Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er det her normalt efter en kastrering? (operationssår-bilde)

Startet af Beate, 21. Februar 2013, kl. 19:30

Beate

Da jeg kom hjem i dag og checket Luke, så blev jeg lidt nervøs.
Jeg skal selvfølgelig ringe til dyrlægen i morgen, men behøver lidt ro nu.
Så er det normalt at det ser sådan her ud?



Det her er taget efter jeg havde vasket væk dødt blod. Det lugter ikke. Huden er ikke rød eller hævet.
Stingene sitter som de skal. De har ikke blivet bidt i. Og han har gått alene siden han kom hjem fra dyrlægen.
Det var en 19 Feb han havde kastrationen.

Edit: Fjernet det første bilde da det var lidt misvisende i forhold til hvordan det så ud.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Beate

#1
Et tydeligere bilde:
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Nanna

Det første billede ser voldsomt ud, men tror det er pga størknet blod. Det andet billede ser mere normalt ud :)
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Beate

#3
Fjernet det nu, da jeg ikke vil skræmme folk!  :o og mig.
Men sender bildene til veterinær i aften, og ringer i morgen tidlig.

Men er det normalt de bløder 2 dage efter kastrationen?

Edit: noen har oppfattet det som om han bløder fra såret nå. Det gør han ikke! Men mellem 8:30-17:00 må han da ha gjort det :/
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

lille_jill

#4
Hvis det ikke har gjort ondt på ham, da du trykkede sådan, så tror jeg ikke at det er noget :)

Men få hellere ringet. Om ikke andet, så får du fred :)

mette11

Så længe at der ikke kommer betændelse ud, det er rødt eller hævet, så tror jeg ikke at du skal være bekymret. Det kan have blødt fordi han har været for vild jo og nu når det er stoppet af sig selv og der ikke sker mere, så ville jeg ikke bekymre mig (jo jeg ville - men jeg bekymrer mig også altid  :-$). Jeg tror ikke der er noget galt eller nogen grund til bekymring  ;)

FerretParadise

Jeg synes nu ikke det ser slem ud.
En let siven fra et nyt sår er helt normalt, og så længe det bare er en smule blod så skal du ikke være urolig, det er også med til, at der ikke vil gå betændelse i det.
Men hold lidt øje med det, og så ellers giv det ro.
Ann Hillerslev.