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

alvorligt syge dyr efter falster ilderen

Startet af the bird, 18. September 2012, kl. 18:24

the bird

jeg skriver denne tråd da jeg syntes det er vigtigt at folk er advaret, jeg må indrømme at det sidste jeg har lyst til lige nu er at sidde foran computeren men syntes det er vigtigt folk er informeret... efter min kæreste og jeg deltog på Falster ilderen er vores dyr blevet meget syge, så syge at to af dem allerede er blevet indlagt og vi er nødt til at indlægge resten af flokken derude i morgen, symptomerne startede ganske få dage efter udstilling, grøn slimed diare, voldsom vægt tabt, træthed..

jeg ville egentligt allerhelst undgå og nævne navne i denne tråd, men jeg kan ikke rigtigt se nogen vej uden om det,
da vi kom på udstilling fik vi sat bure op ved siden af Pia Lyngs, i mellem vores bur og Maria dyhrs bur stod et bur med nogle af Pias dyr, den ene hvalp havde voldsom diare, det var bogstaveligt talt over det hele, det endte med at være ud over vores ting og bure, vi fortalte Pia at hendes hvalp havde diare og virkede syg, hun fortalte os at den havde fået noget kød og det kunne den ikke tåle, vi rykkede dog vores ting længere væk da hvalpen virkeligt bekymrede os..
der gik ikke mange dage efter udstillingen før de dyr der havde været i burene ved siden af hvalpen alle fik diare, og kort efter begyndte resten af vores dyr også og blive syge, dyrene begyndte at tabe sig, de blev sløve.. vi har prøvet at få styr på deres maver, men da vægt tab og sløvhed begyndte at vise alt for tydlige spor blev nogen af dyrene akut sent til dyrlæge

vores dyrlæge er nu i fuld gang med at finde ud af hvad der er i vejen med vores dyr, de har indtil videre sat dem på noget antibiotika, der er blevet nogle forskellige prøver på parasitter alle har dog indtil videre været negative, den af vores dyr der lige nu er hårdest ramt er vores lille pige Gaia, hun er meget syg og dyrlægerne er meget bekymrede for hende,
vores dyrlæge mener os smitten stammer fra udstillingen, det passer med hele sygdomsforløbet og hvilke dyr der fik symptomer først
så jeg vil nok anbefale jer alle til at holde ekstra godt øje med jeres totter, jeg håber virkeligt ikke der er flere der ender på denne måde..

jeg har desværre ikke så meget mere at tilføje lige nu, jeg ved ikke hvad jeg skal sige, alle mine dyr er syge, og dyrlægen har svært ved at finde ud af hvad det er, jeg er så bange for at miste min små totter

PiaLyng

Det gør mig virkelig ondt jeres dyr er blevet syge :/. Det er virkelig beklageligt.
Og igen, gør mig skide ondt af min ilder valgte at skide uden for bakken og ramte jeres ting..

Men Royal havde fået dårlig mave, pga stress og kød :)..
Han er dyrelæge tjekket, og er rask og frisk. Og har aldrig døjet med slimmet grøn afføring.

Men I må meget gerne opdatere når i har fundet ud af mere omkring hvad jeres dyr er blevet syge af,
for så må jeg da hellere få tjekket alle mine, nu hvor mine stod så tæt op af jeres :o

Dark Crystal Ferret

Vi er virkelig også bekymret for vores dyr. Indtil nu er det "kun" Tjalfe, som var i buret lige på den anden side af den syge hvalp, som har alvorlige problemer. Han bliver også indlagt. Men Aysiha, som jo slet ikke var med på udstillingen, men som er blevet bur kammerat med Tjalfe efter Felina døde, erviser desværre også tegn nu på at være smittet. Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal reagerer. Det er så ubehageligt at skrive det her. Det er virkelig ikke det jeg ønskede mest. Men Syndes som the bird at folk har krav på at vide det. Jeg er så nervøs for min elskede Tjalfe dreng. Det her måtte bare ikke ske... Og slet ikke nu eller sådan. Er så bange for at miste ham.. Det er helt umuligt for mig at finde ord for. Hvor bange jeg er lige nu.

