Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

alvorligt syge dyr efter falster ilderen

Startet af the bird, 18. September 2012, kl. 18:24

Dyrenørden

Citat fra: the bird Dato 18. September 2012, kl. 19:24
jeg gider virkeligt ikke mudderkast denne gang.. mine dyr har været til tjek ved dyrlægen inden udstillingen, og der var der intet, normal afføring, normal vægt, de spiste normalt der var absolut intet.. jeg forklare bare tingene som de forgik, jeg siger ikke at det med garanti var Pias hvalp der kom med smitten, men at det var en af mulighederne, og helt ærligt, hvis vi for en kort bemærkning leger at i stod i vores sko og det var jeres dyr der havde stået ved siden af en ilder med voldsom diare og de dyr af jeres der havde stået ved siden af var dem der først viste symptomer ville i så ikke tage det som første og mest sandsynlige mulighed for hvordan de har fået smitten!?

Dyrenørden: jeg kunne godt tænke mig og vide hvor i alverden vores dyr skulle have fået smitten fra til at starte med? dyrene fra norge havde det helt fint, ingen diare eller sygdoms symptomer..

Cille: undskyld, men hvem fanden tror du egentligt du er, helt ærligt, jeg ligger en tråd ud og fortæller at vores dyr er blevet syge efter falster ilderen og straks fare du i flæsket på os! jeg er bedøvende ligeglad med de stridigheder du og Maria har, det har absolut intet med dette og gøre! så ville du være sød at pakke dine beklagelser væk i denne tråd, hvis du har et problem, så tag den privat!

til jer alle, jeg syntes denne situation er rigtigt svær, det sidste jeg har brug for lige nu er mudderkasting grundet guderne ved hvilke stridigheder der er mellem folk, jeg skriver fordi mine dyr er blevet syge efter vi var på falster ilderen, jeg skriver fordi jeg syntes det er vigtigt folk er klar over det og har en chance for at eventuelt være forberedt og så folk ved de skal være ekstra opmærksomme.. men når folk allerede så småt begynder det sædvanlige mudderkast allerede, tja, så tænker man næsten om man skulle have valgt ikke at fortælle det til folk.. den eneste grund til jeg skrev denne tråd, at jeg faktisk tvang mig selv til det selvom jeg allermest har lyst til at sidde i er hjørne var for at vi kunne nå og reagere inden andre dyr bliver syge,,

Jeg synes det er fint du gør opmærksom på syge dyr så vi andre kan holde øje. Hvor smitten ellers sku komme fra ved jeg ikke men jeres dyr er de eneste der er alvorligt syge, derfor tror jeg ikke smitten kommer fra Pia. Der hvor jeg synes det går galt er at du direkte beskylder Pia, det dig selv der starter mudderkastingen. Og så synes jeg det lidt sjovt at det lige er Pia der skal beskyldes eftersom Maria har haft nogen uenigheder med hende ang. Pixel så vidt jg ved

AlisVolatPropiis

Især når man også tænker på at inkubationstiden passer ret nøjagtigt med ECE og at ECE jo på ingen måde betyder alle dyr får grøn og slimet afføring, det kan altså ligesåvel være ingen symptomer..eller en mave der kan ligne stressmave...så man kan jo ret beset ikke være sikker på noget som helst....igen...intet ondt om nogen :)

Shamua

#17
Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:25
Lad nu være med at pege fingre og hive personlige stridigheder ind i det her. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Faktum er at der er nogle dyr der er blevet syge af noget der meget vel kunne være ECE, og når de har deltaget (og muligvis blevet smittede) på en udstilling, så synes jeg faktisk det bør tages alvorligt.
Ja, men man må da ikke sige at det kommer fra en bestemt person, det kan hun da aldrig vide! Og det synes jeg bestemt ikke er i orden, da hun jo har haft gæster fra et andet land. Og de dyr som gæsten har haft med er jo ikke vant til at være i nærheden af de danske dyr, så den dårlige mave kan da ligeså godt komme fra gæstens dyr!! Der passer inkubationstiden ligeså med!!

