Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Valg af tørfoder??

Startet af toothless, 7. Juli 2014, kl. 11:48

toothless

Hej det er nu ca 6 år siden jeg sidst havde ildere og skal have en lille ny tjaaa lille og lille han er ca 16 uger når jeg skal op og hente ham så han er nok blevet en stor bamse dreng:o)
Sidst da jeg havde ildere der gav jeg dem James Wellbeloved, men den findes ikke mere til ildere så ville høre hvad I så anbefalede fordi der er jo en jungle af killing tørfoder derude og desværre ikke så mange valg muligheder af ilder tørfoder synes jeg og jeg vil godt kunne købe fra 10-15 kg foder da jeg skal have 2 ilder drenge ovre fra England hjem næste sommer...

Jeg har kigget på:

Royal Canin Kitten
Arion Kitten
Smilla Kitten

Det er nogen af dem jeg har kigget på og kender andre som bruger det og har undersøgt om de har det protein, fedt og fibre der skal være og det har de..

Men I må endelig godt komme med gode råd..


CMS

Der er en hel masse tråde om emnet, hvis du kigger rundt og evt bruger søgefunktionen :)

Personligt ville jeg ikke bruge nogle af dem, du har nævnt. Jeg anbefaler en blanding af Ziwipeak, rEVOLUTION, FERRETastic, Meadowland Mix eller lign.
Mange hilsner Christina

toothless

#2
Okay det er så nogle fodertyper jeg slet ikke har hørt om  :) men jeg vil lige prøve at søge lidt så... Og tænkte faktisk over at ville købe noget uden korn osv i..

Barky

Der er kommet meget frisk viden de sidste 6 år. Det ville nok være en god ide at genopfriske din viden. Dansk Ilder Forening har lavet en super pasningsvejledning som er god til både nye og gamle i ilderverdenen. Den findes på www.ilder.dk
Bla bla bla.... Hilsen Julia

toothless

Jeg har læst det og været ude og læse om der var kommet noget nyt siden jeg har været væk fra ilderverden :ja:, men igen ikke helt væk selvom jeg ikke selv har haft ildere har jeg været omkring dem:o)

AlisVolatPropiis

Altid uden korn!...jeg ville ikke engang bruge de fodertyper med korn i som en godbid...

Jeg er enig med CMS's foder forslag. :)

Dyrenørden


toothless

Hvad men Applaws til killinger det er uden korn og der er meget protein/kød i.. Hvad er jeres meninger om det?

Shamua

Det er ok, men rEVOLUTION er et bedre køb :)

Vh. Marianne

mette11

Applaws er ikke decideret dårligt - men der findes bedre  ;)

toothless

Har I en god hjemmeside hvor man kan købe rEVOLUTION fra fordi jeg kan ikke finde en? Og det skal også være nemt for mig og få hjem...

beeck88

Jeg tro kun at du kan  købe rEVOLUTION på deres ejen hjemmeside som er http://www.frettchen4you.de/xtc/   
Og de sender det så til en.
Mange gode hilsen jace, cooper og dastan☺☺☺

toothless

Hmmmm hvorfor står der ikke hvilke kg der er i poserne? Den side er lidt forvirrende...

beeck88

Ja det er lidt underligt.  Men tro det er 7kg poser.
Mange gode hilsen jace, cooper og dastan☺☺☺