Cille

Ingen af mine 3 er syge efter, og var nede ved Pia weekenden efter og hvis du vil se billeder af hendes "lorte bakke" kan jeg da godt ligge dem ind hvis det skal være.
Jeg så ingen tegn på sygligt dårligt mave, faktisk så deres prutter ganske almindelige ud.
Men man kan jo vende den om og sige i jo kan have det fra Norge, da i havde gæster derfra.... synes i synke dybt for tiden med jeres beskyldninger

boomerang

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 18. September 2012, kl. 18:50
Men Aysiha, som jo slet ikke var med på udstillingen, men som er blevet bur kammerat med Tjalfe efter Felina døde, erviser desværre også tegn nu på at være smittet. Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal reagerer.

Et besøg hos dr. dyr vil være passende :D

Dyrenørden

Har i overvejet om smitten stammer fra jeres egne dyr, siden Pia's dyr ikke har været alvorligt syge. Jeg selv havde fysisk kontakt med nogen af Pia's dyr på dagen og mine fejler intet. Derudover jeg undrer jeg mig meget over at i skriver flere af jeres dyr er er meget syge men først kommer til dyrlæge imorgen! Hvorfor kommer i ikke afsted med det samme hvis det er så galt?!
Derudover håber jeg ikke i tager til england og henter dyr, før i er helt sikre på hvad jeres dyr fejler! I sku jo nødig få smittet dyr i england.

holmer

Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 18:56
Ingen af mine 3 er syge efter, og var nede ved Pia weekenden efter og hvis du vil se billeder af hendes "lorte bakke" kan jeg da godt ligge dem ind hvis det skal være.
Jeg så ingen tegn på sygligt dårligt mave, faktisk så deres prutter ganske almindelige ud.
Men man kan jo vende den om og sige i jo kan have det fra Norge, da i havde gæster derfra.... synes i synke dybt for tiden med jeres beskyldninger
Hun skriver jo bare at en af pia´s dyr havde meget dårlig mave, og det bekymrede dem. Hvorfor fanden skal i starte sån en negativ steming med det samme. Skal folk bare holde deres kæft når nogen af deres dyr bliver syge efter en udstilling?
Så vil jeg sku da hellere blive gjort opmærksom på sygdom, uanset om det var mine egne dyr det kom fra.

Cille

Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 19:18
Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 18:56
Ingen af mine 3 er syge efter, og var nede ved Pia weekenden efter og hvis du vil se billeder af hendes "lorte bakke" kan jeg da godt ligge dem ind hvis det skal være.
Jeg så ingen tegn på sygligt dårligt mave, faktisk så deres prutter ganske almindelige ud.
Men man kan jo vende den om og sige i jo kan have det fra Norge, da i havde gæster derfra.... synes i synke dybt for tiden med jeres beskyldninger
Hun skriver jo bare at en af pia´s dyr havde meget dårlig mave, og det bekymrede dem. Hvorfor fanden skal i starte sån en negativ steming med det samme. Skal folk bare holde deres kæft når nogen af deres dyr bliver syge efter en udstilling?
Så vil jeg sku da hellere blive gjort opmærksom på sygdom, uanset om det var mine egne dyr det kom fra.

Ja det ville alle, men så kan man bare skrive man har syg ilder efter falster og ikke hænge bestemte personer ud

holmer

Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 19:20
Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 19:18
Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 18:56
Ingen af mine 3 er syge efter, og var nede ved Pia weekenden efter og hvis du vil se billeder af hendes "lorte bakke" kan jeg da godt ligge dem ind hvis det skal være.
Jeg så ingen tegn på sygligt dårligt mave, faktisk så deres prutter ganske almindelige ud.
Men man kan jo vende den om og sige i jo kan have det fra Norge, da i havde gæster derfra.... synes i synke dybt for tiden med jeres beskyldninger
Hun skriver jo bare at en af pia´s dyr havde meget dårlig mave, og det bekymrede dem. Hvorfor fanden skal i starte sån en negativ steming med det samme. Skal folk bare holde deres kæft når nogen af deres dyr bliver syge efter en udstilling?
Så vil jeg sku da hellere blive gjort opmærksom på sygdom, uanset om det var mine egne dyr det kom fra.

