Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Grunden til at avle?

Startet af Amazing Ferret, 10. December 2010, kl. 22:53

Amazing Ferret

Citat fra: tzari Dato 10. December 2010, kl. 22:08
Tager fra nu af kun kuld for at holde min linie igang og primært til mig selv så der går 2-3 år imellem hvert kuld.
Jeg undrer mig over hvorfor du avler videre når det nu kun er for din egen skyld :o :o Hvorfor så avle overhovedet

[besked=Malene]Tråd delt fra: Dk Phoenix Ilderopdræt.
Jeg har indsat et citat i starten, for at tråden skulle give mere mening.[/besked]

Starshineferrets

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. December 2010, kl. 22:53
Jeg undrer mig over hvorfor du avler videre når det nu kun er for din egen skyld :o :o Hvorfor så avle overhovedet

Jag avlar också för egen skull, för att få fram valpar jag själv vill ha, men faktum är att man sällan har möjlighet att behålla alla valparna och som en konsekvens behöver man ofta sälja i alla fall en del av valparna. Jag har själv snarare problem att förstå hur man inte avlar för sin egen skull... för vem avlar man då? Är det bara för att tillfredställa marknaden man gör det då? Är det bara utbud och efterfrågan som styr ens avel eller hur fungerar det då?

Amazing Ferret

Citat fra: Starshineferrets Dato 10. December 2010, kl. 23:16
Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. December 2010, kl. 22:53
Jeg undrer mig over hvorfor du avler videre når det nu kun er for din egen skyld :o :o Hvorfor så avle overhovedet

Jag avlar också för egen skull, för att få fram valpar jag själv vill ha, men faktum är att man sällan har möjlighet att behålla alla valparna och som en konsekvens behöver man ofta sälja i alla fall en del av valparna. Jag har själv snarare problem att förstå hur man inte avlar för sin egen skull... för vem avlar man då? Är det bara för att tillfredställa marknaden man gör det då? Är det bara utbud och efterfrågan som styr ens avel eller hur fungerar det då?

Nej jeg avler skam ikke kun for min egen skyld. Jeg gør det også så folk kan få nogle skønne dyr og se det dejlige i at have ilder.
Jeg ville aldrig kun avle bare for at holde gang i linien - i mit hoved giver det ingen mening. For er meningen ikke at andre også skal få glæde af vores hvalpe? Eller er der noget jeg helt har misforstået

tzari

Det er for artens skyld at jeg opdrætter og forsøger at gøre det bedre; Ikke for kæleilder købernes skyld. Har fået lavet
en fornuftig linie der opfylder det jeg søger efter i en ilder.Hvis nogle så er enige og vil have en hvalp herfra er det
bare et ekstra plus. Ser ingen fornuft i at lave hvalpe bare for at lave hvalpe. Markedet er mættet efterhånden så hellere lave kvalitet frem for kvantitet.

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Citat fra: tzari Dato 10. December 2010, kl. 23:24
Det er for artens skyld at jeg opdrætter og forsøger at gøre det bedre; Ikke for kæleilder købernes skyld. Har fået lavet
en fornuftig linie der opfylder det jeg søger efter i en ilder.Hvis nogle så er enige og vil have en hvalp herfra er det
bare et ekstra plus. Ser ingen fornuft i at lave hvalpe bare for at lave hvalpe. Markedet er mættet efterhånden så hellere lave kvalitet frem for kvantitet.

Det er godt der er delte meninger om hvad kvalitet er ;)