Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dark Crystal Ferret Lukker

Startet af Dark Crystal Ferret, 17. Februar 2012, kl. 17:40

dejligste

Ked af at høre I har været og skal så meget igennem, kan fuld ud forstå dit valg.
Håber og ønsker det bedste for jer, sender varme og positive tanker.

Respekt for at du er så ærlig, det er sejt..!!

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

AlisVolatPropiis

Åh for fanden i helvede Maria! hvor er jeg bare ked af at høre det her, både på dine og Roberts vegne, men så sandelig også Kelly's. Det er et tungt system at danse med, især fordi staten virkelig har nedprioriteret det afsindigt meget. Nu har jeg jo selv tittet indenfor voksenpsykiatrien, og ved hvor hårdt de kæmper mod manglende ressourcer -men jeg håber de kan finde en plads til hende :/

Det er sgu trist i stopper -jeg forstår godt hvorfor, men det efterlader da en med en noget bitter smag i munden over verdenens uretfærdigheder...men jeg håber at i snart er oppe og køre igen :)

Jeg håber virkelig alt ordner sig :) og ring hvis der er noget :) jeg skal nok hjælpe med det du allerede har bedt om  <3

Kæmpe kram og tanker til dig og Robert <3

katja

jeg kan fuldt ud forstå jers beslutning, jeg ønsker jeg det bedste frem over, 
ejer af 7 dejlige trolde,

the bird

årh søde Maria, jeg er så ked af at i er havnet i denne situation  :( det er slet ikke retfærdigt.. håber jer det bedste.. du ringer bare alt hvad du vil, om det så bare er for at snakke om ingen ting.. både Mads og jeg står ved jeres side i denne trælse tid,,.

Dark Crystal Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 19. Februar 2012, kl. 11:39
Åh for fanden i helvede Maria! hvor er jeg bare ked af at høre det her, både på dine og Roberts vegne, men så sandelig også Kelly's. Det er et tungt system at danse med, især fordi staten virkelig har nedprioriteret det afsindigt meget. Nu har jeg jo selv tittet indenfor voksenpsykiatrien, og ved hvor hårdt de kæmper mod manglende ressourcer -men jeg håber de kan finde en plads til hende :/

Det er sgu trist i stopper -jeg forstår godt hvorfor, men det efterlader da en med en noget bitter smag i munden over verdenens uretfærdigheder...men jeg håber at i snart er oppe og køre igen :)

Jeg håber virkelig alt ordner sig :) og ring hvis der er noget :) jeg skal nok hjælpe med det du allerede har bedt om  <3

Kæmpe kram og tanker til dig og Robert <3

Nej Verden er ikke let.. det har den aldrig været. Men jeg klare den nok... tror jeg..
Det er helt enormt hårdt det her.. Virkelig. Jeg har grædt som pisket de sidste par dage. Og Robert ved slet ikke hvor han skal gøre af sig selv imens.
Kelly og Nadia fik beskeden i går. De græd også... Oven i købet så kunne de ikke forstå mig, og syndes bare jeg var en ondskabsfuld og dum mor. Det er svært at forklare sådan noget her til en pige på 12 år :X  Jeg ville ønske at de bare kunne forstå det var en kærligheds gave til dem. Men de syndes bare jeg var ond fordi vi måtte sælge ud af dyrene....
Og de reagerede forskelligt også. Men især Nadia var ulykkelig. Kelly var mere okay på det, men bestemt ikke glad.
Men ja.. Livet går videre. Og jeg tror stadig jeg har valgt det bedste. Opdrættet kan jo komme op igen sener.. den chance er der, som Erika så sødt sagde til mig i telefonen.
Og ja det kan jo også være..

jeg takker mange gange for jeres forståelse. Og alle dem der har været inde og skrive, ringe, smsse og så især alle jer der har tilbudt vores guldklumper nye hjem.
jeg prøver så godt jeg kan at svare på alle mails, og beskeder. men der er mange, så håber i kan have lidt toldmodighed med mig. For jeg syndes godt nok den er svær lige nu.
Jeg føler hele mit hjerte er revet ud og jeg står tilbage med en tom skal. Jeg ved ikke hvad mit liv bringer mig nu.. men jeg ved der altid er en dag i morgen... så det holder jeg mig til :)

ved godt jeg lyder totalt nede her.. men de sidste dage har altså også været dumme og alt for lange. Og søvn er en død ting her. kan ikke sove for alle mine tanker. Så undskyld hvis jeg lyder meget negativ her.

