Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Peanut

Startet af Amazing Ferret, 21. Marts 2011, kl. 12:16

Amazing Ferret

Jeg har i dag været hos Dr Dyr og fået både gode og dårlige nyheder  :)

De dårlige er at Peanut har fået en mave/tarm virus og NEJ DET ER IKKE ECE, men derimod en bakterie som kan smitte mennesker og andre ildere. Jeg kan ikke huske hvad han kaldte den :@ Peanut var så sød at lægge en prut prøve hos dyrlægen så han kunne tage et kig på prutten. Han skulle derfor på pencilin i 20 dage. Peanut har ikke vist tegn på dårlig mave andet end at han ikke rigtig har ville spise tørkost. Så han lever af ducksoup lige nu

Og så blev der taget en blodprøve som er sendt afsted og jeg får svar i morgen eftermiddag  :)

Det gode er så at hans hjerteproblemer er blevet bedre  :dans: :dans: Og så kunne dyrlægen ikke mærke nogen knuder på ham heller  :)

Eliza

Det lyder ikke godt med ham..  :( Vil du ikke prøve at undersøge hvad det er for en bakterie, for det kunne da være meget intresant at vide?

Ved ikke om det vil ændre noget, men tænkte du måske skulle proppe noget taurinpulver i ducksoup'en nu når han har noget med hjertet..

God bedring til ham..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Krydser fingre for at han hurtigt bliver frisk igen :)

Og dejligt at hans hjerte har det bedre :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

KittAnderson

hvordan kan man egentlig vide om en ilder har ECE eller ej ?

Undskyld for OT, men magter ikke lige lave et nyt indlæg.

God bedring md peanut. Håber på det bedste for dig og ham, den dejlige dreng :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Eliza - jeg skal nok finde navnet på den bakterie :D Jeg er desværre ikke altid så god til at huske de navne dyrlægen kommer med på diverse ting  :-$
Jo det kunne da godt være jeg skulle prøve med noget taurin - det skader jo ikke  :)

Kitt: Du kan jo aldrig vide med sikkerhed om det er ECE eller ej når det ikke kan testes herhjemme. Du kan jo kun stole på at din dyrlæge bare ved en lille smule om det  :fnis:


Sølvsten

Altså jeg synes det er en god nyhed at det "bare" er det. krydser fi´ngre for at han hurtigt kommer sig.

FerretParadise

Hvor er det dejligt, at hans hjerteproblemer er blevet bedre. :)
Jeg håber at penicillinkuren vil hjælpe på hans mave.  ;)

Og super at du lige vil undersøge hvad det var for en bakterie det var, for det vil jeg nemlig også gerne vide.  :) ;)
Ann Hillerslev.

Eliza

#7
KittAnderson: ECE har jo nogle kendetegn, men da det ikke kan testes i dk så vil jeg personligt hellere gå ud fra det er det, da det er noget af det mest alvorlige vi har. Better safe than sorry.. For tiden er der bare rigtig mange dyr med dårlig mave, så jeg ville ikke tage chancen selvom de siger det er noget andet. Dyrlægerne i dk ved desværre kun alt for lidt om denne sygdom.


Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets

Hoppas att han piggar på sig!

Kan det vara E.Coli? Salmonella eller Campylobakter? Alla dessa kan smitta till människa, men de finns naturligt i ALLA illrars tarmar, vilket innebär att d einte helle rblir sjuka av dem om de inte utsätts för dem i hög dos, men det hör absolut inte till vanligheten, eftersom de har ett så kort tarmsystem, så bnakterierna hinner aldrig få fäste.

Amazing Ferret

Sara - nej det var ikke nogen af dem...jeg venter på de ringer tilbage fra dyrlægen med svaret  :)

mette11

Det er da umiddelbart gode nyheder. Selvfølgelig er det ikke godt at han fejler noget og skal på penicilin, men det lyder i det mindste ikke alvorligt, så det er jo klart at foretrække frem for så meget andet!!  ;)

Min gamle dyrlæge skrev faktisk altid en seddel som man fik med hjem, hvor der stod alt på. Det var jeg utrolig glad for, da min hukommelse heller ikke altid er den bedste!!  :-$ Det er bare ikke normal praksis de fleste steder desværre, men det var faktisk rigtig rart!

Amazing Ferret

Altså indtil videre er glad nok for at det "kun" er en mave virus - men jeg ved jo ikke om blodprøverne viser noget der er værre. Men jeg prøver at være positiv  :)

Jeg tror også jeg skal til at gøre det til vane at skrive det ned når jeg er der - for jeg glemmer det når han bruger de der fagudtryk  :fnis:

lussingen

Jeg krydser fingre for at Peanut snart bliver frisk igen :)
Og hvor er det dejligt at høre, at hans hjerte er blevet bedre.
Varme og positive tanker herfra.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Lena og Peter

Vi krydser fingre for at alt går som det skal, og at han hurtigt er helt frisk igen... <3

Amazing Ferret

Så har jeg fået svar på blodprøven  :)

Der var tegn på der var en betændelse i kroppen og den er han jo i behandling for nu  :) og så var hans blodsukker lidt lavt. Dyrlægen sagde at den skal ligge mellem 3 og 11 og Peanut's lå på 3.

Jeg fik ikke svar på det med bakterien for det var den anden dyrlæge jeg snakkede med. Men Carl Ole vil ringe i morgen så jeg lige kunne få lidt mere at vide omkring det med blodsukkeret