Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

7 timer til at Laban skal kastreres

Startet af Kristine, 9. Februar 2011, kl. 00:57

dejligste

Citat fra: Kristine Dato  9. Februar 2011, kl. 00:57

Hvis jeg kunne ville jeg sidde ved hans side hele tiden..
Har det lidt dårligt med bare at efterlade ham og så skal de skære i ham :O
Vil meget hellere bare have ham her hele tiden!
(Man kan godt høre at det er min første ilder, total høne mor.. haha ;) )


Jeg var faktisk så heldig hos vores dyrlæge, at jeg fik lov at blive og se da jack blev kastreret.
Det var hurtigt overstået og jeg var faktisk ret overrasket over hvor lille et indgreb det var.


Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

AlisVolatPropiis

Jeg er enig med Mette :) og krydser fingre for Lille Laban :) Og det skal nok gå godt -velkommen i ilderejernes pylrerklub -vi er en del der også er ved at gå ud af vores gode skind når alt ikke er præcis som det plejer for vores unger

Eliza

Held og lykke med den lille basse.. mon ikke det går helt fint, det er jo kun et lille indgreb.. Kan jeg sagtens sidde her og sige, havde nok selv været vildt nervøs. Endnu en god grund til implantat  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kristine

Så har han været til dyrelægen og jeg har puttet lid om ham..
det tog godt nok laaaang tid synes jeg og begyndte at blive et nervevrag.. hehe :D
Men det gik super fantastisk! man skulle slet ikke tro at han var blevet kastreret, for han var lige så livlig og glad som normalt..
lige nu ligger han dog og sover og brummer lidt i søvne.. hehe..

Men jeg har dog et problem.. han må ikke slikke i hans sår, så jeg har fået sådan en krave med til ham.. men den er lidt for stor, eller hans pels er for glat så han går i den og tager den af hele tiden.. og jeg har jo lidt svært med at holde øje med ham 24/7 angående om han slikker sig i det.. for jeg skal jo også sove på et tidspunkt :(

Så tænkte på (Bare en tanke) om man kunne give ham et par små løse dukke bukser på som dækker såret (dog sidder løst så det stadig får ilt) men dillergøjen stritter ud og der er hul til hale og anus? og så er det en elastik rundt om livet?  :fnis: bare denne uges tid når jeg skal sove eventuelt og ikke kan holde øje med ham.. for er rigtig paranoid for at han slikker i det.. ville dog ønske at han bare kunne sove og vågne op når det var fint og pænt og healet så jeg ikke behøver at være bekymret  :fnis:

Eller hvad nogle af jer andre har gjort for at undgå at de slikker i det?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

AlisVolatPropiis

Intet....jeg har aldrig haft problemet, og nu er det jo to meget små sår....

mette11

Jeg har faktisk aldrig haft problemer med at de slikker for meget i deres sår...de vil jo holde det rent og mine har altid fået lov til det og der er aldrig sket noget. Jeg synes det vil være rigtig syndt at give ham krave på.
Man kan få sådan noget sårspray som smager grimt og som descinficerer som man kan bruge for at de ikke slikker på det. Jeg kan ikke lige huske navnet på det, men det fåes hos dyrlæger og kan også bruges hvis de får andre sår. Det synes jeg er den bedste løsning...

Dejligt at han er frisk...

Amazing Ferret

De slikker som regel ikke i såret.
Nu har jeg haft en del der er blevet snittet og ingen af mine har slikket i såret :D

Så jeg synes ikke du skal give ham bukser på og dem vil han også kravle ud af.

Kristine

Ja kan godt se efter at han er blevet vokset i bikini linjen... hehe... ej  :fnis: at det er et meget lille snit så det er jo ikke så slemt..
Men hold dog op hvor var vente tiden dog lang... især da de sagde at de nok var færdige omkring 13-14 tiden... og da klokken blev mere og mere blev jeg nervøs..
Jeg hørte først fra dem ved halv tre tiden.. var også ved at gå ud af mit gode skind! men havde også aftalt med mig selv at jeg ville ringe klokken halv, men så var det meget godt at de ringede først  :fnis:

Og nuuuurh.. min stakkels lille Laban.. hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Jamen tænkte godt at de nok ikke vil slikke det op fordi det ville jo for det første gøre ondt og de vil jo ikke gøre skade på sig selv men mere pleje det..
Han har heller ikke kraven på da jeg synes at det var synd for ham, han kan jo slet ikke bevæge sig i den  :fnis:

Det var mere det med bakterier jeg var bange for.. men så kan man vel bare rense det jo..

- Skal jeg så bare lade ham være og klare det selv og bare gå frit ?
Eller skal jeg lige holde øje med ham og såret
Han har bukket sig for at slikke nogle gange, men det er gået så stærkt så jeg har ikke rigtigt set hvor han prøvede at slikke sig henne..

Undskyld hvis jeg er paranoid, hehe :D ville bare være forfærdeligt hvis der skete noget med ham.. Så er det altid godt at spørge folk som har erfaring ;)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

mette11

Bare hold øje med det...det er det bedste du kan gøre...ildere er ret gode til at hele og klare det selv.
Det er normalt at det er lidt rødt og irriteret nu, men hvis det bliver mere, hæver, kommer snask ud eller andet sært, så kontakt omgående dyrlægen. Der kan gå betændelse i det, men det er vist ret sjældent det sker.

Det er bedre at være pylret! Det er jeg også selv... ;)

Kristine

Altså lige nu er han lidt rød, hvilket er meget normalt da det er helt nyt  :fnis:
Men han viser overhovedet ingen tegn på at det chikanerer ham eller gør ondt eller noget som helst..
han virker helt normal, glad og livlig som han plejer at være :)

og den her gang lod jeg ham slikke sig og så at det var ikke engang i såret, men i anus at han gjorde det.. Det er jo også umuligt at de ikke må slikke sig når det er sådan de plejer så..
nu er jeg bare lidt bekymret for at når han går og gnider maven op af ting.. om det så kunne åbne sig..

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Kristine > Jeg har fået flere hanner kastreret og de har opført sig som de plejer. Jeg har bare holdt bakkerne ekstra ekstra rene den første uges tid (for en sikkerheds skyld). Den eneste jeg har prøvet noget problem med efter en kastration var Bulder. Han ville ikke rigtig vågne og da han endelig vågnede havde han store smerter og kvalme. Men det er du allerede ovre  når han har gået rundt og har det fint. Så bare rolig, han skal nok hele fint selvom han kører vennen hen over alt som han plejer. Det sker der intet ved.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Ah okay!  :D
Det er helt vildt betryggende at høre :)
Er heller ikke så nervøs mere som før.. hehe..
Han sover lidt meget nu, hvilket er forståeligt nok.. og så har han/de fået lækker mad.. og resten er klar til når de vågner.. hehe :D

Tusind tak for alle svarene! Det er dejligt at høre fra erfarne folk.. Jeg er meget mere rolig nu :) :) :)

Og har fået smertestillende med hjem osv så det burde være intet problem :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Lenac

godt at høre det gik godt og han er helt oven på igen...
xoxo Malene <3

Kristine

Han drikker en masse vand, spiser og slapper af og sover.. så det går stille og roligt nu ;) hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine