Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

7 timer til at Laban skal kastreres

Startet af Kristine, 9. Februar 2011, kl. 00:57

Kristine

Må han godt hoppe rundt og lege lige når han er blevet kastreret?
Eller skal jeg helst holde ham i ro ?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

lille_jill


Kristine

Han hopper rundt og skaber sig som en tosse og båtter... det er virkelig skønt at se for det har han ikke gjort siden at han var hvalp  :fnis:
Det var bare om hans hopperi kunne få såret til at åbne eller når han Leger med Sabine at hun kan komme til at bide eller rive det op?

- Eller er jeg bare rigtig paranoid?  :fnis:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

lille_jill

Jeg tvivler på det. Chucky var også helt vild efter sin kasteration og der skete ikke noget. Bare hold øje med såret. Men ellers set jeg ikke den store grund til at begrænse hans glæde :)

Kristine

Jeg er også helt forbløffet over at han kommer sig så hurtigt  :o
For han var helt frisk da jeg fik ham hjem... og han spiser og drikker og løber rundt og hopper og leger og båtter..
Man skulle slet ikke tro at han var blevet opereret i dag.. han viser slet ingen tegn på ubehag eller at det gør ondt eller chikanerer ham eller noget som helst
han er helt i tip top og er som normal + han er mere legesyg end han plejer og hopper rundt og båtter.. det er virkelig skønt at se :D  <3

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

lille_jill

Dejligt at høre :)

Bare husk at hold øje med betændelse: rødme, hævelse, smerter, gulligt puds og evt. feber. Flere af tingene skal være til stede. Der er normalt at et sår bliver enten rød eller hæver lidt, men alle tingene sammen er aldrig godt.
Men det sker jo forhåbentligt ikke og er ikke noget at bekymre sig helt vildt over :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Kristine Dato 10. Februar 2011, kl. 01:33
Jeg er også helt forbløffet over at han kommer sig så hurtigt  :o
For han var helt frisk da jeg fik ham hjem... og han spiser og drikker og løber rundt og hopper og leger og båtter..
Man skulle slet ikke tro at han var blevet opereret i dag.. han viser slet ingen tegn på ubehag eller at det gør ondt eller chikanerer ham eller noget som helst
han er helt i tip top og er som normal + han er mere legesyg end han plejer og hopper rundt og båtter.. det er virkelig skønt at se :D  <3
Du skal også huske på at det ikke er en operation, men et mindre indgræb! Og han har sikkert fået Metakam(smertestillende) da han blev lagt til opvågning Så det er ikek sikkert han har kunne mærke der egentlig er sket noget med ham..

De gange jag har fået kast. Har jeg faktisk skiftet gruset ud i deres bakker med en avis indtil såret var sårn ok lægt! Du skal tænke på at ilderen nærmest "slæber" såret hendover gulvet og så sætter grus osv. sig let fast i såret og skaber infektion. Ikke at der ikke kan gå infektion i alligevle men min første ilder fik en kraftig infektion efter sin kast så jeg måtte rende til dyrlægen hver dag i en uges tid.. Og jeg mistænker bakken for det. Derfro har jeg efterfølgende altid skiftes bakkens grus ud med en avis og det har virket godt.

God bedring til ham!

Kristine

Indtil videre ser det helt normalt ud. ligesom lige da han fik det lavet :)
Men tak! men er det ikke noget med at normale sår når de er tæt på healing kan væske eller være lidt hvide i det pga det nye væv?
Eller er jeg helt forkert på den og det er bare betændelse?

- Ja det er rigtigt nok  :fnis:
Og tak for rådene, havde godt tænkt lidt på det så har lagt aviser ud i stedet til ham
Men når min pige skal steriliseres er det et rigtigt indgreb ikk?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

lille_jill

Sår væsker når de healer. De kan også være røde eller hævede. Der skal være flere symptomer til stede før det er betændelse.

Jo, det er et større indgreb på tæver.

SaraJ

Både min søsters ilder og min dreng fik røde mærker dernede, men det forsvandt efter 2 dage, og det var normalt.

Pasha's sår.


Pasha's sår.


Diego's sår.