Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mini snacks til aktivitets bold

Startet af Zopad, 7. Juni 2012, kl. 23:14

Zopad

Da der var Roskilde krammermarket fandt jeg endelig sådan en helt lille bitte aktivitetsbold (som man kan være heldig a finde i nogen a de små dyrehandlere) og startede med a fylde den med tørret kyllinge stykker men jeg syntes det tog apollo for lang tid a spise kyllingen da stykkerne både har en hvis størrelse og er seje hvilket er godt når han normalt skal bruge tænderne men syntes lidt ideen med a rende efter bolden og bruge den rigtig gik a når han brugte så lang tid på a tygge.. Men har nu prøvet med Royal canin's baby cat foder og syntes det virker perfekt da de er rigtig små og han elsker a kronshe i dem plus han syntes bolden er noget a det skægeste nu ..  :dans:

Tænker oss de må være perfekte som trænings godbidder da de netop er hurtige a tygge.. :)

Men selvfølgelig skal de gives moderat da de indeholder godt med fedt .. ;)
Apollo & Draco <3

Tanja11

øv bøv, jeg har også en aktivitetsbold men mine gider den slet ikke :@ :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Zopad

Det gad apollo nemlig heller Ikk men stædig som jeg er skulle jeg lige prøve igen ;) og nu går apollo rundt og båtter helt vildt ligesom for a fortælle hvor stolt han er over a ha løst gåden med bolten og snacks'ne  :fnis:
Har Ikk verdens klogestes fritte  :X
Apollo & Draco <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg ville ikke mene du behøver at give det moderat. Nogle bruger det fodder til fuldfodder da ildermad nettop skal indeholde godt med fedt og protein. Derfor anbefaler man også det fodder der er lavet killinger og ikke til voksne katte(nogle mærket som f.eks. Applaws og zivipeak er indeholdet det samme til voksne ig killinger, eneste forskel er str. På fodderpillerne) eller desideret ildere, de typer fodder indeholder slet ikke det en ilder skal ha.
Sys det er et fint produkt til din aktivetsbold;0)

Anne

#4
Jeg bruger også tørfoder i aktivitetsbolden, men det er så orijen eller applaws (eller begge dele). ziwipeak virker desværre ikke fordi det er for stort og let. Men ellers bruger jeg også tit tørret kød i deres aktivitetslegetøj. Det bløde semitørrede klipper jeg i stykker i små firkanter (på størrelse med babycat) og så er det super. Applaws kitten er også småt ligesom royal canin babycat, det er bare meget bedre kvalitet.

Nanna

Jeg har også et par aktivitetsbolde, som mine elsker. Jeg plejer enten at komme tørfoder i, som de ikke plejer at få (og så kun købe en lille pose som godbidder), og ellers kan du over Zooplus bestille nogle godbidder som hedder 'Ferret Bits'. De er meget små, og er stort set ren kylling, og helt perfekte til aktivitetsbolde da de netop er så små.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Zopad

Citat fra: Anne Dato  8. Juni 2012, kl. 09:36
Jeg bruger også tørfoder i aktivitetsbolden, men det er så orijen eller applaws (eller begge dele). ziwipeak virker desværre ikke fordi det er for stort og let. Men ellers bruger jeg også tit tørret kød i deres aktivitetslegetøj. Det bløde semitørrede klipper jeg i stykker i små firkanter (på størrelse med babycat) og så er det super. Applaws kitten er også småt ligesom royal canin babycat, det er bare meget bedre kvalitet.

Kan være jeg skal prøve med  applaws hvis det er bedre.. :) han får alligevel oss ziwipeak normalt så syntes heller Ikk han bare skal ha det samme han er vant til i sin boldt så det fint nok det Ikk fungere :)
Apollo & Draco <3

Eliza

Jeg kan sagtens forstå man bruger godbidder i aktivitetsbolden, men det ville jo være optimalt, hvis det var sådan de skulle få deres almindelige mad, da de skal arbejde lidt for det og det ikke bare står i en skål :)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Zopad

Citat fra: Eliza Dato  9. Juni 2012, kl. 10:25
Jeg kan sagtens forstå man bruger godbidder i aktivitetsbolden, men det ville jo være optimalt, hvis det var sådan de skulle få deres almindelige mad, da de skal arbejde lidt for det og det ikke bare står i en skål :)

Min har så Ikk mulighed for a ha sin bold hele tiden så derfor ville han Ikk have adgang til mad 24/7 .. Men ellers ville det være en fin ide :) Plus han gider den Ikk så længe så tror Ikk han ville få nok ud a det
Apollo & Draco <3