Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Negl gror ud af trædepude?!

Startet af Julie, 3. Februar 2009, kl. 21:59

Julie

Argh! sorry, jeg er lidt ude af den nu. Har lige opdaget at Zeph har noget der ligner en negl, til at gro ud af en tå under en anden negl. Det ser vildt weird ud, og det er kommet rimelig hurtigt, for det var der ikke i sidste uge hvor jeg klippede hans negle. Han skal til dyrlægen i morgen og kastreres, og så får jeg lige dr. dyremand til at kigge på den ekstra klo.
Det ser sådan her ud. Hvad sker der?!




tzari

 :lol: han er muteret  endnu mere :fnis: :fnis:
Ej det ser pænt skummelt ud er det sådan rigtig negle agtigt og ikke "bare" hård hud?

spændt på hvad doktor mand mener det er.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Freaky...!  :o

Kunne lidt godt ligne at det er noget han har trådt op i foden, men det er det jo nok ikke hvis han ikke har ondt. Og egentlig ser det jo heller ikke hævet ud..!

Kan også ske han er ved at udvikle en lille klo..! Er han evt. en lille del krabbe? :D

Er godt nok også spændt på at, høre hvad Dr. dyr siger.. Har aldrig set noget ligende..!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

NemoToft

ej, hvor mærkeligt. Det ser altså underligt ud. Og det ligner virkelig en negl. Måske har du opfundet noget nyt. En "rotte-ilder". Altså en ilder med en ekstra negl, ligesom rotte-katte. Du mangler bare lidt med placeringen :love:. Så du må lige rette avls arbejdet lidt til. Håber ikke det er noget alvorligt Pøj pøj med operationen i morgen. Knald godt kamera du har. Knus Dolly.

tzari

nejnej en poly ilder er opfundet men de er FØDT med en ekstra pote/klo  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Citat fra: tzari Dato  3. Februar 2009, kl. 22:24
nejnej en poly ilder er opfundet men de er FØDT med en ekstra pote/klo  :fnis:

Det lyder bare lige en lille bitte smule uhyggeligt.. :omg:
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

Han var nu meget sød, man vænnede sig hurtigt til hans defekt. Han var hentet på ferpharm men blev kun 2-3 år så faldt han pludselig død om :((en venindes ilder)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie

jeg tror heller ikke det er noget han har trådt op i foden, for det sidder rimelig godt fast (ikke at jeg har hevet helt vildt i det, men det sidder ikke løst). og han virker ikke til at have ondt. glæder mig også til at høre hvad doktermand har at sige.

nemotoft: mange tak, jeg har ellers lige købt nyt kamera der kommer en af dagene, hehe

lille_jill

Det ser vildt skummelt ud..  Håber ikke at det er alvorligt

Namilla

Det ser godt nok mystisk ud... specielt at det er noget der pludseligt er kommet (kunne forstå hvis det var en medfødt defekt)... men så længe han ikke virker generet af det, eller det virker ømt, så sker der nok ikke noget ved det...andet end at du har en ekstra klo der skal klippes...

Julie

Så har han været ved dyrlægen. Han sagde, at den "negl" han havde var en gevækst, ligesom vi kan have hård hud på fingrene og fødderne. Han kunne ikke sige hvor den var kommet fra, men det lød til at det var meget normalt for marsvin at få sådan nogle. Den er blevet klippet af nu, så den burde ikke komme igen.
Det undrer mig bare at det ikke var andet (og heldigvis for det da!), når det lignede en negl så meget og var lige så hård. Når han engang er kvikket lidt mere op (han er jo også blevet kastreret idag), vil jeg lige kigge en ekstra gang på det.

Namilla

Negle er jo lavet af det samme stof som hår og hornlaget i huden (det der bliver til hård hud), så egentligt er det ikke så mystisk hvis det ligner... men jeg synes stadig det er mystisk at det er kommet så pludseligt...Men ellers er det jo bare at holde det nede, hvis det kommer igen...