Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

När sätta stopp på valplistan?

Startet af Starshineferrets, 28. April 2010, kl. 08:28

Starshineferrets

Tänkte höra lite med er andra härinne om när ni sätter stopp på valplistan?
Alltså, hur många skriver ni upp, innan ni anser att listan är full? (detta innan valparna är födda såklart)
Och hur fungerar era valplistor? Har ni intresselista först, och sedan en definitiv valplista? Eller vad har ni för "system"?

FerretParadise

Meget interessant emne Sara, måske vi kan få ideer fra hinanden.

Det jeg har gjort indtil nu er:

Jeg modtager mails fra folk der er interesseret og vi begynder at skrive sammen. I den proces kan jeg hurtigt få sorteret dem fra, som jeg ved jeg ihvertfald ikke vil sælge til.
Dem som jeg så synes lyder som gode køberer til mine hvalpe, skriver jeg op på min hvalpeliste, og inviterer dem også hjem på besøg. Altså en køber af gangen. Så har køberene mulighed for at se mig og dyrene, mine forhold, og ellers stille alle deres spørgsmål, og vurderer om de vil købe af mig. Omvendt har jeg samme mulighed.

Jeg skriver omkring 10 købere på min liste pr kuld. Men informerer køberne om, at jeg ikke kan garanterer, at der kommer en hvalp til dem. Min erfaring er, at der er nogen der lader sig skrive op flere steder, og så måske når at købe en hvalp et andet sted end hos mig. Derfor lader jeg 10 komme på min liste.

Når hvalpene så er født, og jeg kan se hvor mange der overlever, så må jeg til at tænkte over, hvem der kan købe hvalp.

Jeg ved egentligt ikke, om man kan sige, at jeg først har en interesseliste, og senere en hvalpeliste. Det har jeg ikke tænkt så meget over.
Ann Hillerslev.

Barky

Jeg gjorde faktisk lige som Ann... Min læremester ang. opdræt.. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Citat fra: Barky Dato 28. April 2010, kl. 17:44
Jeg gjorde faktisk lige som Ann... Min læremester ang. opdræt.. :)
Tak for den flotte "kasket", den vil jeg bære med stolthed. ;)
Ann Hillerslev.

Barky

Citat fra: FerretParadise Dato 28. April 2010, kl. 17:45
Citat fra: Barky Dato 28. April 2010, kl. 17:44
Jeg gjorde faktisk lige som Ann... Min læremester ang. opdræt.. :)
Tak for den flotte "kasket", den vil jeg bære med stolthed. ;)

Det bør du også. :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia