Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Kraftigt nyseanfald!

Startet af FerretLover, 11. Januar 2013, kl. 20:14

FerretLover

Hej alle.
Det er første gang jeg skriver et indlæg herinde, så håber i lige bære over med mig   :)

Jeg har to brødre fra Faurholst, de er 2 år og 8 måneder ca. De hedder Skurk (Ravi) og Divo (Raj)

Nå til selve spørgsmålet..

Skurk fik for 10 min. siden lige et KÆMPE nyseflip???
De løb rundt ude i gangen, og jeg sad i stuen (Der er ildersikret, så de har ikke fået fat i noget de ikke må).
Kunne høre helt inde i stuen at han blev ved med at nyse, virkelig mange gange, og virkeligt voldsomt!
Det lød somom han nærmest skreg imens han nøs? Var vildt hjerteskærende! Jeg løb self. derud, hvor han stod med pelsen og halen helt pustet op.
Han blev ved og ved med at nyse og hele hovedet drejede jo med hver gang!
Tog ham så op, kunne mærke han var varm og hans hjerte gik amok. Men tænker det er pga. han nøs så mange gange?
Tørrede hans næse og kunne intet unormalt se, helt gennemsigtig snot (hvilket var meget lidt, mere bare en våd næse) Og kunne intet se i hans hals.
Prøvede at få ham til at slappe af hos mig, men han ville bare ned! Han anal strintede så på mig og måtte sætte ham ned, han løb så direkte ind under sofaen og gemte sig. Det virker somom han er faldet ned igen.
Har været ude og kigge der hvor det skete og kan intet finde.

For et stykke tid siden lå han og sov på mit bryst i sofaen og vågnede skrigende op og faldt ned fra sofaen og skreg igen.

Mit spørgsmål er bare om nogen derude har prøvet noget lignende, eller om i bare mener jeg har en pivet ilder???

Synes det er virkelig underligt, og er bange for det måske er et tegn på en alvorlig sygdom jeg ikke aner findes?


Håber i gider læse heeeele min roman. Og gider give et bud på hvad i tror.
Mvh. Charlotte, Divo og Skurk :)


Dyrenørden

Hvis jeg var dig ville jeg få fat i en dyrlæge med det samme! Synes ikke det lyder godt :(

FerretLover


Han virker til at have det helt fint nu. Han har fin balance osv.

Tror i det kan være tegn på der er noget alvorligt galt at han fik det nyseflip?

lille_jill

Nu er ildere jo lidt udstyret med pygmæ-ben. Derfor får de samlet en betragtelig mængde støv til sig alle de steder de kravler hen og får ofte nyseanfald. Det kan godt lyde lidt voldsomt.
Der kunne kunne måske have siddet noget støv fast i næsen på ham, som han har forsøgt at nyse ud og han så er blevet forskrækket over det imens?
Det der med at vågne op og skrige, har jeg oplevet en enkelt gang. Der var intet galt med kræet. Nogle ildere er også ret verbale - hvor andre aldrig giver en lyd fra sig.

Hvis han gør det igen, så skal du helt klart til dyrlægen. Håber ikke det er noget alvorligt :)

Eliza

Jeg har selv en ilder der kan springe op fra sin søvn og nyse som en sindsyg hvor hele hovedet ryster med som du beskriver. Når hun er færdig går hun i seng igen :)

Jeg har også oplevet det hvis de kommer et sted hvor der er meget støv eller løs jord kan også give voldsomme nyseanfald.

Måske han selv blev lidt bange for den voldsomme reaktion og derfor flygtede/analbombede..

Hvis du er nervøs for ham så tag et smut til dyrlægen, men et nyseanfald i sig selv er meget normalt efter min mening. Han kan måske ha slået hovedet da han nøs? så måske han har ondt?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretLover


Tak for jeres svar!

Jeg tror måske "bare" han blev forskrækket af alle de nys han skulle af med. Og jeg prøvede jo at tørre hans næse efter han havde nyst en masse gange, så kan være jeg fik det støv eller andet der sad der ud. Han stoppede ihvertfald med at nyse.
Nu sover han. Men var over og vække ham for en halv time siden og han virker somom han har det fint, og ikke ondt. Og hans balance var os fin.
Men hvis det sker igen ryger han til dyrelægen, for det var godt nok en hjerteskærende lyd der kom fra ham  :(

Puha en forskrækkelse jeg fik mig der