Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Åh nej hvad nu? HJÆLP

Startet af Eliza, 23. Februar 2010, kl. 22:55

Eliza

Min pige som har tabt sig her på det sidste uden at dyrlægen har kunne finde en grund, er nu begyndt at hælde med hovedet til den ene side og hun kniber øjet lidt sammen. Hun vil bare gerne sove og har sovet hele dagen, så derfor jeg først ser det nu da hun skulle i seng..
Har i nogen ide om hvad det kan være og om det er noget der skal gøres noget ved NU?, for ellers er planen at ringe til dyrlægen i morgentidlig..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Du skal afsted med det samme imorgen.
Det kan være 2 ting.
Den ene ting er mellemøres betændelse og den anden er værre,for det kan være hjerneblødning

Cille

Kan også være tænder...dvs tandpine.

FerretParadise

Åh gud hvor forfærdeligt. :o :'(
Jeg ved ikke om jeg ville turde vente til imorgen.
Ann Hillerslev.

Barky

Du kan evt ringe til KU LIFE og spørge ad? om de vil se dig i aften eller om du kan vente til imorgen med at tage til dyrlæge?

Jeg syns ikke at det lyder så godt... Er det Libris eller Sne?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne


xCelina

Åh gud, det lyder væmmeligt!!
Hold os lige underrettet.. Og - pøj pøj med det.. Krydser fingre for det ikke er slemt!! :(

FerretParadise

Hvordan går det?
Jeg har sådan tænkt på din lille pige. Jeg håber virkelig at hun bliver helt iorden igen, for dette lyder bare ikke godt.
Tænker på jer...
Ann Hillerslev.

Eliza

Det er sne den er gal med, men vi nåede aldrig til dyrlæge i går af flere grunde.. men vi tog forbi min mor, som havde en tang (meget lille, så ikke så voldsomt som det lyder) og selvfølgelig et par ekstra hænder og fik fisket et stykke knogle eller en tand ud som sad bagerst i munden. Hun savlede og blødte, men det var som om det hjalp at få det ud.
I dag har hun det meget bedre, men kan godt se hun har lidt ondt og hun er stadig træt, så har fået en tid hos vores egen dyrlæge her senere i dag, så det kan blive tjekket ordentligt..
Var godt nok bange, for min første tanke var en hjerneblødning og tænkte derfor ikke på at se hende i munden, så TAK til Cille.. og jer andre selvfølgelig for hjælpen  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Åh puha at det ikke "var værre".
Men godt at det bliver tjekket af jeres dyrlæge idag, så I er sikre på hvad det nu var. Tand eller knogle.
Uff sikke da en forskrækkelse.
Ann Hillerslev.

Anne

Jeg har selv prøvet en de rhavde et stykke knogle siddende bagerst i munden. Det er rigtigt grimt, men My var faktisk sig selv sekundet jeg fik det ud igen.

Eliza

Anne: Har også prøvet at Envy havde et stykke knogle siddende bagerst i munden, men hun reagerede helt andeledes og det fik jeg selv hurtigt ud og så var der ikke mere i det.

Var til dyrlæge, hvor Sne blev bedøvet og tjekket. Det var et stykke knogle der havde sat sig godt fast i tandkødet. Selvom det var blevet fjernet var det rigtig svært at se i munden fordi hun stadig blødte og tandkødet var meget hævet. Tilgengæld fandt vi ud af, at stort set alt hendes tandsten er forsvundet på den korte tid jeg udelukkende har Barf'et, så det er super fedt at se det er sundt for dem, hvis de altså kunne finde ud af at spise det ordentligt.  :lol:  Den smule tandsten der var tilbage fik hun så lige fjernet og såret blev renset.. Er lettet over det ik var andet  :dans:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Super godt at det ikke var andet og mere alvorligt.

Men stakkels pige da, det må ha gjort meget ondt, og ha generet hende meget.
God bedring herfra. ;)
Ann Hillerslev.

Anne

Eliza: My reagerede heller ikke sådan. Hun kradsede sig i munden og hun var fyldt med blod. jeg kunne selv fiske det ud, og så var der ik mere med hende, jeg kunne ikke engang se hvor blodet kom fra