Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Avl på dyrehandelilder for at få angora

Startet af Eliza, 10. Januar 2011, kl. 13:30

lille_jill


Bawa

Charlotte: At Eliza tit siger sin mening om ting er da bare godt. Ligefrem at provokere hende til at komme med sin mening er direkte latterligt i mine øjne! Der er da absolut ingen grund til at fremprovokere en reaktion ved andre. Så keder man sig godt nok. Du vidste jo godt at folk ville kommentere det før eller siden. Hvorfor så skrive det, når du ikke vil høre folks meninger? Det forstår jeg ikke. Og så forstår jeg godt nok heller ikke at, hvis du er skrevet op til en han ved baggrund/sundheds statisk, - at du så vælger at bruge en ilder som du intet ved noget om? Det kan godt være du synes folk er 'dumme' når de er efter dig over det, men tænk lige over det.... Hvorfor bruge noget man intet ved noget om, når man kan finde en fin linje at bruge i stedet? Der findes faktisk flotte angora linjer uden fancy farver i, hvis det f.eks er det man leder efter.

Charlotte

Bawa > Hvor skriver jeg at jeg har noget imod at høre folks meninger? Jeg skriver tværtimod at jeg læser hvad I skriver og tænker over det. Men fordi I har en anden mening end mig, så er det jo ikke ensbetydende med at jeg så SKAL gøre som I siger. Vi lever i et frit samfund. Hvis jeg vil parre mine ildere med eller uden stamtavle og baggrund, så gør jeg det. Send bare dyreværnet efter mig hvis I har lyst. Jeg tror helt ærligt ikke de gider kommer pga sådan noget. Så skulle de godt nok besøge mange hvis det var ulovligt. Men jeg har aldrig haft besøg af dem så det kunne da være meget hyggeligt hvis de kom forbi og roste mine bure og hvor meget plads mine dyr har.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Citat fra: lille_jill Dato 10. Januar 2011, kl. 19:05
^ja tak, hvis du gider :)

Jeg brugte 3 stykker. Men det er også noget dejligt tykt toiletpapir.  :lol:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

Charlotte: Kører du den ikke ret langt ud? Dyreværnet? Wtf?! Jeg siger bare min mening, ligesom alle andre. Og stiller dig nogle spørgsmål, som jeg selv synes er relevante? Men jeg kan da godt prøve én gang til: hvorfor vil du bruge hannen, når du er skrevet op til en med baggrund? Det forstår jeg altså virkelig ikke! Ja, du må avle med de dyr du har lyst til. Ja, du må bruge dyr uden tavler. Det er sågar lovligt at du SELV har sex med dem, bare de ikke lider overlast! Men det var slet ikke det det skulle komme ud på. Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, og fordi jeg undrer mig over din holdning til avl. Og så forventer jeg da måske lidt at få et ærligt svar. Men hvis du ikke vil svare er det da også okay. Synes bare det er latterligt sådan at gå i forsvarsposition, i stedet for at tage folks kommentarer alvorligt.
Og det er da godt at dine dyr har meget plads og at dine bure er pæne, men det har intet med sagen at gøre :S

Charlotte

Jeg kan godt se at jeg glemte at svare (det havde jeg gjort men kan da godt gøre det igen):

For at få angora hvalpe, så skal jeg have en semi pige. For at få en semi pige, så skal jeg parre en angora med en korthår. Nu har jeg en angora, så vil jeg bruge ham til at lave en semi. Det kan også være at jeg venter til næste år med at bruge ham men det er stadig med samme formål: at få en semi pige så jeg kan få angora hvalpe i fremtiden.

Men jeg spørger lige igen for jeg fik aldrig noget svar:

Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Charlotte

Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

cibatuchsi

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:46
Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.
og nu er det pludselig os allesammen der skal ha over puklen. jeg har valgt at blande mig uden om det her, for 1) det føre intet godt med sig 2) du gør hvad du vil og der er ingen der kan ændre din mening. og 3) syntes det skal stoppe her eller forsætte i en anden tråd. det høre ikke hjemme her.

KariN

#24
Charlotte: Nej det gør ikke ondt på dem der ikke køber hvalp af dig..

Men det gør helvedes ondt på de hvalpekøbere der mister deres elskede dyr i en alt for ung alder pga. dårlige eller defekte gener som man ikke kan se på dyrets udseende.. Jeg snakker af bitter og smertefuld erfaring, for både mit og min tidligere ilders vedkomne!

Personligt er jeg ret ligeglad med hvad folk avler på, for man kan ikke stoppe det, der vil altid være nogen der der gør det.. Men hvis man kan sparre både ilder og hvalpekøber for en masse unødig smerte ved at bruge nogle dyr man faktisk ved noget mere om end at de er 2 år gamle og er søde og pæne, hvorfor så ikke gøre det?

Jeg blander mig som regel ikke i avls diskussioner, og jeg går ikke ind for at angribe nogen, jeg stiller mig bare en smule undrende over for det, det er alt :)

Og ja jeg er enig med Daisy, tråden bør vidst deles
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Bawa

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:46
Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.
Jeg har intet i mod dig som person, det må du ikke tro :)
Men jeg forstår ikke din tankegang, og derfor er jeg imod dit avl og dine metoder. Og hvis du gerne vil have grunden, så kan jeg da godt lige skrive det igen:
Jeg forstår ikke at du ikke finder en han med baggrund, i stedet for at bruge noget der måske er spækket med diverse defekter og sygdomme.
Hvorfor ikke, hvis du så gerne vil avle, gøre noget GODT for ilderavl i DK? Ja, du kan være heldig at alle hvalpe bliver gamle og lever lykkeligt.
Men det kan sandelig også gå den anden vej! Dermed ikke sagt at det ikke kan ske med dyr med lange stamtavler.
Men jeg synes stadig at det er noget af et sats. Men stadig; Dit avl, dine metoder, dine konsekvenser :) Gør som du vil, jeg kom bare med min mening.

