Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Nogle der har hørt noget om dette før.?

Startet af Saabye, 14. December 2012, kl. 15:06

Saabye

Vi ville lige dele med jer at vores lille smukke Smilla, måtte blive aflivet den 8 dec. :'(
- Det er godt nok svært når man er så tæt knyttet til de små kære! og der bliver så stille i lejligheden :(
(heldigvis har vi stadig Sylvester som var Smilla's nye "gamle" legekammerat.)
- Hun blev kun 1½ år, og 650g stor men har været meget syg rigtigt mange gange lige siden hun var ½ år gammel.

(Skal lige sige vi var meget uheldige, at vi lejede os ind i et hus, for nogle et år siden, hvor der kom svær skimmelsvamp,
men vi flyttede så hurtigt vi fandt ud af det!! For jeg blev selv syg af det.)

Denne gang havde hun tabt sig 130g på meget kort tid, for vejer hende ofte, og fået en pludselig betændelse i hjertet
og i tandkødet og det var gået i blodet og man kunne se rødmen i huden :'( Det var bare kommet så hurtigt,
og har altid været så opmærksom på hendes helbred- Der var så desværre intet at gøre denne gang. :'(
Hjertet havde en meget stor mislyd og på lidt længere sigt ville hun bare ende med at drukne i vand i lungerne :'( :'(

Men så har jeg hørt nogle rygter om Ildere fra Zoo City ikke bliver ret gamle osv.
Så mit spørgsmål lyder på, om der er nogle af jer der har hørt noget om at de Ildere man køber hos Zoo City kommer fra dårlige vilkår?
og som regel ikke bliver meget ældre end 2-3 år? eller er det bare en "skrøne" ??

Hilsen - Saabye

Sylledrengen Båtter verden! <3

Nanna

Jeg er ked af at høre, at du har mistet hende så tidligt. Det gør så ondt :(

Men det lyder klart som om, at det var den bedste beslutning..

Hvad angår ildere fra Zoo Zity, så tror jeg, at det er meget forskelligt, ligesom det er ved mange andre dyrehandlere. Man hører ofte om ildere fra dyrehandlere, som bliver meget gamle, og så ildere, som ikke engang bliver et år. Dyrehandlere får oftest ikke kun ilderhvalpe/ildere ét sted fra, men hvor der nu lige er. Jeg har selv kendt to ildere som begge blev næsten 6 år fra en dyrehandler, men har også hørt det modsatte.

Generelt er det jo bedst med en ilder fra en opdrætter hvor du kan se stamtavlen, men ja, nogle gange lader man hjertet løbe af med én og forelsker sig i en dyrehandel-ilder.

Jeg har en ilder fra Zoo Zity, Louie, og han er 2,5 år nu. Han har kun været syg én gang pga dårlig mave, men det blev kureret med penicillin. Ellers er han frisk og rask. Men da jeg købte ham var jeg fuldt indforstået med, at han kunne dø om en uge, og han kunn dø om 7 år. Det er en risiko man tager, og så længe man ved hvad en dyrehandel-ilder indebærer, så er det fint for mig. De er jo ikke mindre fantastiske af den grund.

Så igen, det er meget forskelligt - men det er synd du har været så uheldig med hende :(
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Saabye

Mange tak for svaret :) ja det rigtigt hårdt at skulle af med hende så tidligt man var slet ikke klar eller beredt på det for hun var jo ung. Men jeg er glad for jeg har kunne give hende et super godt liv i den tid hun levede. Hun var en putte-fritte :) 

Det rart også lige at få bekræftet at det jeg havde hørt ikke var rigtigt :)
Sylledrengen Båtter verden! <3

mette11

Kondolerer med jeres tab  :(

Jeg har haft tre ildere som kom derfra. Santino som måtte aflives pga. leukæmi i en alder af 3½ år, Albert som blev aflivet pga. knoglekræft 4½ år gammel og Marius som blev aflivet pga. svulst i tarmen 6½ år gammel.
Det som er med ildere fra dyrehandler generelt er at man ikke aner en skid om dem - hverken deres gener eller deres opvækst og man kan være heldig og man kan være uheldig.

Daisy

#4
private kan også aflevere ildere der. kender til nogen pasteller der er afleveret der i år.

jeg er virkelig ked og høre om dit tab. det var alt alt for tidligt :-$
hilsen mig og basserne

Stephanie

Jeg har haft 1 ilder fra Zoozity, Ziggy, han blev 1 år og 14 dage. Han døde fordi der gik hul i en medfødt udposning på hans tarm, hans kom fik indkapslet det der nu kom ud i bughulen fra tarmen, men alligevel var der desværre nogle bakterier der gik i blodbanen og op til hjertet og forårsagde betændelse i hjertet, og den betændelse klarede han så ikke.

Han havde blaze og diverse hvide pletter i pelsen, så det kom ikke som en overraskelse da svaret på hans prøver kom retur, han også havde tarmdefekter.

Amazing Ferret

Kondolere  :(

Men jeg vil så også sige at det måske er pga skimmelsvampen hun er blevet syg

Saabye

Ja desværre ved jeg godt at skimmelsvampen er en stor skyld i hun blev syg :( det ærger mig hver dag... Men an ikke gøre noget ved et nu.  Vi flyttede ud af huset og hjem til mine forælde da vi opdagede det men der var der allerede for sent :/
Sylledrengen Båtter verden! <3

rimif

kondolere  :(
det er aldrig sjovt at miste en kær ven.
Jeg har haft 2 fra zoocity, de 2 første jeg fik. den ene, tæven blev 5 år og havde lidt problemer med kræft osv. den anden, hannen blev 8½ han fejlede aldrig noget, andet end når han "glemte" at drikke om sommeren og blev dehydreret. Man ved ikke noget om dem når de kommer fra dyrhandlere, og alt efter hvor lang tid de er der, jo sværer kan de være at opdrage lidt på, min han bed rigtig meget da jeg fik ham, men lærte at lade være og blev det sødeste, tæven var noget hidsig da jeg fik hende, og havde temperament resten af livet, de håndtere dem så også med arbejdshandsker på når de tager dem ud.
Jeg havde nogen gode år med dem, men jeg kan også se at nu hvor jeg har 2 fra opdrættere og som har fået opdragelse fra små af, de er lidt nemmere :)

Eliza

Kondolere er ked af du skulle miste hende allerede :(

Der er altså noget om at ildere fra en dyrehandel ikke bliver så gamle. Selvfølgelig findes der også dem som bliver gamle, men tror desværre der er flere som ikke bliver det :(

Jeg mistede selv min dyrehandelilder da han blev 3 år og havde været syg et halvt års tid.

Grunden til man ikke bør købe sådan et sted er at man støtter dårlig avl og det er ingen tjent med, hverken ildere eller kommende ejere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Saabye

Tak... Jamen Jeg er glad for det jeg hr hørt ikke er sandt! Det ville være direkte sørgeligt hvis alle dyrehandler dyr kun blev 1,5-2 år! Men ja det er nok lidt at støtte dyr fra dårlige vilkår desværre, men når de sidder der i buret hos dyrehandleren er de jo så svære at stå for... Og det er synd de bare sidder der i bur med mange andre og ikke bliver skiftet hver dag. Men jeg vil da klart anbefale til folk fremover at købe hos en kennel/opdrætter. :)
Sylledrengen Båtter verden! <3

Kiddo

årrh det gør mig virkelig ondt, kondolerer rigtig mange gange.-det var alt for tidlig den lille tot blev taget fra dig :(
Your problem is you think your problem is your problem