Oy

Hvor er det dog trist :o( Jeg håber virkelig at I går alt den hjælp I skal bruge til jeres datter, psykiatrien kan desværre være hård at kæmpe mod. Jeg håber de kan gøre noget, så hun bliver helt rask igen. Jeg har selv lidt af angstsygdomme siden jeg var barn, så jeg kan godt sætte mig ind i hvor forfærdeligt hun må have det :o( Og også god bedring til dig og manden.

Min kæreste havde ellers længe sukket over om vi ikke skulle få en hvalp fra jeres opdræt engang. Det ser så godt ud og jeres dyr ser så dejlige ud. Og han er helt væk i jeres Irish Coffee.

Men jeres beslutning burde alle vist kunne forstå. God bedring til jer alle og jeg håber I engang kan vende tilbage til opdrættet, når nu du brænder så meget for det =)

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Oy Dato 20. Februar 2012, kl. 15:08
Hvor er det dog trist :o( Jeg håber virkelig at I går alt den hjælp I skal bruge til jeres datter, psykiatrien kan desværre være hård at kæmpe mod. Jeg håber de kan gøre noget, så hun bliver helt rask igen. Jeg har selv lidt af angstsygdomme siden jeg var barn, så jeg kan godt sætte mig ind i hvor forfærdeligt hun må have det :o( Og også god bedring til dig og manden.

Min kæreste havde ellers længe sukket over om vi ikke skulle få en hvalp fra jeres opdræt engang. Det ser så godt ud og jeres dyr ser så dejlige ud. Og han er helt væk i jeres Irish Coffee.

Men jeres beslutning burde alle vist kunne forstå. God bedring til jer alle og jeg håber I engang kan vende tilbage til opdrættet, når nu du brænder så meget for det =)

Det røre mig virkelig dybt det du skriver Oy. Mange tak.. Tusind Tusind tak  <3

mette11

Sikke noget lort. Det er jeg sgu ked af at læse. Håber virkelig for jer at i får noget hjælp hurtigt.

Jeg har fuld forståelse for at i stopper med at opdrætte og bruger tiden på jeres familie, men jeg kan helt ærligt ikke forstå at i vælger at gå af med nogle dyr. Jeg forstår godt at i vælger ikke at få hvalpe lige foreløbigt og ikke anskaffer jer flere dyr, da det jo unægtligt kræver tid og energi, men når du selv mener at alle dyrene er en del af familien, så kan jeg ikke forstå at du vælger nogen fra. Det er min mening.

the bird

Citat fra: mette11 Dato 20. Februar 2012, kl. 16:24
Sikke noget lort. Det er jeg sgu ked af at læse. Håber virkelig for jer at i får noget hjælp hurtigt.

Jeg har fuld forståelse for at i stopper med at opdrætte og bruger tiden på jeres familie, men jeg kan helt ærligt ikke forstå at i vælger at gå af med nogle dyr. Jeg forstår godt at i vælger ikke at få hvalpe lige foreløbigt og ikke anskaffer jer flere dyr, da det jo unægtligt kræver tid og energi, men når du selv mener at alle dyrene er en del af familien, så kan jeg ikke forstå at du vælger nogen fra. Det er min mening.

jeg forstår godt hvorfor Maria har valgt at komme af med nogle af dyrene, .. Maria og jeg har snakket en del i forbindelse med hele situationen, og det er bestemt ikke uden tåre beslutningen er blevet taget, selvom dyrene er en del af familien kommer ens børn stadigt først, nogen gange er man nød til at vurdere hvad der er bedst for dyrene og ikke mindst hvad der er bedst for en selv, jeg ved at hvis det kunne have fungeret var alle dyrene blevet hos Maria  og Robert,

mette11

Jeg er slet ikke i tvivl om at Maria elsker sine dyr og sine børn og ønsker det bedste for dem alle. Det har jeg faktisk fuld tiltro til. Og jeg respekterer hendes valg om at få ned i antal dyr, men jeg forstår det stadig ikke og det kommer jeg nok aldrig til uanset hvor mange der er uenige med mig og forstår Maria bedre end de forstår mig.

For mig er mine ildere en uundværlig del af min familie. Jeg forstår godt at nogen folk giver deres dyr et andet hjem af forskellige årsager (når der er tale om dyr som af den ene eller anden årsag ikke trives i hjemmet og vil få et bedre liv et andet sted), men når der er tale om dyr man har haft noget tid, som trives og fungerer i ens hjem så kan jeg ikke forstå det. For mig at se er der stor forskel på at gå af med et dyr for dyrets skyld eller for ens egen skyld. Ja ens livssituation ændrer sig og nogen gange til det værre desværre og jeg føler virkelig med Maria og hendes familie som nu skal til at slås mod et håbløst system, men jeg kan ikke se at det at sælge to ildere kan ændre ret meget i dagligdagen.

Jeg forstår som skrevet fuldt ud valget om at stoppe opdrættet og ikke få flere ildere, eller andre dyr og det synes jeg afgjort er en meget fornuftig beslutning i deres situation. Men der er stor forskel på at vælge at ikke få flere dyr/hvalpe og på at vælge nogen fra som man allerede har og elsker.

Jeg skrev ikke for at starte en diskussion, da jeg oprigtigt føler med Maria og hendes familie - men fordi jeg føler med dem, er det ikke ens betydning med at jeg er enig i hendes valg.

Dark Crystal Ferret

Nej Mette, og jeg forlanger heller ikke at alle skal være enige med mig i mine valg. Jeg var godt forberedt på at nogle ville være uenige med mig i de valg jeg nu har taget. Og det er okay :)
Men det handler om at være mobil til at kunne tage afsted øjeblikkeligt hvis evt. vi siger Kelly skulle indlægges, eller der skete noget alvorligt hvor jeg måtte være afsted i mere end et døgn. Jeg bor desværre langt væk fra mine børn til daglig. De bor i vejle, og jeg i Kalundborg på vestsjælland.
Jeg føler lige nu ikke jeg kan overlade Robert tilbage med 12 dyr i x antal dage. Jeg ved jo ikke hvor længe det ville handle om, men jeg har fået tilbud om at bo hos pigerne far hvis tilfældet skulle ske.

Jeg er glad for du forstår den med opdrættet. Og jeg er uendelig glad for den støtte og forståelse folk har givet mig. Men jeg er også helt okay på at ikke alle ville kunne forstå mig 100%. Og ved du hvad Mette... det kan jeg sq knapt nok selv heller. Det er ubeskriveligt hårdt for at vælge at sælge ud af dyrene.
Men jeg vil at dyrene skal have de bedste liv. Hvis Robert, som lige nu er ret syg, ikke har overskud til at lukke dem ud eks, så ville dyrene sidde i et bur i lang tid og Robert ville være knust fordi han aller helst ønskede de skulle ud og lege, men han samtidig ikke havde overskud til det.
Jeg vil ikke sidde her og udleverer alle min kærestes problemer. Og han elsker virkelig vores dyr enormt højt. Men det skal nok ikke være nogen hemmelighed, at det var mig den stod på hvis der opstod problemer eller i forhold til alt rengøring og pleje af dyrene. Og jeg mener selv, at man godt kan have dyr hvis man bare forstår at fordele opgaverne imellem sig, og det har Robert og jeg hele tiden kunnet, og det har aldrig været et problem.

Jeg ved godt det jeg skriver kan misforstås af mange. Vi sidder alle sammen her på et forum, af ren og skær kærlighed til vores kæledyr. Og jeg håber ingen har tvivl om at min kærlighed til vores dyr, alle 12 stykker har været helt enorm. De var mine og Roberts fælles børn. Og de blev behandlet som dette hver dag også.
Men det laver ikke om på at jeg også må vælge de bedste valg for dem. Og jeg må være ærlig, og sige at lige nu er 12 dyr bare for meget, hvis jeg skal kunne være mobil til at kunne tage afsted og være der for mine egne børn i en længere tids periode.
Alle de faktiske ting i forhold til hvad vi har gang i af behandlings former til Kelly lige nu og hvordan det går, vil jeg ikke komme nærmer ind på. men jeg har i dag siddet i møde med to scioalrådgiver i statamtet i forhold til denne her sag. Så vi kunne få gang i nogle ting omkring Kelly og Nadia. Men det syndes jeg så gerne jeg vil holde privat hvad der er kommet ud af det pt.

Men håber min forklaring her ikke bliver forstået som om jeg er en totalt dårlig dyrejer. For selv føler jeg det lidt som om jeg måtte vælge imellem hvad der var bedst for alle. Dyrene kunne få nye glade liv hos gode familier. Kelly og Nadia har kun én barndom. Og den har jeg ansvar for at søger for bliver god.

Ved godt jeg er totalt elendig til at forklare mig på skrift, og det må i altså undskylde, det er bare ikke så let at forklare i små ord.

mette11

Nu er jeg altså nødt til at spørge om det er korrekt at du har intentioner om at ville købe en ny ilder som der må avles på?? Det kan godt være at det er lidt frækt at spørge, men jeg går det altså alligevel. Inden jeg skriver noget mere her, er jeg nødt til at vide om det er korrekt.

the bird

da Maria ikke har mulighed for at komme på nettet nu pga af flytning ville jeg gå ind og svare på hendes vegne,
Maria er ikke på jagt efter nye avlsdyr, tror desværre misforståelsen er opstået da hun spurgte på en lille albino tæve,
landet ligger sådan at Maria og Robert grundet personlige problemer er nødt til at flytte hver for sig, det er en beslutning der er blevet taget efter de var nødsaget til at lukke opdrættet ned.. grunden til Maria spurgte ind til den lille Albino tæve handler om at Robert er ked af at skulle bo uden ilderne i sit liv, og skulle han have en hvalp ville en hvalp fra netop denne linje være det største ønske.. og havde hvalpen været ledig havde Maria ikke nødvendigvis købt den..

the bird

vil lige tilføje at hvalpen udelukkende skulle have været brugt til kæl og ikke andet..

Cille

Jamen der er da ingen misforståelser, da der jo er kigget/spurgt på hvalp, til trods for det var d 17 febuar man solgte sine dyrebareste børn.
Og det er ikke ret lang tid efter at man begynder at snakke om man skal flytte/flytte fra hinanden, så mon ikke det allerede har knirket der....hvis det altså knirker.
Udefra ser det for mig stadigvæk ud som om at man skulle af med de besværlige dyr/ ikke brugbare dyr.
For der er da tit brokket over de dyr der netop blev solgt, ganske som de andre gange det er sket.
Historierne omkring hvorfor man skal af med dem er bare en ny en hver gang :X

Selvfølgelig kan man komme ud i personlige problemer.
Men når man så flere gange har gjort dette, burde man sige til sig selv at man måske skal stoppe i tide, og tænke på dyrene (inden man køber dem).
Jeg har dælme også problemer, og bander da også mine basser langt væk nogen gange.
Jeg har også gået af med 2... Ofelia som er mange år siden og Colombo sidste år...begge til Svetlana.
Men det fordi Svette elsker dem meget højt, og begge trængte til at være "alene" ildere fordi de havde sært sind.
Men var de ikke faldet til,var de kommet hjem igen og blevet her.
Mine dyr skal ikke lide/sælges fordi jeg har problemer...jeg har valgt dem og ikke omvendt!!