Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

alvorligt syge dyr efter falster ilderen

Startet af the bird, 18. September 2012, kl. 18:24

Amazing Ferret

Jeg har ikke tænkt mig at gå i karantæne fordi jeg har nusset Pia's dyr

holmer

Så pga det er pia´s dyr, gider nogen folk ikke karantæne. Men hvis jeres dyr havde blevet syge på hvilken som helst udstilling, og vores dyr eller maria´s havde stået ved siden af. Så skulle i se en ballade.

Amazing Ferret

Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 20:18
Så pga det er pia´s dyr, gider nogen folk ikke karantæne. Men hvis jeres dyr havde blevet syge på hvilken som helst udstilling, og vores dyr eller maria´s havde stået ved siden af. Så skulle i se en ballade.

Jeg har ikke tænkt mig at give andre skylden hvis mine dyr blive syge på en udstilling. I bund og grund er det ens egen skyld hvis det er for man kan jo bare vælge at blive hjemme og man kan lade være med at gå og nusse på alle andres dyr på en udstilling

Malene

Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 20:04
Så skal samtlige der var på den udstilling gå i karantæne, det er så det der er konsekvensen.
Aller der var der er i så fald smittet
Hvorfor skal alle der var på udstillingen gå i karantæne? Det er da kun dem der har haft kontakt med Pias dyr og de dyr der nu er blevet smittede.
Hvad så hvis der på den næste udstilling bliver smittet flere dyr? Personligt ville jeg hellere gå i karantæne, end bagefter skulle ud og sige "Ups, my bad. Jeg skulle måske være gået i karantæne alligevel."
..better safe than sorry.

Og til din kommentar omkring vores regler, så synes jeg faktisk det er helt ok at der bliver nævnt navn i denne situation. Jeg vil da i hvert fald gerne selv kunne tage et valg om jeg vil tage chancen og have mit dyr stående tæt på nogen der potentielt er smittebærere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

holmer

Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. September 2012, kl. 20:21
Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 20:18
Så pga det er pia´s dyr, gider nogen folk ikke karantæne. Men hvis jeres dyr havde blevet syge på hvilken som helst udstilling, og vores dyr eller maria´s havde stået ved siden af. Så skulle i se en ballade.

Jeg har ikke tænkt mig at give andre skylden hvis mine dyr blive syge på en udstilling. I bund og grund er det ens egen skyld hvis det er for man kan jo bare vælge at blive hjemme og man kan lade være med at gå og nusse på alle andres dyr på en udstilling
Hvis det nu er ECE, er det da ligemeget hvem der har smittet hvem. Det skal bare ikke spredes mere. Og hvis jeg har mistanke om ECE herhjemme, tager jeg da ikke til udstilling, med den indstilling at folk må da bare blive væk hvis de vil være sikre på ikke at blive syge. (siger ikke det er ECE, eller hvem der er syge og ikk er syge)

PiaLyng

Ja royal er på medicin, og det med grund på at jeg har været en elendig ejer og ikke rigtig lade mig tro på at det var hver gang jeg gav ham kød (tørret og råt) reagerede maven negativt.. -ehm ja.
Min dyrelæge mente at vi skulle give ham lidt andet foder, skånekost og så stoppe med kød i en periode. Og så medicin..

Ingen andre i husstanden døjer med dårlig mave, ej heller min venindes ilder, som rent faktisk fik Royals lort i hovedet :-$..

Jeg er igen dybt ulykkelig over det skal lyde som om det alle mine dyr som har dårlig mave, og træt af jeg ikke blev kontaktet før mit navn stod på forums, omkring jeg er mulig smitte..

Jeg sender tanker til dyrene, og håber at de bliver raske, og at dyrelægerne kan finde ud af hvad der er galt.
Jeg vil også selv skrive herinde hvis der sker noget herhjemme :)..

Cille

Citat fra: holmer Dato 18. September 2012, kl. 20:18
Så pga det er pia´s dyr, gider nogen folk ikke karantæne. Men hvis jeres dyr havde blevet syge på hvilken som helst udstilling, og vores dyr eller maria´s havde stået ved siden af. Så skulle i se en ballade.

Det ville så faktisk nok ikke ske for mange af os, da vi holder os i pæn afstand til hende i forvejen.
Min løbegård er også med "lukket" plader ,så jeg er ikke så nervøs hvis det kom dertil.

Citat fra: Malene Dato 18. September 2012, kl. 20:26
Citat fra: Cille Dato 18. September 2012, kl. 20:04
Så skal samtlige der var på den udstilling gå i karantæne, det er så det der er konsekvensen.
Aller der var der er i så fald smittet
Hvorfor skal alle der var på udstillingen gå i karantæne? Det er da kun dem der har haft kontakt med Pias dyr og de dyr der nu er blevet smittede.
Hvad så hvis der på den næste udstilling bliver smittet flere dyr? Personligt ville jeg hellere gå i karantæne, end bagefter skulle ud og sige "Ups, my bad. Jeg skulle måske være gået i karantæne alligevel."
..better safe than sorry.