Vh. Marianne

holmer

Citat fra: Shamua Dato 18. September 2012, kl. 19:42
Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:25
Lad nu være med at pege fingre og hive personlige stridigheder ind i det her. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Faktum er at der er nogle dyr der er blevet syge af noget der meget vel kunne være ECE, og når de har deltaget (og muligvis blevet smittede) på en udstilling, så synes jeg faktisk det bør tages alvorligt.
Ja, men man må da ikke sige at det kommer fra en bestemt person, det kan hun da aldrig vide! Og det synes jeg bestemt ikke er i orden, da hun jo har haft gæster fra et andet land. Og de dyr som gæsten har haft med er jo ikke vant til at være i nærheden af de danske dyr, så den dårlige mave kan da ligeså godt komme fra gæstens dyr!! Der passer inkubationstiden ligeså med!!
the bird skriver ikke og direkte beskylder pia´s dyr, men nævner pia i og med hendes dyr stod ved siden af og havde dårlig mave.   jeg ser hende ikke direkte skriver at det er pias dyr der har smittet deres. 

Dyrenørden

Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 19:45
Citat fra: Shamua Dato 18. September 2012, kl. 19:42
Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:25
Lad nu være med at pege fingre og hive personlige stridigheder ind i det her. Det kommer der ikke noget godt ud af!
Faktum er at der er nogle dyr der er blevet syge af noget der meget vel kunne være ECE, og når de har deltaget (og muligvis blevet smittede) på en udstilling, så synes jeg faktisk det bør tages alvorligt.
Ja, men man må da ikke sige at det kommer fra en bestemt person, det kan hun da aldrig vide! Og det synes jeg bestemt ikke er i orden, da hun jo har haft gæster fra et andet land. Og de dyr som gæsten har haft med er jo ikke vant til at være i nærheden af de danske dyr, så den dårlige mave kan da ligeså godt komme fra gæstens dyr!! Der passer inkubationstiden ligeså med!!
the bird skriver ikke og direkte beskylder pia´s dyr, men nævner pia i og med hendes dyr stod ved siden af og havde dårlig mave.   jeg ser hende ikke direkte skriver at det er pias dyr der har smittet deres.

Det behøver hun jo heller ikke. Ser ikke hvorfor hun skulle nævne navn

Cille

Jamen hvis Holmer synes vi tramper og ikke tænker på vores dyr.
Så må vi jo alle melde ud... 3 stk her og ingen dårlige maver...som jeg skrev før

Og man må ikke nævne navne, så skulle hun have skrevet en person i nærheden havde ilder med dårlig mave...hvor svært kan det være

Amazing Ferret

Hvor er det nemt at pege fingre af andre  :@

Måske man skulle tænke at det kunne være pga stress de er blevet syge.
Jeg har haft op til flere dyr som ikke har kunnet tåle at være på udstillinger. De blev syge da vi kom hjem.....

Jeg nussede også med nogle af Pia's dyr på dagen og ingen er mine er blevet syge

mette11

Jeg synes også det lyder som en omgang ECE af den ene eller anden art og det bør dyrlægen undersøge nærmere. Jeg håber at alle dyrene hurtigt bliver raske igen og ikke flere er/bliver smittede, for det kan være en meget alvorlig sygdom. Jeg er lidt usikker på hvordan ECE egentlig smitter - om det er luftbåret eller om der skal være en form for kontakt - nogen der ved det?

Desværre kan man ikke vide hvor smitten kommer fra og derfor er det svært at vide hvem man skal "passe på", men det tyder på at den kommer fra udstillingen, men det kan ikke vides med sikkerhed. Ja det kunne komme fra Pias dyr med dårlig mave, men det kan jo også være at Pias dyr bare havde spist noget kød som han/hun ikke lige kunne fordøje. Det er ikke til at vide, da ECE kan vise sig på flere måder og i en del tilfælde viser det sig slet ikke og ens dyr kan være raske smittebærere som aldrig nogensinde selv udviser nogen symptomer eller bliver syge. Dyr kan også blive udsat for smitten uden at blive smittet jo. Dermed kan hvilket som helst dyr de har været i nærheden af på udstillingen eller dagene omkring være "synderen". Desuden kan visse sygdomme også ligge latent og så bryde ud i stressede situationer eller når immunforsvaret af den ene eller anden grund er nede og hvis dette også gælder ECE, så kan de jo reelt set have haft smitten længe, men jeg ved ikke om det gælder ECE.

