Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

oplyses til skat eller?

Startet af Eliza, 24. Januar 2011, kl. 13:39

Eliza

Ved ikke om det er det rigtige sted at ligge det her, men jeg ville lige høre jer der avler hvad i gør?

Skal man oplyse skat om hvad man tjener på at sælge sine hvalpe? Og kan man evt trække omkostningerne fra?

Ved godt at man ikke behøver blive momsregistreret hvis man tjener under 50.000kr på et år, men er det så først hvis man kommer over det at man skal gøre noget?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Jeg er i kontakt med skat lige nu. Og de siger at man SKAL indberette til skat hvis man sælger - uanset hvad det er man sælger. Og egentlig også uanset om det giver overskud (så skal man bare skrive 0kr i sin årsopgørelse)

Så i teorien bør man jo registrere sig? men det gør avlere vidst ikke. Hundeejere gør hvert fald ikke.

Og mht. det at blive momsregistreret, så er det først, når det er over 50.000 kr :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Nej det er jo det, folk oplyser det som regel ikke.. Men kan man egentlig på nogen måde blive straffet for det? ved ikke lige med hvad men kom bare til at tænke på det  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Man kan få et skattesmæk, hvis skat får mistanke om det. Men jeg ved ikke lige hvordan det fungere.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

ok det lyder lidt fjollet især når man jo ikke tjener mere end man jo egentlig godt må uden det har nogen betydning.
Man skal jo så også oplyse hvis man sælger en gammel kommode i dba..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Det er noget med, at når det er brugte ting så er der nogle andre regler :) .. dem er jeg ikke lige inde i.

Men man skal også registreres og så bare skrive 0 i sin årsopgørelse, hvis man ingen overskud har. men man skal indberette det.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

hvalpe er da også brugte ting :P

Stubba

Citat fra: Anne Dato 24. Januar 2011, kl. 13:59
hvalpe er da også brugte ting :P

Jamen det er noget med at fx. en kommode er noget man ellers ville have smidt ud :P .. det vil man jo ikke med en hvalp (forhåbentlig :P) .. men at man får hvalpe for at 'sælge' dem.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

hehe jeg har da gemt de ting jeg ikek fik solgt på dba :P jeg havde også planer om at gemme de ilderhvalpe der ikke bliver solgt! (hvis jeg da nogensinde får nogen).
men man kan vel ligesågodt registrere sig. Udstillinger skal faktisk også!

Stubba

Citat fra: Anne Dato 24. Januar 2011, kl. 14:03
hehe jeg har da gemt de ting jeg ikek fik solgt på dba :P jeg havde også planer om at gemme de ilderhvalpe der ikke bliver solgt! (hvis jeg da nogensinde får nogen).
men man kan vel ligesågodt registrere sig. Udstillinger skal faktisk også!

Jeps. Alt skal registreres .. Damn you, Skat.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

Stubba:

Så skal dine egne ildere da bare bruge dine seler en enkelt gang før du sælger dem, så er de brugt og du skal ikke registreres ;) *G*

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Stubba

Citat fra: KariN Dato 24. Januar 2011, kl. 15:32
Stubba:

Så skal dine egne ildere da bare bruge dine seler en enkelt gang før du sælger dem, så er de brugt og du skal ikke registreres ;) *G*


GUD JA! Det havde jeg slet slet ikke tænkt på! Det var da genialt! :D Haha. Ej, det går nok ikke. Må nok hellere holde mig til reglerne og så bare betale skat af overskuddet, hvis der kommer et :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

^^

Ja det er nok det smarteste, det var nu egentlig også bare en joke ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Katrine

Vi har fået at vide via marsvineavl, at man kun skal oplyse hvis man tjener på det. (hvilket man ikke gør)
Ildere: Loppen & Bamse

Stubba

Citat fra: KariN Dato 24. Januar 2011, kl. 16:55
^^

Ja det er nok det smarteste, det var nu egentlig også bare en joke ;)


Det ved jeg :) .. og en god en ;) hehe.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!