Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Blå mærker efter operation?

Startet af lille_jill, 21. Oktober 2012, kl. 17:49

lille_jill

Amina fik fjernet sit implantat i fredags og har siden da været helt kaput. I dag opdager jeg blå/røde/sorte mærker over hele hendes mave og underliv. Alison sagde godt nok, at hun kunne blive blå rundt om operationssåret, men kan det virkeligt være helt normalt, at hun er blevet det på den nederste del af maven?? På mennesker sker der blodansamlinger efter operationer, men det sker i nærheden af såret.

Fik ellers at vide, at hun burde komme ovenpå ret hurtigt. Hun var også frisk lige efter indgrebet, men samme aften var hun helt groggy og har været det siden. Havde hende med ude på en 2 timers gåtur i dag, hvor jeg havde lavet en sok med huller til forbenene, så såret ikke blev beskidt. Hun hyggede sig meget godt i mine arme den første time, men på vej retur begyndte hun at skælde mig ud og skrige en enkelt gang. Efter det blev Chucky også skældt ud hele vejen hjem i transportkassen. Kan simpelthen ikke finde ud af, om hun har ondt. For hun burde ikke have ondt og hun er også en hystade.. hun er bare hysterisk på en anden måde end sædvanligt  :S

Eliza

Nu har der så vidt jeg ved kun været en anden ilder der har fået fjernet implantat, men hvad jeg har hørt var det meget let og simpelt at få ud og ikke en operation som sådan, men måske det sad anderledes på amina?

Jeg har ikke fået opereret så mange dyr, men har ikke oplevet det du beskriver. Synes det lyder noget mystisk og jeg ville nok kontakte dyrlægen bare for en sikkerheds skyld.

Håber hun snart er ovenpå.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Jeg ved at det sad ret dybt på Amina, for da Jill holdt træf i sommers var det edderhugme svært at finde ved ren gennemmærkning.

Men jeg ved ikke hvorfor Amina får blå mærker på kroppen. Kan du ikke tage et billede af det evt? Ellers ville jeg nok ringe og spørge Allison imorgen omkring det.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

CMS

Det lyder rigtig underligt, Jill.. Øv! Jeg ville helt sikkert ringe til Alison i morgen.

Håber snart hun har det godt igen :)
Mange hilsner Christina

lille_jill

Det sad rigtigt dybt, som Julia også siger. Der blev taget et røngten først, for Alison også var i tvivl. Men ringer i alle tilfælde i morgen, hvis hun ikke er levet mere op.

Volmer

årh det lyder da rigtig ubehageligt Jill  :( Jeg håber det ikke betyder noget og hun snart er oven på igen. vi krydser fingre og poter herjemme fra  <3

Anne

nu er de blå mærker ikke bare pelsskifte vel? Jeg synes helt sikkert du skal snakke med allison

CMS

Citat fra: Anne Dato 21. Oktober 2012, kl. 20:17
nu er de blå mærker ikke bare pelsskifte vel? Jeg synes helt sikkert du skal snakke med allison

Det var også min første tanke, men Amina er jo pastel - de får vel ikke blå plamager ved pelsskifte?
Mange hilsner Christina

Anne

Meep får det ikke, men hun er jo også noget lysere end amina. Puk kunne godt lige i starten se en smule blålig ud, men ikke så meget som standarderne.

lille_jill

Havde slet ikke tænkt over at det kunne være pelsskifte. Kigger lige imorgen igen..

CMS

Orv okay.. Troede pastellernes pels var for lys til at lave blå mærker - så fik jeg lært det (er jo lidt ny med de hersens pasteller)
Mange hilsner Christina

Shamua

Emeliina var mørk i huden da hun skiftede ..

Vh. Marianne

Anne

der er jo stor forskel på pasteller. Amina har, hvis jeg ikke husker helt forkert, ret mørke toner i sin pels nogle steder.

Shamua

Jep Emse minder om hende :) så der kan godt være pelsskifte, men det er jo ikke til at sige..

Vh. Marianne

mette11

Der er forskel på pastellers "hudfarve" når de skifter pels. Elmer kan man ikke se det på, men Marius jeg havde blev blå som de mørkere ildere gør. Så det kommer an på pastellen og nu er Amina jo ikke helt blegfis, så det er muligt at hun bliver blå ved pelsskifte. Men hvis det ikke er det, så ville jeg afgjort tage hende til dyrlæge, for det lyder sgu sært så.

Rigtig god bedring med hende - håber hun snart er helt på toppen igen.