Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Kejsersnit

Startet af Amazing Ferret, 12. April 2010, kl. 12:35

Amazing Ferret

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad tegnene er på at kejsersnit nok er en god ide?

Starshineferrets

när födseln tar för lång tid, när honan gått för långt över tiden och risken för att antingen valparna blir så stora att honan inte kan föda fram dem själv, eller att valparna dör, eller honans liv är i fara av den anldeningen. När födseln inte sätts igång, trotts lutalys & oxytocin. När födseln sätts igång men verkarna är för svaga, och trotts oxytocin kan hon inte själv få ut valparna.
När man misstänker att valparna är döda, och risk för havandeskapsförgiftning finns.

det var vad jag kan komma på nu, men finns säkert fler skäl :D

FerretParadise

Min Jezebel fik jo kejsersnit sidste år, og jeg kunne se at det var den løsning jeg måtte vælge fordi:

Hun fødte første hvalp selv ca kl. 00.30 og hun havde stadig veer, og jeg kunne mærke flere hvalpe i hende. Jeg gav hende selvfølgelig fred og ro, og lyttede bare til hende. Jeg kunne høre at hun pressede, men der kom ingen hvalpe.
Op af formiddagen kunne jeg se, at fødslen var gået i stå, og der var stadig kun en hvalp. Så det var bare med at komme afsted til dyrlægen, så hun kunne få et kejsersnit.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Tak for svarene  :)

Det er jo altid rart at vide hvad man skal se efter hvis det bliver aktuelt