Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ludo.

Startet af Bawa, 14. August 2009, kl. 14:08

Bawa

som nogle af jer ved, så er ludo syg. han blev indlagt tidlig mandag morgen, efter en hård weekend. han ville hverken spise eller drikke, og havde tabt sig 120 gram! i løbet af dagen fik han taget røntgenbilleder, så vi kunne finde ud af om det evt. var fordi der var noget der sad fast i maven på ham. men nej  :nej: .. der var intet at se på billederne. alt så helt fint ud. tirsdag ringede ryan så og sagde at ludo var frisket op, og at vi godt kunne komme og hente ham. glædede mig så meget til at få ham hjem. da vi så kom hjem med ham, fik han lidt mad og faldt så i søvn. men da jeg om morgenen skulle give ham mad, ville han igen ikke spise. og jeg kunne se at han heller ikke havde drukket .. men jeg blev jo nødt til at tage afsted. da klokken så blev 12 kunne jeg ikke holde det ud mere. skyndte mig hjem for at se til ham .. han lå bare på gulvet og så rigtig ødelagt ud. brød sammen og ringede til steffen, som så ringede ud til ryan. da steffen kom hjem tog vi afsted ud til dyrlægen igen. det var virkelig svært ikke at bryde sammen da vi afleverede ham! .. igår ringede ryan så igen og sagde at det ikke så særlig godt ud for ludo. han havde fået en masse smertestillende og var blevet tvangsfodret. de kunne stadig ikke sige hvad der var galt.

idag skulle vi så ringe til ham igen ved 9 tiden for at høre hvordan det gik. det gik stadig dårligt, men han var frisket en lille smule op igen. senere skal vi så ringe igen og høre hvordan det går  :( det er virkelig hårdt at sidde i den her situation. det er træls at de ikke kan finde ud af hvad der er galt med ham, og om han kan blive rask igen. prøver at holde humøret oppe og tænke positivt, men det er godt nok hårdt!

Starshineferrets

Bara för att det inte syns på röntgen så behöver det inte betyda att där inte är något. Är han kontrströntgad eller vanligt röntgad?

Jag har själv råkat ut för det med en av mina illrar, vid 4 tillfällen. Inget syntes på någon röntgen. Första omgången syntes inget, och han blev bättre och fick komma hem. Var ok i  ca 3 månader, blev sedan dålig igen och de akutopererad ehonom. Hittade då en öronpropp som suttit där i 3 månader, andra gången hände samma sak. Inget på röntgen. blev frisk, för att sedan bli dålig 3 månader senare. Akutoperation - öronpropp. Tyvärr klarad ehan inte att återhämta sig efter det :(

Har även hört om 2 fall här i sverige där hårbollar på 200 g missats på alla röntgen. Det var först när de öppnade illrarna, för att se vad som var fel som det hittades.
Blir han inte bättre, så skulle jag rekommendera att d eöppnar honom, antingen för att se om där finns främmande föremål, elle rom det är någon typ av cancer.

Hoppas att han blir bra snart!

AlisVolatPropiis

Krydser stadig alt der krydses kan for stakkels Ludo. :(
Jeg ville selv være helt ude af mig selv. Tænker virkelig meget på jer..hold modet oppe! Det skal bare ende godt det her!

Metnil

Det er bare så trist at høre smukke!

Er med jer i tankerne, og krydser alt hvad jeg overhoved kan for den lille fyr!

Du må skrive eller ringe hvis det bliver for meget alt sammen! - jeg skal nok være her!  <3

Julie

årh nej dog.. krydser fingre for bette ludo

Bawa

Starshineferrets - ryan har også foreslået at åbne ham og se om han kan finde ud af hvad der er galt med ham. kan godt være det er hårboller i maven?  :( må lige snakke med ham om det i morgen.
ved ikke hvad det var for noget røntgen. men han fik sådan noget i maden som ville lyse hvidt på billederne så man kunne se om det gik igennem hans mave :)

AlisVolatPropiis - tusind tak .. håber virkelig også det ender godt. <3

Metnil - tak smukke. det er altid rart at vide .. du er så sød <3 <3

Julie - mange tak :')

Bawa

for en halv time siden blev ludo aflivet .. .. ... ... ... ... .... ........ ................ :'( :'( :'( :'( :'(

lille_jill


Julie


cibatuchsi

det gør mig virkelig ondt at høre.
det er der slet ingen der har fortjent at skulle igennem.

mange tanker herfra

AlisVolatPropiis

åh nej altså...alle mine varmeste tanker til jer. Det er bare alt for uretfærdigt -kondolerer så meget  :( :'(

lussingen

Kondolerer mange gange :(
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Starshineferrets

Beklagar verkligen sorgen :(

Lyckades veterinären komma på vad det var?

Bawa

nej desværre, de kunne ikke finde ud af hvad det var  :(
men de er ret sikre på at det har været medfødt (pokker tag dig, jonas sander!!!!!!)
udover at han blev syg her til sidst var han jo også halv-blind fra fødslen.
den stakkel :'( men han havde det godt i den tid han var her hos os .. <3

tzari

oooooh kondolere  :( :'( :'( :'(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner