Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Kuld 2011

Startet af Amazing Ferret, 24. Oktober 2010, kl. 22:55

lussingen

Citat fra: FerretParadise Dato 16. November 2010, kl. 09:15
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. November 2010, kl. 23:43
Jeg tænkte på om der er nogen som er bekymret for om de kan komme af med deres hvalpe næste år?
Jeg tænker på at i år har de fleste avlere haft svært ved at få deres solgt?

Nej jeg er ikke bekymret for, om jeg skal kunne komme af med mine hvalpe, for så bliver de bare her. ;)
Men jeg kan godt følge dig i det du siger, for jeg føler efterhånden, at Danmark er mættet med opdrættere. Og det kan jo faktisk gøre, at der bliver lavet flere hvalpe end der er købere.

Griner højt.... Jeg er ikke sikker på de hvalpe får lov til at blive i København :lol:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Eliza

Jeg tror godt det i tiden kan blive svært at komme af med sine hvalpe, for ja der er efterhånden mange avlere i dk..
Men synes det er en go ting for os købere, for så kan man netop vælge lige den hvalp man synes om. Håber også det vil være med til at folk strammer op og sørger for at få sunde dyr hjem, for de må da vel alt andet lige være dem som folk først køber.
Man kan jo så håbe at de "dårligere" opdrættere falder fra..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Jeg er heller ikke så bekymret, og dog...men det så mere over mig selv :lol:
Jeg er altså ved at være sær med hvem der må købe og har mest lyst til at beholde dem alle... og næste år skal jeg iføres spændetrøje og briller jeg ikke kan se ud af....der kommer bare så mange fine hvalpe... overalt.
Men håber også lidt på at de "Useriøse" begynder at falde lidt fra,hvis der ikke er "salg" i dem på samme måde som før.
Folk er blevet bedre til ikke købe det første og bedste de lige falder over.... der kræver det så at ens omdømme er ok,ellers vælger folk en fra.


Infinity`s

Man kan jo alltids håpe at de "useriøse" faller fra når det er så mange oppdrettere,men desverre her hjemme er det de "useriøse" som får solgt mest valper da de selger til hvem som helst og selger valpene mye billigere enn de seriøs.....

Amazing Ferret

#34
Citat fra: Infinity`s Dato 16. November 2010, kl. 20:15
Man kan jo alltids håpe at de "useriøse" faller fra når det er så mange oppdrettere,men desverre her hjemme er det de "useriøse" som får solgt mest valper da de selger til hvem som helst og selger valpene mye billigere enn de seriøs.....

Prisen har vel ikke altid noget at gøre med om man er seriøs eller ej?

For så må jeg da være en af de useriøse, for mine priser er lavere end andres. Men jeg sælger bestemt ikke mine hvalpe til Hr. Hvemsomhelst :P

LordDoom

#35
Lyder spændne.. Og hvad er så en useriøs opdrætter i følge det her? Der er både opdrætter her der bruger tavler og også nogler der ikke gør, ligeså folk der avler med aftegn og nogle uden.. Hvornår kan man kalde det for en useriøs opdrætter?

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Amazing Ferret

#36
Citat fra: LordDoom Dato 16. November 2010, kl. 22:08
Lyder spændne.. Og hvad er så en useriøs opdrætter i følge det her? Der er både opdrætter her der bruger tavler og også nogler der ikke gør, ligeså folk der avler med aftegn og nogle uden.. Hvornår kan man kalde det for en useriøs opdrætter?

Ja det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide

For mig er en useriøs/dårlig opdrætter een som lige har 2 virile dyr og parrer dem op og sælger hvalpene til 500 kr på guloggratis, til ja, hvemsomhelst

Cille

Tror de fleste af os tænker useriøs som Amazing ferret skriver.
Dem der bare lige for sjov har fået 2 ilder,som tilfældigvis er han og hun.

Hvem man anser for useriøs variere nok fra person til person, og jeg har da selv min mening om det ;)

Ved ikke om det var mig det var henvendt til,men det var da mig der brugte ordet useriøs længere oppe

Anne

#38
Jeg er i hvert fald en useriøs opdrætter! Jeg har kun en hjemmeside(som ikke engang er opdateret), MÅSKE et avlsdyr, som jeg så i øvrigt ikke ved om jeg vil avle på før om et års tid. jeg er ikke sikker på hvor god jeg bliver til at komme af med mine hvalpe, og mine stakkels hvalpekøbere vil blive chikaneret af mig hele hvalpens liv fordi jeg hver dag skal høre om lille pusser har sovet godt :) Se DET er useriøst!

Cille

Citat fra: Anne Dato 16. November 2010, kl. 22:33
Jeg er i hvert fald en useriøs opdrætter! Jeg har kun en hjemmeside(som ikke engang er opdateret), MÅSKE et avlsdyr, som jeg så i øvrigt ikke ved om jeg vil avle på før om et års tid. jeg er ikke sikker på hvor god jeg bliver til at komme af med mine hvalpe, og mine stakkels hvalpekøbere vil blive chikaneret af mig hele hvalpens liv fordi jeg hver dag skal høre om lille pusser har sovet godt :) Se DET er useriøst!

Ja Anne du er Seriøs Useriøs :fnis:

AlisVolatPropiis

Citat fra: Anne Dato 16. November 2010, kl. 22:33
Jeg er i hvert fald en useriøs opdrætter! Jeg har kun en hjemmeside(som ikke engang er opdateret), MÅSKE et avlsdyr, som jeg så i øvrigt ikke ved om jeg vil avle på før om et års tid. jeg er ikke sikker på hvor god jeg bliver til at komme af med mine hvalpe, og mine stakkels hvalpekøbere vil blive chikaneret af mig hele hvalpens liv fordi jeg hver dag skal høre om lille pusser har sovet godt :) Se DET er useriøst!

HVER DAG????!!!!! o.O

Eliza

Se min drøm som køber er at opdrættere ville avle på dyr med gode tavler. Altså dyr som man VED er sunde og raske. Ja der er mange dyr med tavler men jeg synes ofte at mange af tavlerne faktisk er lidt ubrugelige da der kun står farver i dem og hvad kan man bruge det til? Ja jeg kan selvfølgelig som køber undgå at købe specielle farver for at være mere sikker, men ellers er de vel ikke til så meget eller hvad?

Om man så er en dårlig avler hvis man ikke bruger dyr med "gode" tavler, både ja og nej, for der kan være mange ting der spiller ind, der gør at man vælger knap så gode dyr på papiret til avl.

Selvfølgelig skal folk der bare vil tage hyggekuld fordi de lige har to søde ildere og de synes det kunne være sjovt at lave hvalpe, men dem tæller jeg nu slet ikke med som avlere.

Håber ikke jeg bliver slagtet for det her, men siger bare at det ville være min drøm at alle avlede på den måde..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. November 2010, kl. 00:47
Citat fra: Anne Dato 16. November 2010, kl. 22:33
Jeg er i hvert fald en useriøs opdrætter! Jeg har kun en hjemmeside(som ikke engang er opdateret), MÅSKE et avlsdyr, som jeg så i øvrigt ikke ved om jeg vil avle på før om et års tid. jeg er ikke sikker på hvor god jeg bliver til at komme af med mine hvalpe, og mine stakkels hvalpekøbere vil blive chikaneret af mig hele hvalpens liv fordi jeg hver dag skal høre om lille pusser har sovet godt :) Se DET er useriøst!

HVER DAG????!!!!! o.O

kl 6 om morgenen! Og jeg tvinger dem til at gå ind og kigge til ilderen for at spørge den om den har sovet godt!

Eliza

Citat fra: Anne Dato 17. November 2010, kl. 11:09
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. November 2010, kl. 00:47
Citat fra: Anne Dato 16. November 2010, kl. 22:33
Jeg er i hvert fald en useriøs opdrætter! Jeg har kun en hjemmeside(som ikke engang er opdateret), MÅSKE et avlsdyr, som jeg så i øvrigt ikke ved om jeg vil avle på før om et års tid. jeg er ikke sikker på hvor god jeg bliver til at komme af med mine hvalpe, og mine stakkels hvalpekøbere vil blive chikaneret af mig hele hvalpens liv fordi jeg hver dag skal høre om lille pusser har sovet godt :) Se DET er useriøst!

HVER DAG????!!!!! o.O

kl 6 om morgenen! Og jeg tvinger dem til at gå ind og kigge til ilderen for at spørge den om den har sovet godt!

Anne så burde jeg købe en hvalp fra dig, for der kan du få besked allerede kl 5 hvor Ronnie har dem ude inden han tager på arbejde  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Haha du skal være velkommen! Men kom ikke og sig du ikke blev advaret om at jeg var useriøs :D