Ja det ville alle, men så kan man bare skrive man har syg ilder efter falster og ikke hænge bestemte personer ud
Måske, måske ikke. Men det er kun pga det er noget som omhandler maria. Og ikk en skid andet.

the bird

jeg gider virkeligt ikke mudderkast denne gang.. mine dyr har været til tjek ved dyrlægen inden udstillingen, og der var der intet, normal afføring, normal vægt, de spiste normalt der var absolut intet.. jeg forklare bare tingene som de forgik, jeg siger ikke at det med garanti var Pias hvalp der kom med smitten, men at det var en af mulighederne, og helt ærligt, hvis vi for en kort bemærkning leger at i stod i vores sko og det var jeres dyr der havde stået ved siden af en ilder med voldsom diare og de dyr af jeres der havde stået ved siden af var dem der først viste symptomer ville i så ikke tage det som første og mest sandsynlige mulighed for hvordan de har fået smitten!?

Dyrenørden: jeg kunne godt tænke mig og vide hvor i alverden vores dyr skulle have fået smitten fra til at starte med? dyrene fra norge havde det helt fint, ingen diare eller sygdoms symptomer..

Cille: undskyld, men hvem fanden tror du egentligt du er, helt ærligt, jeg ligger en tråd ud og fortæller at vores dyr er blevet syge efter falster ilderen og straks fare du i flæsket på os! jeg er bedøvende ligeglad med de stridigheder du og Maria har, det har absolut intet med dette og gøre! så ville du være sød at pakke dine beklagelser væk i denne tråd, hvis du har et problem, så tag den privat!

til jer alle, jeg syntes denne situation er rigtigt svær, det sidste jeg har brug for lige nu er mudderkasting grundet guderne ved hvilke stridigheder der er mellem folk, jeg skriver fordi mine dyr er blevet syge efter vi var på falster ilderen, jeg skriver fordi jeg syntes det er vigtigt folk er klar over det og har en chance for at eventuelt være forberedt og så folk ved de skal være ekstra opmærksomme.. men når folk allerede så småt begynder det sædvanlige mudderkast allerede, tja, så tænker man næsten om man skulle have valgt ikke at fortælle det til folk.. den eneste grund til jeg skrev denne tråd, at jeg faktisk tvang mig selv til det selvom jeg allermest har lyst til at sidde i er hjørne var for at vi kunne nå og reagere inden andre dyr bliver syge,,

Malene

Lad nu være med at pege fingre og hive personlige stridigheder ind i det her. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Faktum er at der er nogle dyr der er blevet syge af noget der meget vel kunne være ECE, og når de har deltaget (og muligvis blevet smittede) på en udstilling, så synes jeg faktisk det bør tages alvorligt.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

the bird

Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:25
Lad nu være med at pege fingre og hive personlige stridigheder ind i det her. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Faktum er at der er nogle dyr der er blevet syge af noget der meget vel kunne være ECE, og når de har deltaget (og muligvis blevet smittede) på en udstilling, så synes jeg faktisk det bør tages alvorligt.

tusind tak Malene

PiaLyng

Det virkelig virkelig trist med alle dyr som er blevet syge og krydser for de kommer igennem det hele, for alt andet ville være trist :'(!!

Og synes heller ikke mudderkast burde høre til i denne tråd, når det handler om dyr der er syge!
Så beskyldninger osv burde virkelig fejes af vejen!

Cille

Jeg synes rent faktisk ikke jeg skrev grimt, og jeg svarer rent faktisk på at mine dyr ikke var syge efterfølgende.
Så jeg kan ikke se i det indlæg jeg skrev at jeg "farer" i flæsket på jer, udover jeg siger "synes i synke dybt for tiden med jeres beskyldninger".
Der står i reglerne man ikke må hænge personer ud, og du nævner navn på en person og det er en beskyldning.
Så jeg synes da du skal slappe lidt af og måske lige læse det neutralt

Sølvsten

Inden tråden  blive  lukket pga personligt fnidder vil jeg da lige komme med min mening.  Jeg synes det er mere end ok at fortælle alle om dette tilfælde og jeg skal være ærlig og sige at havde det været mig der havde oplevet det samme ville min mistanke nok også gå på en ilder med dårlig afføring uanset hvem der måtte eje den.
Jeg håber på det bedste for de syge dyr