Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvorfor den alder ved fraflytning?

Startet af Eliza, 9. Marts 2011, kl. 12:41

katja

Citat fra: lille_thor Dato 11. Marts 2011, kl. 08:14
Jeg spurgte dyrlægen den gang jeg fik thor fordi jeg også havde læst det med de 10 uger og der sagde hun at det optimale var 8 uger nar de sku skilles fra moderen og 10 uger gamle når de sku skilles fra deres søskende . Lyder det helt en ib vejret eller ?

hmm, jrg må vist hellere overveje om jeg skulle lade mit kommende kuld flytte tidligere alså i 10 ugers alderen, vill lige vende det med min dyrelæge, jeg er jo nok lidt af en høne mor, men ja det kan jeg ikke rigtig gøre for, men ja jeg må hen en snak med dyrelægen, og høre hvad han anbefaler, da det lyder som om jeg er en af de få der holder dem hjemme til de er 12 uger
ejer af 7 dejlige trolde,

Barky

lille_thor

Jeg ved ikke om det er godt for dem eller ej, som Sara skriver så er det mest optimalt at de bliver hos deres mor og lærer ilderadfærd fra hende..
Men ved mit kuld måtte jeg faktisk fjerne moderen fra hvalpene da de var 7 uger, fordi at hun var alt for overbeskyttende overfor den ene hvalp. Heldigvis havde jeg 2 legetanter som hvalpene flyttede sammen med, og lærte rigtig adfærd fra dem.. Dem boede de så sammen med til de var 10 uger.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Jeg tror heller ikke brudet er så stort for dem når bare de flytter sammen med andre ildere, som gider dem og kan lide dem. Men flytter de ind i en flok der tæsker dem så er det nok til gengæld en rigtig skidt ting for dem at de er "for" unge.

SaraJ

Citat fra: katja Dato 11. Marts 2011, kl. 16:49
Citat fra: Barky Dato 10. Marts 2011, kl. 16:40
Citat fra: SaraJ Dato 10. Marts 2011, kl. 16:07
Citat fra: katja Dato 10. Marts 2011, kl. 15:43
Citat fra: Eliza Dato 10. Marts 2011, kl. 11:41
Katja: er du ikke bange for at hvis de er 12 uger så bliver det sværer for køberne at skulle opdrage dem? Jeg kan godt forstå du synes de skal have noget alder hvis de skal ud som alene ildere, men nu ville jeg personligt ikke sælge til folk der kun vil have en.

nej jeg har haft 3 kuld før og de er aldrig flyttet før 12 ugers alderen, så jeg ved det ikke er noget problem, jeg sælger dem ikke før de er 12 uger, heller ikke hvis man har ilder i forvejen, dem jeg har solgt har der ikkke været problemer med, heller ikke med deres opdragelse, så ja det har som sagt alfrig været et problem, for køber

Rami/min Hermann var da 9 uger da han flyttede?

LOL!

Hvorfor lyve omkring det? *G* What's the point? Fra mit synspunkt er der intet i vejen med at sælge en 9 ugers hvalp så længe at den er psykisk moden nok. Og det kan man tydeligt se som opdrætter... Der var faktisk en af mine egne som var mere end klar som 9 ugers, men jeg beholdt den fordi at jeg skulle have vaccineret og chippet den før salg.

ja de flyttet tidligt, da hende der passet dem for mig, da jeg var boligløs gav dem væk før tid, det var ikke med min gode vilje, men det var et valg stine gjorde

Du afleverede ham selv hos den første køber??

http://ferretopia.eu/index.php?topic=4221.0

Eliza

At en dyrlæge ligefrem siger at det er bedst når de er 8 uger, synes jeg er forkert, for som flere andre siger så kommer det an på hvalpen, men stadig tror jeg det er de færreste der behøver at være 12 uger.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.