Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Vi opfostre en vild ilder unge

Startet af anja-s, 1. Juli 2013, kl. 20:15

Sheila-Maria

Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:02
Citat fra: Sheila-Maria Dato 27. December 2013, kl. 18:59
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 18:17
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 17:59
Nu jeg bliver nævnt vil jeg da lige dele den mail Bente fik tilsendt fra DB

Jeg har undersøgt sagen. Der er IKKE tale om en vild ilderunge. Roskilde Internat oplyser, at ungen er fundet på et fortov og selvfølgelig vurderet ved ankomsten til internatet. Det vurderes altid om en given fundet ilder er en tamilder eller et vildt dyr fra naturen. Den pågældende unge er af internatet vurderet til at være en dumpet tamilderunge. Ifølge John fra Nærum Vildtplejestation, hvor der i år er indleveret flere kuld vilde ilderunger, adskiller vilde ilderunger sig fra tamme på deres adfærd. De vilde bla. hvæser og er generelt vanskeligere at håndtere. Ungen fra fortovet var anderledes medgørlig.

Ungen er altså vurderet til at være tamilder og formidlingsegnet og derfor bortformidlet.

Sheila-Maria giver derfor forkerte oplysninger, når hun på sin Facebook-side skriver, at ilderungen er en vild ilder.

Sheila-Maria oplyser på sin Facebook-side, at hun er vildtplejer. Sheila-Maria er lige nu i virksomhedspraktik hos DB, men hun er ikke vildtplejer for DB. Dette udelukker dog ikke, at hun kan være vildtplejer for andre foreninger eller blot privat plejer vilde dyr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om den er fundet i en skov, som Sheila siger eller om det er rigtigt det DB skriver. Så hvis det er rigtigt det DB skriver, så burde du jo slette de 95% hybrid til 100% tamilder  :lol:
Og så kan det jo i bund grund være en hvalp efter en dyrehandel ilder eller noget indavl


Hehe.. Altså nu var jeg der da han blev bragt ind, og Huxie blev fundet i skoven. Og jeg er som sagt ikke vildtplejer under DB, men PID :)
Og der er også meget andet ukorrekt, men tror bare jeg lader den ligge, så i ikke chikanere DB endnu mere  >:| :nej: ;)

Hvorfor skriver de så noget andet? Der må være een af jer der ikke er helt ærlige :@


Jamen han er da en 100% "dyrehandel ilder" der blev fundet på et "fortov"  -  :lol: :fnis:
Offentligt i hvertfald  :ja: :D
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Amazing Ferret

Kald du hvad du vil Sheila......der er noget der ikke passer.

Sheila-Maria

Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:14
Kald du hvad du vil Sheila......der er noget der ikke passer.


Men hvordan er det lige at det kommer dig ved, Erika ??  ??? ???
Pas du dine egne dyrehandel ildere i stedet for  :lol:
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Amazing Ferret

#48
Citat fra: Sheila-Maria Dato 27. December 2013, kl. 19:22
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:14
Kald du hvad du vil Sheila......der er noget der ikke passer.


Men hvordan er det lige at det kommer dig ved, Erika ??  ??? ???
Pas du dine egne dyrehandel ildere i stedet for  :lol:

Ja angrib du bare mig i stedet for  ;)
Og så lige til en orientering, så har jeg ingen dyrehandel ildere mere  :D

Denne mail fik Bente også fra DB:

Sheila-Maria er blevet bedt justere sin hjemmeside, så oplysningerne, hun videregiver, er korrekte.

Beate

Undskyld jeg spørger, men blev han fundet på fortov eller i naturen? :S Hvorfor er det en officiel og en privat historie?

Edit: ser nu at DB siger han blev fundet på fortovet, men han blev EGENTLIG fundet i skoven...men så står mit andre spørgsmål ved lige.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Sheila-Maria

#50
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:29
Citat fra: Sheila-Maria Dato 27. December 2013, kl. 19:22
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:14
Kald du hvad du vil Sheila......der er noget der ikke passer.


Men hvordan er det lige at det kommer dig ved, Erika ??  ??? ???
Pas du dine egne dyrehandel ildere i stedet for  :lol:

Ja angrib du bare mig i stedet for  ;) Og så lige til en orientering, så har jeg ingen dyrehandel ildere mere  :D


:surprise: :rofl: 





Jeg er sådan set fuldstændigt ligeglad med hvad du laver i din avl.
Så hvorfor er du ikke ligeglad med hvad jeg laver i mit ??
Du kan ikke ændre ved det alligevel  :nej:   :D
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Sheila-Maria

Citat fra: Beate Dato 27. December 2013, kl. 19:33
Undskyld jeg spørger, men blev han fundet på fortov eller i naturen? *-) Hvorfor er det en officiel og en privat historie?

Edit: ser nu at DB siger han blev fundet på fortovet, men han blev EGENTLIG fundet i skoven...men så står mit andre spørgsmål ved lige.

Jamen Erika har jo alle svarene, Beate  :fnis:  Jeg behøver slet ikke være her  :P  Der skal nok blive brygget en  :poo: historie sammen, alligevel  :rofl:   :fnis: 


(Har fortalt sandheden én gang .. Og helt ærligt .. Hva' tror du selv lyder mest rigtigt, alle informationer taget i betragtning, samt hvor de kommer fra ) ?

Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Amazing Ferret

Sheila det er ikke nødvendigt at være nedladende.....men jeg er skide ligeglad med dit opdræt (hvis det nogensinde kommer i gang - det gjorde det jo ikke sidste gang  :fnis:)

Mit problem er at der er noget der ikke passer.....enten er den vild eller ej?
Og du må da kunne se at folk vil spørge ind til det når du giver et svar og DB en anden?

Sheila-Maria

#53
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 19:55
Sheila det er ikke nødvendigt at være nedladende.....men jeg er skide ligeglad med dit opdræt (hvis det nogensinde kommer i gang - det gjorde det jo ikke sidste gang  :fnis: )

Mit problem er at der er noget der ikke passer.....enten er den vild eller ej?
Og du må da kunne se at folk vil spørge ind til det når du giver et svar og DB en anden?


Kære Erika,
Det er sådan set ikke mig der starter med at være nedladende, modbydelig, rygtespreder, ordkløver og så videre - jeg svare dig faktisk pænt, alt dét taget i betragtning ;)
Du har ikke krav på at vide noget som helst :)
Jeg har aldrig sagt noget om Huxie der ikke var sandt - måske har jeg pakket tingene ind i vat og bomuld, for jeg ved at blandt andet du er lav nok til at prøve og bruge alle ting til din fordel. Som fx dine og Bente's skriverier med DB.


Tvær andre ud, så du selv bliver liiiidt større .. Ikk ?? :)  Det må da være dit motto ...


Ps. Hellere bakke ud, til man har noget godt, end bare at avle på alt med en puls.
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Amazing Ferret

#54
OMG......jeg kan kun grine af dig Sheila :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg vil gerne vide hvor jeg er modbydelig? Hvor er jeg rygtespreder? Ordkløveri? Hvor er jeg nedladende?

Det er ikke mig der sidder og angriber dig...jeg spørger ind til din ilder og sandheden.......

Og du virker åbenbart interesseret i mit avl når du mener det trænger til at blive svinet til.....men prøv du bare, du er ikke den første  :P

Og hvordan i alverden kan dette have noget at gøre til min fordel?

Sheila-Maria

Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 20:05
OMG......jeg kan kun grine af dig Sheila :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg vil gerne vide hvor jeg er modbydelig? Hvor er jeg rygtespreder? Ordkløveri? Hvor er jeg nedladende?

Det er ikke mig der sidder og angriber dig...jeg spørger ind til din ilder og sandheden.......

Og du virker åbenbart interesseret i mit avl når du mener det trænger til at blive svinet til.....men prøv du bare, du er ikke den første  :P


Det er der nok en grund til, tror du ikke ??

Jeg har skam det hele i en mappe, som bare venter på at blive offentliggjort. Men ved du hvad ? I forhold til dig så forsøger jeg faktisk at ignorere dig og
dermed slippe for at være hende der tromler dig ned. For tro det eller lad vær' - men det prøver jeg faktisk at holde mig for god til .. Det er bare meget
svært, når du hele tiden dukker frem med nye hjemmelavede rygter, løgne, svinske handlinger  og så videre (og det er jo langt fra kun overfor mig) - og så kræver du samtidig at få ting afvide som du faktisk ikke har den mindste smule ret til. Men nu vil jeg stoppe vores lille samtale - for du er seriøst ikke værd at diskutere med.


Og at du ikke engang selv kan se hvor og hvornår du har været nedladende (ja bare i denne tråd fx), så er den da helt gal med dig.
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

Amazing Ferret

Citat fra: Sheila-Maria Dato 27. December 2013, kl. 20:21
Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. December 2013, kl. 20:05
OMG......jeg kan kun grine af dig Sheila :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg vil gerne vide hvor jeg er modbydelig? Hvor er jeg rygtespreder? Ordkløveri? Hvor er jeg nedladende?

Det er ikke mig der sidder og angriber dig...jeg spørger ind til din ilder og sandheden.......

Og du virker åbenbart interesseret i mit avl når du mener det trænger til at blive svinet til.....men prøv du bare, du er ikke den første  :P


Det er der nok en grund til, tror du ikke ??

Jeg har skam det hele i en mappe, som bare venter på at blive offentliggjort. Men ved du hvad ? I forhold til dig så forsøger jeg faktisk at ignorere dig og
dermed slippe for at være hende der tromler dig ned. For tro det eller lad vær' - men det prøver jeg faktisk at holde mig for god til .. Det er bare meget
svært, når du hele tiden dukker frem med nye hjemmelavede rygter, løgne, svinske handlinger  og så videre (og det er jo langt fra kun overfor mig) - og så kræver du samtidig at få ting afvide som du faktisk ikke har den mindste smule ret til. Men nu vil jeg stoppe vores lille samtale - for du er seriøst ikke værd at diskutere med.

Jeg vil da med glæde se det du tror du har på mig  :D
Og jeg vil stadig gerne have svar på hvor de hjemmelavede rygter er, løgnene og svinske handlinger? Du kan ikke komme med sådanne ting uden der er bevis for det? Du ved godt at injurier ikke er tilladt


mette11

Hvad er PID? Jeg kan ikke finde noget der hedder det - link??

mette11

Ok - det er så en Pindsvineorganisation. Når man bliver godkendt som vildtplejer gennem sådan en organisation - er man så godkendt til alle former for dyr?? For umiddelbart vil jeg mene at en pindsvineorganisation har med pindsvin at gøre, eller hvordan??