Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hævelse ved implantat?

Startet af Dyrenørden, 26. Februar 2013, kl. 19:50

Dyrenørden

Jeg lagde idag mærke til at tiffer kløede sig meget der hvor hendes implantat sidder og mærkede så efter og det føles som om der er dannet en hård knold om implantatet måske arvæv?
Hun fik implantatet i onsdags, nogen der kender til dette?

Shamua

Citat fra: Dyrenørden Dato 26. Februar 2013, kl. 19:50
Jeg lagde idag mærke til at tiffer kløede sig meget der hvor hendes implantat sidder og mærkede så efter og det føles som om der er dannet en hård knold om implantatet måske arvæv?
Hun fik implantatet i onsdags, nogen der kender til dette?

Jeg ved at Emeliinas søster fik nogenlunde samme reaktion ved en almindelig chip og endte med at dø af infektionen, så hold rigtig rigtig godt øje med det. Har tid torsdag hos Ryan hvis du vil med, kan også godt bare tage hende med derned hvis du skal arbejde!

Vh. Marianne

Dyrenørden

:-( holder øje, bliver det værre vil jeg gerne have hende med dig torsdag

Eliza

Jeg synes mine dyr har en tendens til at det klør lidt ekstra omkring implantatet især det første lange stykke tid, men det lyder ikke godt med hævelse og som marianne skriver ville jeg holde meget øje med det.

Nu ved jeg ikke hvor hævet det er og om det er rødt? men det kan nok godt tænkes at der kan komme arvæv, selvom det ikke er noget jeg selv har oplevet på mine. Såret kan godt være noget tid om at forsvinde, for det er en ret stor nål.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

#4
Jeg har prøvet det en del gange, at der er kommet en bule et par dage efter de har fået implantat.
Det kan være fordi der var kommet bakterier med ind da nålen blev stukket ind, og alle de gange jeg har prøvet det, har ilderen fået en penicillinkur, og så forsvandt bulen.
Ann Hillerslev.

CMS

Romeo fik en lille kapseldannelse omkring hans implantat. Selvom implantats virkning var ophørt, kunne man mærke, hvor det havde siddet. Jeg ville give en antibiotika-kur for at forhindre en infektion - det gjorde jeg med Java :)
Mange hilsner Christina

Anne

Som de andre siger er det nok enten fordi der er kommer bakterier med ind eller fordi kroppen behandlet det som er fremmedlegeme (hvad det jo også er). Vil tro antibiotika kan klare det :)

Dyrenørden

Tak for svar :) Tror jeg sender hende med Mary så hun kan få antibiotika bare for en sikkerheds skyld, han måtte stikke hende to gange da hun vidst var noget tykhudet så det er meget sandsynligt der er kommet bakterier ind

Anne

Jeg synes da også helt sikkert du sal have dyrlægen til at kigge på det. Selv om jeg tvivler på det er alvorligt, betyder det jo ikke at det ikke er behandlingskrævende :)

Dyrenørden

Tiffer har været ved dylle idag han mente ikke der var infektion men at det var blodansamlinger :) Så har jeg lidt ro igen :)

Beate

det var godt! :)
Nå er jeg lidt sen på den, men er kun inne her hver anden dag.
Linus fik også en lille hævelse, men jeg tenkte at det kun var normalt siden han også er ret tykhudet (shock!). Det blev ivertfald fint igen etter et par dage, og jeg tenkte ikke så langt at det kunne være infektion etc etc  :S

Nå er jeg ivertfald obs neste gang når jeg leser om Emeliinas søster  :(
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Shamua

Citat fra: Beate Dato  1. Marts 2013, kl. 10:56
det var godt! :)
Nå er jeg lidt sen på den, men er kun inne her hver anden dag.
Linus fik også en lille hævelse, men jeg tenkte at det kun var normalt siden han også er ret tykhudet (shock!). Det blev ivertfald fint igen etter et par dage, og jeg tenkte ikke så langt at det kunne være infektion etc etc  :S

Nå er jeg ivertfald obs neste gang når jeg leser om Emeliinas søster  :(
Det var også et ekstremt tilfælde hvor der ikke blev gjort noget ved det  :X

Vh. Marianne