Og til din kommentar omkring vores regler, så synes jeg faktisk det er helt ok at der bliver nævnt navn i denne situation. Jeg vil da i hvert fald gerne selv kunne tage et valg om jeg vil tage chancen og have mit dyr stående tæt på nogen der potentielt er smittebærere.
Okay så i skider på jeres egne regel...nice nok at vide
Ikke noget med tag den på pm hvis i vil vide navn og ikke udstille offentligt....godt gået.

Men ja alle skulle i så fald blive hjemme hvis det var så slemt, da faktisk alle har snakket med hinanden, og der nusset her og der.
Hvem siger ikke de havde den "smitte" med når det nu kan være skjult, og det var derfor pias dyr blev syg.
Hvem siger det nogen af dem, det kan have været hvem som helst, og det kan være hvilken som helst "virus"bakterie"...Koli bakterier kan gøre dyr skide syge og det kan du får hvor som helst.
Tro mig det ved jeg alt om,for sådan en virus havde min kat engang med hjem, tilbage i 1999.
Der mistede jeg katten og en ilder.


Og fordi Pias ene dyr har haft en omgang dårlig mave,som er undesøgt ved dyrlæge, og pga han ikke kan tåle kød og tørret kød, så skal hun straffes


Dyrenørden

Jeg har ikke i sinde at sætte min dyr i karantæne fordi jeg har nusset Pia's dyr på udstillingen, medmindre der kommer en bekræftigelse på at det er ECE eller mine egne eller flere dyr bliver syge. Jeg har heldigvis noget tid til at vurdere situationen da jeg først skal på udstilling igen til januar :)

boomerang

Hvis det er ECE...hvis...hvis...hvis...... i burde skamme jer :(
Hvorfor bruge pengene på dyrlæge når her findes folk der stiller diagnosen efter 5 kommentar?
Hurra for dem og deres viden. adddd....
over&out

holmer

Dem som skulle skamme sig, er dem som er ligeglad med, at der er risiko for det er ECE. Og jeg siger ikke at det er ECE. Fat det!!!!!

mette11

CitatHvis det er ECE...hvis...hvis...hvis...... i burde skamme jer :(
Hvorfor bruge pengene på dyrlæge når her findes folk der stiller diagnosen efter 5 kommentar?
Hurra for dem og deres viden. adddd....
Jeg synes ikke folk skal skamme sig over at sige at det LYDER som ECE - for det gør det ud fra hvad der står om symptomerne hos de syge dyr. Der er ingen som siger at det er det, men at dyrlægen bør tage det med i sine betragtninger, hvilket jeg ikke kan se noget galt i. Der er ingen som siger at de ikke skal tage de dyr til dyrlægen - tværtimod - de bør afgjort tage alle dyr som udviser det mindste tegn på sygdom til dyrlægen med det samme! ECE og mistanke derom bør tages meget alvorligt, da det er en potentiel dødelig sygdom.
Det eneste usmagelige her er mudderkastningen efter min mening. Uanset hvor smitten kommer fra, bør alle lige nu være opmærksomme på symptomer og handle hvis nogen opstår. Hvor smitten kommer fra kan ingen vide, da der som tidligere nævnt nemt kan være raske smittebærere og vi dermed alle kan have dyr som smitter andre.

Dyrenørden

Er det overhovedet muligt at teste for ECE?

PiaLyng

Jeg tager mine dyr meget seriøst.

Jeg føler ikke jeg burde gå i karantæne når dyr der stod nær mit ene bur, er blevet syge, når ingen andre dyr er?
og ikke engang en ilder mine dyr har delt bur med over en weekend.
-eller dyr som har været i kontakt med mine dyr direkte.

Og føler stadig jeg bliver hængt ud fordi én af mine ildere har problemer med maven?
Så burde vi jo gå efter alle dyr, som en dag har dårlig mave :/?


Cille

Jeg tager skam det her seriøst, men der er altid 100 hvis og hvis
Jeg synes folk skal klappe hesten og vente på til der rent faktisk er oplysninger omkring hvad de dyr fejler.
Hvis man da finder ud af det...
Plus vi jo så må se hvem der ellers får syge dyr, hvis der ellers er nogen andre der får det.






KittAnderson

Så må Maria og hendes veninde jo gå i karantæne. - Deres er jo de eneste dyr som har det dårligt?

Too bad... :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.