Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Oversigt - BARF

Startet af Malene, 3. August 2009, kl. 22:10

Masa


Eliza

Citat fra: Malene Dato 19. Oktober 2010, kl. 18:30
Jeg gav omkring 55 kr. for den og den vejer 750 g.

Det er godt nok dyrt og det er da en meget lille kanin, men skal jo nok have nogle alligevel  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

Citat fra: Eliza Dato 20. Oktober 2010, kl. 14:56
Citat fra: Malene Dato 19. Oktober 2010, kl. 18:30
Jeg gav omkring 55 kr. for den og den vejer 750 g.

Det er godt nok dyrt og det er da en meget lille kanin, men skal jo nok have nogle alligevel  :)
Dem de får hjem i morgen skulle være større. Og ja, kaniner kan købes billigere andre steder, men jeg giver nu gerne de ekstra penge for at købe dem i DBC. Både fordi det er nemmere, men også fordi jeg har en meget lille fryser, så det kan ikke betale sig for mig at tage længere væk for at få fat i kaniner.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

#33
økologisk herreford kalve hjerte 25 kr/kg
økologisk herreford kalve lever 25 kr/kg
økologisk herreford kalve tunge 35 kr/kg
(en sjælden gang har d også andre racer)
Økologisk lamme lever 35 kr/kg
økologisk lamme hjerte 35 kr /kg

http://dreyers-gaardsalg.dk/ i odense
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Palle

Elendil og jeg har været her i dag. De var søde.


Fool4Dogs.dk - Solbjerg
Solbjerg Hovedgade 92D
8355 Solbjerg
Tlf 5195 7580
info@nupriser.dk
www.fool4dogs.dk

Vi fik
1 kg lam med brusk og benstumper.
1 kg vildt (rensdyr og hjort, begge dele vilde), med 20% organer.
500 gr oksebrystben til gnave.

Det kostede 152 Kr.

Tror i det kan dække hans behov? Han får også mus en gang i ugen og æggeblomme (ændres til æg nu jeg har fundet ud af at hviden ikke er skadelig).

Gode råd modtages gerne.

Anne

Når det er fra frost, så husk at tilsætte taurinpulver eller også kan du købe friske hjerter fra supermarkeder og give ham ved siden af. Taurin nedbrydes nemlig over længere tids frost, så det giver jeg altid. HVis der er ben i det hele behøver du ikke tilsætte benmel, men ellers tilsættes det hvis det ikke er i produktet i forvejen. Du kan give noget fiskeolie ved siden af, og sørg for at han også får lidt e vitamin, nogle fiskeolier indeholder det, men ellers kan du finde noget vitamintilskud. E vitamin nedbrydes også ved frost.

jeg ville ikke lade brystbenene udgøre en alt for stor del af foderet, men de er fine nok engang imellem. Mus er super, det må han få så ofte han kan. Pelsen fungerer som en slags fibre i tarmene, og derfor er det rigtigt rigtigt godt hvis de ofte får dyr med pels. Fjer fra daggamle kylling fungerer ens, men daggamle kyllinger skal kun gives som supplement, en gang om ugen er fint.

En æggeblomme er også fint, og nej, hviden er ikke skadelig sammen med blommen, men den indeholder thiaminase der nedbryder thiamin (b vitamin) fra blommen. Hvis man giver kogte æg så er thiaminasen nedbrudt og så giver det ikke problemer, men ellers når jeg giver rå æg, så tager jeg det meste af hviden fra. Hvide indeholdder også nogle gode ting, men hvis man kun giver hviden rå og uden blomme, så kan det på sigt føre til thiaminmangel, der skal selvfølgelig lidt til, men man kan jo ligeså godt gå efter at de får mest muligt ud af maden.

Palle

#36
Takker.

Lakseolie får han allerede, det er den i metalflasken fra Kirstens Dyrebutik. Og Vitaminpastaen på tube som Christina solgte til FCF, med fiskeolie.

Men hvor finder vi Taurinpulver? Når jeg søger online finder jeg primært guerana-koffeinpulver, og det er jeg ret sikker på, at han ikke skal have.

