Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mærkning af hvalpe part 2

Startet af lille_jill, 13. Marts 2013, kl. 18:05

lille_jill

Jeg sad lige på google og ledte efter alternativer til at mærke hvalpe og faldt over en tråd herinde fra. Der var en smule fnidder i den anden, så derfor en ny tråd :)

I tråden bliver der nævnt muligheden for at bruge frugtfarve/fondantfarve. Er der nogen som har testet det? Og kan det være skadeligt? har nemlig en masse af det på lager og ved, at det holder ret godt på menneskehud.

Lige nu har jeg 6 forskellige tegn i sort og det er lige lidt kryptisk nok. Hvalpene blev markeret omkring kl. 12 og nu har 6 timer efter er farven allerede utydelig. Syntes det er lidt uholdbart at skulle stresse Amina ved at stjæle alle hvalpene 4 gange dagligt bare for at mærke dem om.

Hvad bruger i andre til mærkning og hvor ofte skal de genmærkes?

Line

Jeg mærkede dem ikke. Havde 3, og det var nemt nok at kende forskel på dem :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jill den tråd du nævner der mener jeg faktisk at jeg linkede til  en neglelak baseret på vand uden giftige stoffer som var lavet til børn så den kunne tåle at komme på huden.

lille_jill

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 13. Marts 2013, kl. 18:50
Jill den tråd du nævner der mener jeg faktisk at jeg linkede til  en neglelak baseret på vand uden giftige stoffer som var lavet til børn så den kunne tåle at komme på huden.

Yep, det gjorde du :) Må lige høre, om nogen sælger det billigt på det negleforum der er på facebook.

Syntes dog det kunne være interessant at vide, om man kan bruge frugtfarve uden at skade dem. Nu jeg har det i huset.

Eliza

Mit bud er at det ikke skader for det kan jo spises, men det er bare et bud.

Tror det letteste er forskellige farver, for det kan man godt ane selvom det meste er væk.

Nogle tæver er vist bedre til at vaske det af end andre, så det er nok forskelligt hvor tit det er nødvendigt, men jeg ville ikke gøre det mere end max en gang i døgnet hvis tæven ellers har det fint med man piller ved dem.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg brugte tusher godkendt til små børn. Men mærkede dem først fra da de var en uge ca.

Shamua

Citat fra: Anne Dato 13. Marts 2013, kl. 21:39
Jeg brugte tusher godkendt til små børn. Men mærkede dem først fra da de var en uge ca.

Samme her, jeg mærkede dem vist samme tid som dig Jill, men jeg stoppede så også med at mærke ret hurtigt fordi de var 5 helt forskellige hvalpe så jeg nemt kunne kende forskel på dem.

Vh. Marianne

lille_jill

Nå.. nu har jeg brugt tucher på halerne. Det fungerede fint indtil forleden dag. Nu er alle deres haler for mørke til at man kan se det.
Hvad så??

Cille

på maven måske, eller prik under hagen da de er lidt lysere der.
Man må vel bare finde et "lys" sted og farve der

Eliza

eller måske den neglelak som var vandbaseret og ikke giftig??
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Eliza hvor kan man købe sådan noget henne (køber sjældent neglelak) :D
Men tænker lidt at tush ikke dur til Terras hvalpe.

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Shamua Dato 12. April 2013, kl. 16:59
Eliza hvor kan man købe sådan noget henne (køber sjældent neglelak) :D
Men tænker lidt at tush ikke dur til Terras hvalpe.

Jeg havde lagt et link i den gamle tråd til den lak der. Ved ikke om de stadig forhandler det. Prøv at find den gamle tråd ;0)

Shamua

#12
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 12. April 2013, kl. 19:50
Citat fra: Shamua Dato 12. April 2013, kl. 16:59
Eliza hvor kan man købe sådan noget henne (køber sjældent neglelak) :D
Men tænker lidt at tush ikke dur til Terras hvalpe.

Jeg havde lagt et link i den gamle tråd til den lak der. Ved ikke om de stadig forhandler det. Prøv at find den gamle tråd ;0)

Kunne ikke se dem længere på den side (og jeg er meget muligt blind) ... Men fandt nogle et andet sted!

De er lidt dyre men tror så også det kan holde længe! :) - Hvis andre skulle for brug for dem kan de købes her.

http://www.helsebixen.dk/shop/neglelak-366c1.html

Vh. Marianne

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

A_M_T >Team Unique Ferrets<