Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvalp til videre avl ??

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 31. Maj 2009, kl. 17:10

Soelberg`s SUN ferret


Jeg skal måske sælge en hvalp i år som skal bruges til videre avl.

Mit spørgsmål er så:

Jeg vil gerne sælge denne her hvalp til videre avl, men jeg vil også meget gerne have noget styr på hvor mange hvalpe der må gå videre i avl efter min hvalp. Jeg ved bare ikke hvordan jeg lige skal gribe det an. Hvad gør i andre avlere ??. Sætter i en begrænsning på antal hvalpe til videre avl efter jeres hvalpe, eller hvordan.
Fortæl gerne hvad i gør/skriver i kontrakten...eller hvis i har nogle gode forslag

Jeg havde egentlig ikke regnet med at skulle sælge hvalp til videre avl, og har derfor ikke tænkt så meget over hvad man gør i sådan en situation.

tzari

Jjeg sælger ikke til avl men hvis jeg skulle ville det være på en kontrakt ominden i videre avl første 2-3 generationer og noget med ingen solgt til danske avlere. Men du kan jo inbdføre ingen solgt ud til avlførste x generationer eller første x generationer skal du godkende køber. Du kan også indføre hvalpen kun få x kuld og kun x hvalpe per kuld per køn må gå i videre avl. Nogle ville også indføre dyret kun må avles sammen med nogle farver og aftegn. Du er avleren så du bestemmer vi har jo aftale frihed i dk  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner