Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvad kan det være?

Startet af Bawa, 1. August 2009, kl. 16:45

Bawa


det kan godt være det bare er mig der er alt for bekymret ..
men for to dage siden var ludo pludselig blå på maven. altså indenunder huden  :(
ved ikke om man kan se det ordentlig på billedet, men lidt kan man i hvert fald se.

er der nogen der ved hvad det kan være?



tzari

Ser ikke volsomt ud men KAN være startende infektion. Dog fik jeg at vide Wiingaards ilder var det "bare" et blåt mærke sikkert fordi hans penis havde siddet fast men det der ligger vist højere oppe? Få dyrlægen til at checke det hvis det bliver værre (eller ser værre ud irl end på billedet)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

skal ud til ryan her en af dagene, så må han  kigge på det ..
han har ikke hængt fast i noget - det har inu til gengæld (AV  :X)

det ser ikke meget værre ud i virkeligheden .. men er stadig bekymret .

tzari

http://ferretopia.eu/index.php?topic=1255.0 her er det blå mærke som det viste sig at være så du har det at sammenligne med  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Sulle

Så vidt jeg ved er grunden til at de kan være blå der, at man kan se milten igennem huden... Hvis de er meget blå kan det måske tyde på at milten er forstørret, men ellers skulle det vist være helt uskyldigt.  :)

Sulle

Men kan godt se at det Tzari har linket til ikke ser ud til bare at være milten, men det ser umiddelbart også noget anderledes ud end på Ludo.

Bawa

kan godt være at det er milten der er forstørret ..
men hvad gør det  :S

Sulle

Hvis milten er forstørret kan det vist fx betyde at der er en infektion i kroppen. Nu er jeg jo ikke dyrlæge, men for mig ser det forholdsvis ufarligt ud. Min silver kan man også se milten på, og han fejler i hvert fald ikke noget.  :)

Men det kunne godt være at du skulle tjekke med din dyrlæge for en sikkerhedsskyld. Så kan du jo også lige give besked herinde, om hvad hun siger.

Bawa

håber godt nok ikke at han har infektion i kroppen! ..
vi skal til dyrelæge onsdag eller torsdag regner jeg med.
så skal jeg nok lige skrive herinde om hvad vi finder ud af :)

Sulle

En infektion kan jo også bare være en mindre betændelsestilstand... som fx en forkølelse (men er er selvfølgelig heller ikke godt). Men når du ikke har kunnet mærke noget på ham tror jeg ikke der er noget.
Men jo giv lige besked om hvad hun siger.  ;)

Anne

Sulle har ret, det er milten der er forstørret. Det kan betyde mange ting eller ingeting, mange ildere har forstørret milt uden at være syge. Har en som er blevet undersøgt godt og grundigt som har haft sådan et blåt mærke i½ år. Jeg er obs på at hendes milt er forstørret og mørk, og hun skal til kontrol sammen med de andre gamle hos dyrlægen om nogle måneder men ellers så er jeg ikke så bekymret mere. I starten troede jeg jo nærmest hun skulle dø i løbet af få dage.
Man kan mærke milten ilde bag det lå mærke lidt ovre i (din) højre side på ilderen, hvis den er større end en stor afland vindrue er dne forstørret (dårligt ebskrevet men kan man mærke dne tydeligt er den forstørret da en normal milt ikke er lligeså nem at finde)

Bawa

hmm, så er hans milt forstørret .. tusind tak anne.

Anne

Så lidt. Håber ikke det betyder noget, men det behøver det nu heller ikke. Du bruger ryan? Han har også ry for at være dygtig, så mon ikke han kan fortælle om det er noget du skal bekymre dig om :)

Bawa

ja det gør jeg .. han er fantastisk til dyrene :)
men han er desværre på ferie lige nu, så venter til han kommer hjem.
så må han fortælle mig om det .. har bedt hans assistenter om at få ham til at ringe til mig mandag når han kommer hjem  :ja: