Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Nyt hjem til 2 aktive piger

Startet af ThildeogAly, 5. Juni 2013, kl. 22:18

ThildeogAly

Da jeg gennem et længere tids forløb, har måtte erkende at jeg simpelthen ikke har den tid mine piger har brug for. Vælger jeg nu at søge nyt hjem til dem.

Navn: Thilde og Aly
køn: begge 2 piger og de er neutraliseret
Alder: De er lige blevet 2 år
Farve: De er begge hvide med en lyse brun hale og stribe på ryggen..standards ildere..
Bakketrænet? /bidetrænet?/ evt. tricks.:  De er 99% bakketrænet der sker stadig uheld hvis bakken er for langt væk. De er begge bidetrænet men har svært ved fremmede og prøver grænser af så snart de kan se snittet til det og har svært ved at modstå fristelsen for bare tæer. Gennem de sidste par måneder har de haft mindre hånd-kontakt end normalt, det har tydeligt sat sit spor omkring hvad de finder sig i i forhold til at være oppe i hånden. Aly plejer at komme og vil nuses mens Thilde heller vil slås og lege.
Temperament: se oven for...  Til uddybelse kan jeg fortælle at begge piger har brune pletter på fortænderne, det har de haft fra jeg har fået dem, dyrelægen var i tvivl om de er født med det eller om det er grundet dårlige bur forhold der hvor jeg har dem fra. Aly virker ikke berørt på nogen måde hun er en rigtig lille tyksak, mens Thilde har været til undersøgelser omkring hendes spise vaner. Hun er meget lille og tynd og spiser næsten ikke noget. Men hun er meget aktiv og legesyg, og jeg har fået hende tjekket både røntgen og blodprøver uden nogen negative resultater. Thilde har været sådan fra starten lille og forsigtig, hun kan ikke li' hurtige bevægelser og er rædselsslagen for meget høje lyde så som støvsuger osv. Men hun er så tilgengæld god til at slås med søster og stjæler alt hun kan komme afsted med. De er begge glade for at vælte vandskålen og kradser gerne i en frisk kattebakke.  De er nysgerrige men forsigtige.
Hvad følger med: chip, vaccine (incl udløbdato), bur, tilbehør osv. :
De er begge chippet men ikke registeret, da jeg var så dum at smide papirende ud, men det kan tjekkes hos dyrelægen. De blev vaccineret i August 2012 så det er snart tid igen. Der følger alle deres ting med så som skåle, tæpper, hængekøjer og legetøj. Aly har et ret stort i forhold til hende pive tæppe med et Hundehoved, som hun elsker så det skal hun selvfølgelig have med. De er vant til at gå i tæpper og derfor følger der også sådan nogen med. Buret følger IKKE med!
Pris ide. Jeg har brug for det bedste hjem til dem som overhoved muligt. Derfor vælger jeg ikke at tage penge for mine piger men at bruge tid på at finde det rigtige hjem.
Hvor er den fra oprindeligt (dyrehandel, privat eller opdrætter).:  De kommer fra en familie i odense
Med tavle eller uden. Ved tavle er det en god ide at nævne længden og hvem der er i måske folk har nogle i samme familie og gerne vil have en til fra samme familie af.: Uden tavle
Vigtigste: hvor befinder dyret sig henne og hvordan kontaktes du: Vi bor i Vanløse og du kan skrive en email til mig eller en besked her så kan vi snakke vider.


Misannthrope


Dyrenørden

Tråden er næsten et år gammel så vil tro de har fundet hjem