Charlotte

Citat fra: cibatuchsi Dato 10. Januar 2011, kl. 19:48
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:46
Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.
og nu er det pludselig os allesammen der skal ha over puklen. jeg har valgt at blande mig uden om det her, for 1) det føre intet godt med sig 2) du gør hvad du vil og der er ingen der kan ændre din mening. og 3) syntes det skal stoppe her eller forsætte i en anden tråd. det høre ikke hjemme her.

Jeg burde så have skrevet næsten alle. Men så du hvor mange mennesker her var lige før? Det må være interessant for/gøre ondt på RIGTIG mange mennesker siden her pludselig myldrede med medlemmer og gæster.

Jeg har ikke magt til at dele tråden. Så du må jo bede dem der kan om at gøre det. Jeg troede faktisk at forummet var nede tidligere idag fordi den blev delt. Det gjorde den så ikke.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:46
Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.

Jeg tror bestemt ikke at det har noget med konkurrence at gøre. Jeg tror at det har noget med at gøre, at man føler sig lidt pisset på og en smule dum/naiv når man bruger meget lang tid på at finde det rette avlsdyr og så der kommer nogen andre ind og bare finder "en eller anden ilder" som de så bruger til avl.
Jeg føler mig iværtfald selv ret irriteret, når jeg selv bruger tid og kræfter på at finde et forsvarligt avlsdyr med bare en nogenlunde baggrund og så der bare kommer en ind og avler på noget som bare har den rigtige farve og pels.
Jeg har intet imod dit avl eller andres, jeg syntes bare at det ligesom ødelægger det lidt for dem som nu engang gerne vil forsøge at hæve standarten og ikke bare levere nogen pæne hvalpe. Men folk må jo gøre som de lyster, vi kan jo bare lade være med at købe dyr af dem som vi er uenige med :)

cibatuchsi

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:54
Citat fra: cibatuchsi Dato 10. Januar 2011, kl. 19:48
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:46
Citat fra: Bawa Dato 10. Januar 2011, kl. 19:40
Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 19:31
Hvordan kan mit/mine kuld på nogen som helst måde ødelægge jeres kuld?
Jeg vil gerne lige have én ting på det rene: Jeg har på intet tidspunkt udtalt at dine fremtidige kuld ville ødelægge mine, eller andres for den sags skyld.
Jeg har blot givet min mening til kende. Så kan du jo tænke lidt over den, eller være ligeglad med den, det er op til dig ;)

Det er der ingen der har skrevet, men når I alle sammen har SÅ meget imod mit avl, så må det jo være derfor. Jeg vil mene at fordi jeg får 1 eller 2 kuld i år, så gør det ingen skade for jer andre. Men det gør jo åbenbart meget ondt på alle.
og nu er det pludselig os allesammen der skal ha over puklen. jeg har valgt at blande mig uden om det her, for 1) det føre intet godt med sig 2) du gør hvad du vil og der er ingen der kan ændre din mening. og 3) syntes det skal stoppe her eller forsætte i en anden tråd. det høre ikke hjemme her.

Jeg burde så have skrevet næsten alle. Men så du hvor mange mennesker her var lige før? Det må være interessant for/gøre ondt på RIGTIG mange mennesker siden her pludselig myldrede med medlemmer og gæster.

Jeg har ikke magt til at dele tråden. Så du må jo bede dem der kan om at gøre det. Jeg troede faktisk at forummet var nede tidligere idag fordi den blev delt. Det gjorde den så ikke.
jeg ved ikke om det gør ondt på mange. men ved bare jeg slet ikk fatter at det er kommet så langt ud.
jeg er på side med mange herinde i dette. men derfor har jeg stadig valgt at holde mig i bagrunden da jeg slet ikke kan se hvor det gavner at blive ved.
Vil jeg tale til en dør så har jeg 3 børn herhjemme jeg kan øve mig på

Charlotte

Karin  > Du kan jo ikke garantere at dyr med stamtavle bliver ældre end dyr uden.

Bawa > Som jeg skrev tidligere så er alle stamtavler startet et sted. Og de dyr kan ligeså godt være spækket med alle mulige fejl og sygdomme. Du har måske bare ikke parret dem med dem der har samme sygdomme (hvis det er sygdomme hvor dyrene skal have den fejl fra begge forældre).

Jill > Jeg kan stadig ikke se hvordan mit avl vil kunne ødelægge noget for dit avl. Ja du har brugt lang tid på at finde det rette dyr og du vil også bruge lang tid på at finde den han hun skal parres med. Det tager jeg hatten af for. Men hvis mine hvalpe skulle blive ligeså gamle som dine, det kan jeg ikke se noget problem i tværtimod. Linierne vil jo ikke blive blandet fordi de bor i samme land (ellers skal du lige tage en samtale med dine hvalpekøbere hvis de er solgt på kontrakt).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!