Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Grøn slimede afføring, opkast og dehydrering

Startet af lille_jill, 25. September 2009, kl. 10:54

lille_jill

Kopierer det her indlæg for Kathrine:

Min tæve på knapt 2,5 år begyndte mandag aften med dårlig mave. Men da det jo rammer ildere i ny og næ, tænkte jeg ikk videre over det. Tirsdag havde diarre'en skiftet farve til grøn(skyldes en for hurtig passage i tarmsystemet). Omkring ved 12-tiden begynder min hanhvalp at få dårlig mave også. Helt flydende, og grønt. Senere samme aften er hans mave i bedring efter behandling med prokoalin og zoolac. (Hans appetit har intet fejlet heller) Men min pige begynder at stoppe indtaget af mad og væske, og har os vist tegn på kvalme og har haft en enkelt opkastning. Jeg fjerner hende fra de andre, og sidder oppe hele natten, i håbet om der sker en bedring, som der gjorde med hannen.(Har 5 dyr i alt, og kun 2 er ramt, en 3. har lidt løs afføring, men ikke i nærheden af de andre 2)
Da klokken er 5 om morgnen, er der ingen bedring sket, og kontakter Thomas. Han kommer med det samme, og kører os til en dyrlæge kl 6 om morgenen(Sikke en VEN).
Hun kommer under behandling med det samme, blir lagt i drop, får kvalme, smerte-stillende og antibiotika. Onsdag eftermiddag tager jeg igen ud til Alison(dyrlægen) og hun er i bedring, skal dog tvangsfodres.
Torsdag får jeg min lille pige hjem, som er i klart bedring, skal dog stadig tvangsfodres hver 2. time. Torsdag eftermiddag begynder hun at spise tørfoder a min hånd, i stedet for a/d, recovery, som hun er belevt fodret med. Ved 18-tiden står hun op, begynder at spise selv, drikker og afføringen ser fin ud(lidt hård, pga antibiotika, men brun osv.)
Jeg har i dag snakket med Alison, og vi er blevet enige om at det tyder på en bakterieinfektion, da hun er kommet sig så hurtigt. Var det en virusinfektion, ville det undrer mig at en ilder der næsten var død, ville komme sig så hurtigt på baggrund af sit eget meget svækkede immunforsvar.
Tak Thomas, for din store hjælp.
Og tak Alison, du har reddet min pige........

Bawa

puuha det lyder til at have været en hård nat for kathrine :(
men hvor er det bare godt at den lille pige kom oven på igen! ..