Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Minkavl i DK

Startet af Oy, 25. Oktober 2009, kl. 20:56

Line

Maria, jeg har på intet tidspunkt sagt at det er i orden at der sidder dyr med de skader! Jeg har tværtimod sagt at de burde være aflivet, og jeg synes det er forfærdeligt at de ikke er blevet det før dette, Men samtidig stiller jeg mig også uforstående overfor hvorfor de ikke er aflivet.
Dog vil jeg sige at nogle bidskader kan altså gå fra at være ubemærkede til at være alt for voldsomme meget hurtigt. Og i så fald ser farmeren dem jo ikke før han kommer på fodringstur næste gang.

Nu vil jeg så samtidig sige Maria at jeg på INTET tidspunkt har sagt at aktivisterne har byttet om på dyrene, eller de har anbragt syge dyr. Jeg har derimod sagt at materialet der bliver overleveret ikke har den fornødne dokumentation. INGEN ved (ud over de pågældende aktivister) hvordan materialet er taget. Hvis du ved noget der kan give dette materiale en større troværdighed, så del det venligst med offentligheden, for er sten sikker på at flere gerne vil vide det så!

Og så er det altså ikke meningen at aktivister skal kontrollere farmene. Det er myndighedernes arbejde. Der er jo altså en grund til at dyrlæger tager en overtræksdragt på og futter. Samtidig er der en grund til at der ikke findes kunstigt lys på en minkfarm! Det stresser minkene unødigt at blive lyst i hovedet af en flok aktivister der går rundt om natten. Dette kan bl.a. være skyld i flere og større bidskader!

Og ja, minkene er ikke ligefrem stille... Eller det vil sige det er faktisk de sorte og mørke mink der har størst tendens til at komme med lyde, men man kan altså sagtens gå stille rundt om dagen uden de gør. Men selvom minkene kommer med lyde, så er det jo altså ikke sikkert man hører det når man ligger og sover. Du skal huske at det er altså ikke mange der bor klods op af farmen. Og selv hvis de gør, så lægger man faktisk ikke mærke til dem ang. lyd.
Du kan sammenligne det lidt med at bo ved siden af en togbane. Når du har boet der lidt tid, så lægger du jo heller ikke mærke til den lyd der kommer fra togbanen.

Bawa

Citat fra: Blaster Dato 26. Februar 2011, kl. 20:44
Optagelserne er stadig 6 mdr. gamle? Hvad med noget info fra lige nu?
Hvis du vil have noget nyere 'info', så kig her: Virkeligheden på danske pelsfarme - videoen er kun et par dage gammel.

Line

Nu har jeg ingen lyd på min pc, så kan ikke høre hvad de siger... men ud fra hvad jeg kan se på billederne så er det altså kun nogle af klippene der er nye.

cibatuchsi

Citat fra: Line Dato 27. Februar 2011, kl. 17:04
Nu har jeg ingen lyd på min pc, så kan ikke høre hvad de siger... men ud fra hvad jeg kan se på billederne så er det altså kun nogle af klippene der er nye.
ja men de få klip der er nye burde også være nok til at man kan se det ikke er blevet bedre.

lille_jill

Det er underligt. Slagtedyr går rundt med lige så store skader som mink, men minken er bare sødere og skal reddes...

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato 27. Februar 2011, kl. 17:38
Det er underligt. Slagtedyr går rundt med lige så store skader som mink, men minken er bare sødere og skal reddes...
Sådan ser jeg godt nok ikke på det :S Jeg støtter også op om kampanger vedrørende landbrugsdyr!!!!
Men der er altså også en smule forskel på om det er dyr der bliver opdrættet for at brødføde mennesker, eller om det bare er fordi mennesker er forfængelige og synes at pels er flot.
Dermed ikke sagt at de ikke er ligeså vigtige - Jeg synes at begge dele er lige forkert!!

Line

Daisy: Er der nogen af de klip hvor der vises mink med store skader hvor du kan sige "Dette er med sikkerhed nyt"? Eller er der rent faktisk en lille tvivl ved et hvert klip med skadede mink omkring hvornår det er taget?

Jill... Jeg vil nu 10 gange hellere klappe en kalv end en vild mink... Men mange synes sikkert minken ser sød ud fordi den er så lille.

Søger ilder (Blaster)


Hvis du vil have noget nyere 'info', så kig her: Virkeligheden på danske pelsfarme - videoen er kun et par dage gammel.
[/quote]

Den video er jo igen mindst 5 mdr. gammel?

lille_jill

Så vidt jeg har forstået så ligger det nye billedmateriale hos myndighederne, da de skal bruges i politiefterforskningen af forholdende på farmene. Derfor kan de ikke blive frigjort før sagerne er overstået.

