Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Underlig negl!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 8. Juni 2012, kl. 22:26

Anne

Tænkt at det er normalt, jeg har aldrig set noget lignende her. Jeg har oplevet noget af det Eliza skriver, med at de har ligesom et ekstra lag man lige kan pille af. jeg har tofta, som har noget forhorning, hvor der vokser noget hud ud under den ene negl, men det klipper jeg også bare af når det er der, jeg har ikke hørt at andre i linien skulle have det, men hun er jo så uanset ikke til avl.

Line

Mazuli har sådan en negl ind imellem... Det er ikke noget hun altid har haft, og det skifter lidt mellem om den ser underlig ud eller normal ud. (For det meste er den normal). Det generer hende ikke når den ser sådan der ud. Jeg klipper den bare når det er. Ingen af hvalpene har haft det.... indtil videre.

AlisVolatPropiis

Jeg kan ikke huske hvem...men en eller anden fortalte mig det er hvad der sker når man klipper bagpoterne...så det har jeg ikke gjort siden og problemet har heller ikke været der siden :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 11. Juni 2012, kl. 09:21
Jeg kan ikke huske hvem...men en eller anden fortalte mig det er hvad der sker når man klipper bagpoterne...så det har jeg ikke gjort siden og problemet har heller ikke været der siden :)

Okay, men det er lidt underligt for jeg klipper faktisk aldrig bagklør. Altså med mindre de ser helt tossede ud som den her.
Ellers sys jeg sagtens de kan slide dem i en passende længde selv. Alle hans andre bagklør ser også helt normale og fine ud! Og jeg har jo nettop aldrig set det på nogen af mine andre dyr:0/

PiaLyng

Mine har det på bagpoterne :s. -Og begyndte først at døje med det da jeg begyndte at klippe dem, da få af dem blev for lange..
Og så har jeg døjet med det få gange på nogen forpoter når jeg har klippet 'for langt ned'..

Dark Crystal Ferret

Jeg kan huske at da jeg havde Fiona, der klippede jeg på et tidspunkt hendes klør på bagpoterne. Og så kom der pludselig en underlig negl meget lig den du viser her. Kæmpe stor og bred og helt gul orange. Lignede lidt en negl med svamp. Jeg måtte klippe den negl ned meget ofte efterfølgende, og den groede helt vildt hurtigt, også hurtigere end de andre negle på hendes bagpote. Efter det var jeg bange for nogensinde at klippe klør på bagpoterne på mine dyr igen, for ville ikke risikerer det skete igen. Nu er jeg så begyndt at gøre det igen, og der er ikke sket det samme hos nogle af mine 5 totter. Men den er virkelig ubehagelig.
Kan også huske jeg så et billede engang på en russisk hjemmeside, hvor der var en ilder hvis negl var vokset rundt, og var groet ind i poten på ilderen, hvad gjorde den fik problemer med at gå. De måtte klippe den negl konstant skrev hun, for den groede med sådan en fart at de ikke kunne holde den nede hvis ikke de holde øje med den.
Mener de kaldte det et eller andet i stil med en vildfaren negl eller sådan noget. Men hæng mig ikke op på det.
Jeg vil så også sige at med Fiona der stoppede neglen med at gro så voldsomt da hun blev lidt ældre. Hele det sidste år jeg havde hende i, der var hendes negle normale igen. Og jeg ved ikke rigtig hvorfor. Men måske det havde noget at gøre med at jeg begyndte at give vitamin tilskud og bvitamin fast i deres foder.

Amazing Ferret

En del af mine har det på den yderste negl på bagpoterne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: PiaLyng Dato 11. Juni 2012, kl. 14:55
Mine har det på bagpoterne :s. -Og begyndte først at døje med det da jeg begyndte at klippe dem, da få af dem blev for lange..
Og så har jeg døjet med det få gange på nogen forpoter når jeg har klippet 'for langt ned'..

Hmm lyder som om forklaringen simpelthen er at det sker hvis man klipper de bagerste så. Jeg har dog ikke klippet på lupus eller de andre. Men måske kan den ha været flækket og så voksen sårn her ud igen!

Men det er godt lige at få slået fast at man helst ikke skal klippe bagklør og de underlige negle kan komme af det!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Juni 2012, kl. 16:20
En del af mine har det på den yderste negl på bagpoterne
den på lupus er også på den yderste negl faktisk!
Er der nogen det har oplevet at få træk for det til udstilling egentlig?!

Line

Mazulis kommer også på den yderste, og hun har aldrig fået træk for det når det er faldet sammen med en udstilling.

Anne

Jeg synes bare det lyder mærkeligt hvis det skulle skyldes klipning, men btw har lugh også en, har lige opdaget det i dag og jeg kllipper aldrig negle på bagpoterne :)