Anne

#37
du finder taurinpulver på zooplus :) Ellers så kan du som sagt bare give rå og frisk hjerte et par gange om ugen, det er spækket med taurin. Jeg er gået over til pulver fordi jeg barfer primært nu og ikke gider i superbest og købe hjerte 2 gange om ugen (man er vel en doven hund), men det fungerer altså udemærket. Og nu er det heller ikke sådan at taurinen forsvinder det sekund det fryses, det nedbrydes gradvist, så derfor kan man godt fryse hjertet ned et par uger uden der sker noget ved det. Jeg synes nok bare det er nemt med pulveret. Pulveret på zooplus er ikke helt ren taurin, men i barf butikker har de ofte også taurin til dyr.

Jeg bruger denne: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_ergaenzung/rohfuetterung_b_a_r_f/katze_barfen_vitamine/139328

du kan også købe denne http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_ergaenzung/rohfuetterung_b_a_r_f/katze_barfen_vitamine/139342 som er lavet som barf supplement. Jeg bryder mig dog ikke såmeget om at skulle give vitaminer til dem hver dag, da langt det meste de har brug for altså er i en varieret kost og nogle ting jo kan overdoseres, men jeg har selv en vitaminblanding fra mit barf center som de får en lille smule af ca en gang til 2 i ugen, lidt afhængigt af hvad der er på menuen. HVis du vil bruge de der rigtigt hundemandspakker som primære, er det måske en god nok idé at give noget vitamintilskud engang imellem, men en vitaminpasta burde nu også være fin :)

jeg synes det lyder som om at du er godt på rette vej :)

Palle

Min lille ELSKEDE mand <3 skal have det så godt som muligt. Han er det bedste jeg har og jeg er vores Mette ufattelig taknemmelig for ham.

Hvis vi skal tilbage til emnet undrer det mig lidt, at man skal 25+ Km udenfor Aarhus for at finde BARF, før jeg købte bil var det ikke en mulighed.

mette11

Man kan bare bestille og få det leveret! Så skal man ikke bekymre sig om hvordan man får det hjem!

http://www.foderxpressen.dk


Julie

Citat fra: Palle Dato 12. Februar 2013, kl. 07:41
Min lille ELSKEDE mand <3 skal have det så godt som muligt. Han er det bedste jeg har og jeg er vores Mette ufattelig taknemmelig for ham.

Hvis vi skal tilbage til emnet undrer det mig lidt, at man skal 25+ Km udenfor Aarhus for at finde BARF, før jeg købte bil var det ikke en mulighed.
Ligger der ikke stadig en RHM i Viby?

englefugl

Citat fra: mette11 Dato 12. Februar 2013, kl. 09:33
Man kan bare bestille og få det leveret! Så skal man ikke bekymre sig om hvordan man får det hjem!

http://www.foderxpressen.dk

Jeg har lidt svært ved at finde ud af det, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du gjorde? :) Jeg skal bare have 10 kg. Men de forskellige frostpakker man kan vælge imellem indeholder også nogle ting jeg ikke vil have. fx lammeben og kallun. Så er der mulighed for at man kan vælge selv eller hvordan?

Anne

der står på hjemmesiden at man godt selv kan blande, men at man bare skal fylde en hel kasse, der står også hvad vægt det ca svarer til, tror måske det var 18 kg eller sådan noget uden at kigge på siden.

englefugl

Citat fra: Anne Dato 12. Februar 2013, kl. 15:27
der står på hjemmesiden at man godt selv kan blande, men at man bare skal fylde en hel kasse, der står også hvad vægt det ca svarer til, tror måske det var 18 kg eller sådan noget uden at kigge på siden.

Tak Anne :) Men nå ok, det vil så sige at man skal købe mindst 18 kilo hvis man selv skal blande?

Palle

Hej Julie, nej. Den lå der ikke længe. Synd ellers, de havde en vildt sød hund.


18 Kg? Min skabsfryser kan tage 8 eller så, og det vil tage Elendil resten af livet at spise.