Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

At snyde kød i sit kræ

Startet af lille_jill, 22. December 2009, kl. 22:15

lille_jill

Nu har jeg ligesom luret, at Chucky godt kan lide smagen af kød - det kniber bare med konsistensen som man kan se, at han virkeligt afskyer. Jeg har forsøgt at sprøjte rå kylling med lakseolie og puttet bacon i æg (RAW breakfast kaldte jeg det :) ) og det har været en succes.
Nu er det jo bare sjældent at jeg køber kød, når jeg ikke spiser det selv. Dog har min gamle nabo glemt en pakke hakket oksekød i min fryser, så den tænkte jeg at jeg ville udnytte. Min tanke var at tø det op og så blande det med lidt æg og måske olie. Skal også på ferie, så kan holde øje med om han overhovedet spiser det, når han skal være i bur.

Er der nogen som har fundet andre snydemetoder til at proppe kød i deres dyr?
Findes der nogen ting blandt julemaden som man kan give ildere?

Anne

at hakke det meget meget fint og blandet det i nogle meget små stykker tørfoder

Malene

Jeg ville gøre som Anne foreslår. Blande langsomt mere og mere kød i, så han vænner sig til konsistensen.

De fleste spiser vel fjerkræ juleaften (and, gås, kalkun) og du kan give det hele derfra :) Råt selvfølgelig.. Tilberedt er også ok, men så må det ikke være krydret eller indeholde ben.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

jeg gjorde sådan med puk der aldrig ville have kød og hun endte med at spise det selv. Det vidste sig også at hun var mere tilbøjelig til at spise det når det var and. Så det er heller ikke alt kød der smager ens.