Shamua

#23
Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 19:47
Jamen hvis Holmer synes vi tramper og ikke tænker på vores dyr.
Så må vi jo alle melde ud... 3 stk her og ingen dårlige maver...som jeg skrev før

Og man må ikke nævne navne, så skulle hun have skrevet en person i nærheden havde ilder med dårlig mave...hvor svært kan det være

7 dyr på udstillingen og ingen dårlige maver herhjemme! ... og har i øvrigt nusset med mange af Pias dyr flere gange i løber af dagen..

Vh. Marianne

Malene

Jeg læste det faktisk ikke som en beskyldning af Pia, men som en (velbegrundet) mistanke om hvor smitten er kommet fra. Især med tanke på at ilderen der havde dårlig mave på udstillingen, jo åbenbart har haft så dårlig mave før at den skulle have en antibiotikakur, så ville jeg altså tænke det samme.
Der er ingen der kan vide at smitten med sikkerhed er kommet fra Pia, men der er heller ingen der ved at den ikke er! Derfor håber jeg da også at Pia går i karantæne efter det her.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Malene

Citat fra: mette11 Dato 18. September 2012, kl. 19:49
Jeg synes også det lyder som en omgang ECE af den ene eller anden art og det bør dyrlægen undersøge nærmere. Jeg håber at alle dyrene hurtigt bliver raske igen og ikke flere er/bliver smittede, for det kan være en meget alvorlig sygdom. Jeg er lidt usikker på hvordan ECE egentlig smitter - om det er luftbåret eller om der skal være en form for kontakt - nogen der ved det?

Desværre kan man ikke vide hvor smitten kommer fra og derfor er det svært at vide hvem man skal "passe på", men det tyder på at den kommer fra udstillingen, men det kan ikke vides med sikkerhed. Ja det kunne komme fra Pias dyr med dårlig mave, men det kan jo også være at Pias dyr bare havde spist noget kød som han/hun ikke lige kunne fordøje. Det er ikke til at vide, da ECE kan vise sig på flere måder og i en del tilfælde viser det sig slet ikke og ens dyr kan være raske smittebærere som aldrig nogensinde selv udviser nogen symptomer eller bliver syge. Dyr kan også blive udsat for smitten uden at blive smittet jo. Dermed kan hvilket som helst dyr de har været i nærheden af på udstillingen eller dagene omkring være "synderen". Desuden kan visse sygdomme også ligge latent og så bryde ud i stressede situationer eller når immunforsvaret af den ene eller anden grund er nede og hvis dette også gælder ECE, så kan de jo reelt set have haft smitten længe, men jeg ved ikke om det gælder ECE.

ECE smitter ved direkte kontakt, gennem kropsvæsker (som afføring) og kan også sidde på tøj, toiletbakker osv., hvis det ikke er desinficeret.
Inkubationstiden ved stærk smitte er 2-3 dage, men kan være 1-2 uger ved svag smitte. Men ikke alle bliver syge, så de kan være raske smittebærere.
Og ja, ildere kan faktisk være immune hvis de før har haft det.
http://trickytrixie.tripod.com/ece/ece.htm
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Cille

Så skal samtlige der var på den udstilling gå i karantæne, det er så det der er konsekvensen.
Aller der var der er i så fald smittet


Cille

#27
Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:57
Jeg læste det faktisk ikke som en beskyldning af Pia, men som en (velbegrundet) mistanke om hvor smitten er kommet fra. Især med tanke på at ilderen der havde dårlig mave på udstillingen, jo åbenbart har haft så dårlig mave før at den skulle have en antibiotikakur, så ville jeg altså tænke det samme.
Der er ingen der kan vide at smitten med sikkerhed er kommet fra Pia, men der er heller ingen der ved at den ikke er! Derfor håber jeg da også at Pia går i karantæne efter det her.
Og så en ot der kan slettes og jeg kan advares...men så er topia regler noget lort når man ikke må nævne navne..det står i jeres regler


SaschaDJensen

Mine to drenge stod også ret tæt på Pia's dyr og der er intet med mine overhovedet ?

boomerang

Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 19:57
Derfor håber jeg da også at Pia går i karantæne efter det her.

Og ikke kun Pia men alle der har haft kontakt med hende og hendes dyr, alle der har nusset med hendes dyr, alle der har været på selve udstillingen....
Jeg håber at hun vil ikke gøre det.