Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Furet Tower XL's rør for små?

Startet af AdmiralAckbar, 9. Marts 2013, kl. 21:19

AdmiralAckbar

Hejsa!

Jeg er helt ny Ilder ejer,  jeg har lige fået min første dejlige pastel han, vi har simpelthen forelsket os i ham. En stor og kælen bamse. :)

Men nu til problemet. Som emnet siger, så har jeg købt Furet Tower XL til ham, grunden til jeg har købt så stort et bur er at han får en kammerat her ved forårs/sommer kuld. Jeg har dog lagt mærke til, at når han prøver at komme igennem de rør som standard følger med til buret, så når han kun ind til ca livet, hvor han så kravler ud igen. Jeg ved ikke om det er fordi de er for små til ham? Jeg har også haft dem lagt ud på gulvet så han kan udforske dem som han vil, men dog til ingen nytte. Han vil simpelthen ikke have noget at gøre med de rør, så lige nu bliver kun Én etage brugt.

Så jeg ville lige høre jer der har samme bur som mig, har i haft samme problem? Det jo synd for ham og jeg vil godt have problemet løst hurtigt, for hans skyld. :)

Alle råd vil blive værdsat stort! :)

mette11

Normalt siger man at hvis en ilder kan få hovedet igennem, så kan resten komme igennem. Men det lyder som om han ikke bryder sig om det af en eller anden grund. Prøv at sæt nogle hængekøjer der i stedet - dem kan de også bruge til at komme op med  ;)

3totter

Harde en han der sad fast i røret de frøsdte mange gange.  End til han lærte at komme op

Eliza

Jeg havde også sådan et bur dengang mine var i bur og de har alle været fjollede til at lære at gå op og ned i de rør.

Nogle kunne kun komme op og ikke ned og andre omvendt, men de lærte det til sidst :) tvang virker i hvert fald ikke ;)

Nogle hanner er for store til de rør. Havde en dreng der ikke kunne komme igennem dem før han var neutraliseret og havde tabt sig.

Hvor meget vejer han?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KittAnderson

Jeg havde en hjørnehylde (de der grå) til at være i hjørnet og helt oppe ved hullet. Så kunne de kravle op på hylden og derved op på anden etage :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

AdmiralAckbar

Tusind tak for alle de gode råd! :)

Citat fra: Eliza Dato 10. Marts 2013, kl. 14:27

Hvor meget vejer han?
Det aner jeg faktisk ikke. Jeg har ikke noget til at måle vægt med herhjemme andet end en badevægt. Det kom jeg så ikke særligt langt med, men det skulle ikke fraholde mig for at prøve! (Det virkede ikke) :)

Mange tak Mette og Kitt for de super gode råd, jeg vil da lige prøve at tage dem begge i brug :ja:

Shamua


Vh. Marianne