Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

sterilation (ermh staveplade udbedes :P)

Startet af Benita, 26. Februar 2009, kl. 22:20

Benita

Nu er det ved at være tid! Vores hanner er kommet i brunst, og pigerne følger godt med.
Mit spørgsmål er: kan man sterilisere en hun når hun er begyndt at komme i løbetid? Fifina er endnu ikke "fullblown" i løbetid, men hun ER hævet.
De andre er det heldigvis ikke endnu, men det haster da for det kan ikke vare længe.

Namilla

Det er ikke alle dyrlæger der vil sterillisere en tæve i løb...så måske vil man give en p-sprøjte og vente til hævelsen er faldet...men det er bare med at komme afsted med de andre, for de har det med at trække hinanden med i løb, når der er hormoner i luften...

Winther Ilderen

Enig med Namilla
Ønsker du og neutralisere din tæve nu, skal du sikre dig det er en dyrlæge der ved hvad de har med og gøre når hun er i løb, ellers skal hun have sprøjten først.
Jeg har fået flere tæver neutraliseret i fuld løb ved Abild dyreklinik i Brabrand ved Århus. Dyrlæge Dorthe Nørgaard. Det har aldrig været problemer med mine dyr. Jeg tager af og til ildere ind som har været i fuld løb, og jer er ikke glad for sprøjter.

Benita

?? har talt med min dyrlæge, som har talt med Carsten I kbh zoo. Resultat: p-sprøjte som bruges på får??
Jeg er super glad for min dyrlæge, men det der undre mig godt nok.. hvilken slags p- sprøjte får ildere normalt+ da vel mere kat/hund ting?

Amazing Ferret