Søger ilder (Blaster)

Ja for at de slås med hinanden nu kan ikke lade sig gøre. :ja:

stine

Vi snakker om en organisation der medvirker til at slippe mink ud fra farmene, med deraf følgende stress, slagsmål, sult, angst og ikke mindst fauna forurening. Dette gør de for 'deres sag', uden at tænke på at de dyr de slipper ud, kommer ud til langt mere lidelse end de oplevede på farmen. Det ville ikke undre mig hvis de fiflede med deres videoer. Var der ikke også noget med at nogle af optagelserne de gav til operation x, i virkeligheden var fra Norge og 5 år gamle? (muligt det var en and, har ikke fulgt op på det)

Jeg er helt enig i at farm mink (såvel som andre produktionsdyr) lider i Danmark og skal have langt bedre forhold. Men måden Anima arbejder på kan jeg på ingen måde støtte op om.


Stephanie

Citat fra: lille_jill Dato 27. Februar 2011, kl. 17:38
Det er underligt. Slagtedyr går rundt med lige så store skader som mink, men minken er bare sødere og skal reddes...

Jeg synes også at forholdene for slagtedyr er forfærdelige.

Jeg overvejede på et tidspunkt om jeg skulle droppe kød for på den måde at støtte op om slagtedyr. Men tror aldrig at man kan få alle folk til at gå fra kød. Så istedet har jeg valgt at jeg kun spiser økologisk kød og kød fra fritgående dyr og så skal det være kød der er født, opvokset og slagtet i DK for på den måde at støtte dem landmænd der har den slags dyr.

Folk siger at det kød er dyrere, og ja det er det da også, men jeg har valgt at jeg gør det på den måde, og så har jeg bare nogle kødfrie dage om ugen istedet så bliver det ikke så dyrt.

stine

Citat fra: Stephanie Dato 27. Februar 2011, kl. 22:36
Citat fra: lille_jill Dato 27. Februar 2011, kl. 17:38
Det er underligt. Slagtedyr går rundt med lige så store skader som mink, men minken er bare sødere og skal reddes...

Jeg synes også at forholdene for slagtedyr er forfærdelige.

Jeg overvejede på et tidspunkt om jeg skulle droppe kød for på den måde at støtte op om slagtedyr. Men tror aldrig at man kan få alle folk til at gå fra kød. Så istedet har jeg valgt at jeg kun spiser økologisk kød og kød fra fritgående dyr og så skal det være kød der er født, opvokset og slagtet i DK for på den måde at støtte dem landmænd der har den slags dyr.

Folk siger at det kød er dyrere, og ja det er det da også, men jeg har valgt at jeg gør det på den måde, og så har jeg bare nogle kødfrie dage om ugen istedet så bliver det ikke så dyrt.

Det er også (i mine øjne) den bedste måde at gøre det på. På den måde støtter du dem der gør en indsats for at forbedre dyrenes forhold og rammer de andre på pengepungen. Stopper man helt med at spise kød rammer man kun de konventionelle. Hvis flere købte økologisk (eller andre velfærds produkter) får de konventionelle landmænd et alternativ til deres produktion og flere vil derfor omlægge til det forbrugerne vil have.

Eliza

Nu har min mand arbejdet sammen med flere landmænd der har sagt at de aldrig ville betale ekstra for økologiske ting, da det langt fra er så "sundt" som det lyder til pga reglerne kan bøjes og de kun lave økologiske ting fordi man så får mere støtte. Lige med dyr er det nok lidt anderledes fordi de går under andre forhold, men ellers må jeg indrømme at jeg ikke tror så meget på økologi.

Jeg bliver godt nok lidt forarvet når jeg læser den her tråd.. Tænk at mennesker der holder ildere kan sidde og forsvare pelsdyrsindustrien. Om de har skader eller ej så er de forhold de går under langt fra acceptable. INGEN skulle sætte mine i sådan et lille bur om det så kun var for en uge og uden nogen som helst kontakt og ordentlig aktivering.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Jeg bliver helt dårlig når folk forsvarer minkavl.

Men måske de folk skulle prøve at blive spærret inde, bare i 1 mdr, på 3 x 3 meter, uden stimuli, altså ingen bøger, tv, pc, musik... intet. Uden nogen møbler, eller andre bekvemmeligheder, og så skulle der ikke være gulv, men net, og så uden fodtøj.
Måske de så ville ændre mening..
Ann Hillerslev.