Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Manglende underuld?

Startet af lizzy171002, 10. November 2011, kl. 13:08

lizzy171002

Hej, Jeg har et spørgsmål om pelslængde og underuld.

Min Freja, som er en steriliseret albino tæve, har ingen underuld overhovedet.
Hvad kan det skyldtes? Hendes pels er ikke specielt lang, så hun kan vel ikke være angora?
Kan det komme med pelsskifte? Hendes pels er i god stand ellers, blød, glat,og skinnende.

Jeg vil prøve at sætte et billede ind når jeg kommer hjem.

R.I.P. Freja

Shamua

Hvis hun ikke har underuld er hun med stor sandsynlighed angora :) .. Hvordan ser hendes næse ud? .. Angora behøver ikke nødvendigvis at være langhåret :) .. Jeg en angora dreng som har været meget korthåret her i sommeren. Han kunne sagtens gå for en korthåret dreng, hvis det ikke var for den manglende underuld og den næsefejl angora har :) Prøv at tage et billede af hende og et close up så man tydeligt kan se næsen :)

Vh. Marianne

Barky

Som Shamua skriver bliver angora'er (fortrinsvis de neutraliserede, men det er min egen opfattelse) ganske korthårede om sommeren.
Hvis hun er angora (de findes både med og uden næsefejl, og det er svært at se om hun har en typisk angora-maske når hun er ensfarvet = albino.
Men hvis hun er, så vil den lange pels komme med pelsskiftet som er omtrent nu.

Ildere og pelsskifter er en ren videnskab. For der findes sådan cirka ligeså mange forskellige måder at skifte pels på som der findes ildere. Hehe.

Når man kigger på en normal ilder har kun 2 pels-lag. Dækpelsen og ulden/pelsen. Det er den sidstnævnte som hos angora'er ikke er så tyk som hos almindelig ilder.

Hvis din tæve er i pelsskifte lige nu, (det er ret nemt at se, de fælder/man kan ganske let hive pelsen ud, og man kan se nye dækhår vokse frem helt nede ved huden) så giv det lidt tid og se om ikke at hun får noget mere pels.

Og så et lille tip, ildere som er udenfor oftere får en tykkere pels her om vinteren. Og en ting som f.eks B-vitamin er med til at "gøre godt" for pels generalt. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lille_thor

Nu har jeg ikke sådan givet mine vitamin tilsku andet end vores elskede notablen midel vitamin pastaen. Men hvilke ting kan man gi en ilder som er b- vitamin i ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

mette11

Citatnotablen midel vitamin pastaen
Hvad er det for noget?? Det kender jeg ikke...har du et link til det?? B-vitamin kan du få som tabletter eller flydende. I deciderede mangeltilfælde kan dyrlægen give en indsprøjtning med det.

Shamua

Citat fra: Barky Dato 10. November 2011, kl. 13:53
Som Shamua skriver bliver angora'er (fortrinsvis de neutraliserede, men det er min egen opfattelse) ganske korthårede om sommeren.

Det er da en fin teori :P ... Det vil jeg lige lægge mærke til  :fnis:

Vh. Marianne

lille_thor

Citat fra: mette11 Dato 10. November 2011, kl. 14:14
Citatnotablen midel vitamin pastaen
Hvad er det for noget?? Det kender jeg ikke...har du et link til det?? B-vitamin kan du få som tabletter eller flydende. I deciderede mangeltilfælde kan dyrlægen give en indsprøjtning med det.
Det var en stavefejl, det sker hvis man skriver lidt hurtig og ikke kan remme tasterne hehe. Men det var den alm tube vetamin pasta jeg mente. Hmm det flydende der, er det så det der er i en lille hvid plastik flaske med et gult makat på ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Barky

Citat fra: Shamua Dato 10. November 2011, kl. 15:02
Citat fra: Barky Dato 10. November 2011, kl. 13:53
Som Shamua skriver bliver angora'er (fortrinsvis de neutraliserede, men det er min egen opfattelse) ganske korthårede om sommeren.

Det er da en fin teori :P ... Det vil jeg lige lægge mærke til  :fnis:

Ja, gør lige det. Jeg har kun haft 2 angora'er men det var min oplevelse at når de blev snittet så røg den lange sommerpels.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Citat fra: Barky Dato 10. November 2011, kl. 15:33
Citat fra: Shamua Dato 10. November 2011, kl. 15:02
Citat fra: Barky Dato 10. November 2011, kl. 13:53
Som Shamua skriver bliver angora'er (fortrinsvis de neutraliserede, men det er min egen opfattelse) ganske korthårede om sommeren.

Det er da en fin teori :P ... Det vil jeg lige lægge mærke til  :fnis:

Ja, gør lige det. Jeg har kun haft 2 angora'er men det var min oplevelse at når de blev snittet så røg den lange sommerpels.
Altså, Macto har kun fået implantat... men det tæller vel også... Mikka ok langhåret, men ikke mega :P .. han var kastrat :)

Vh. Marianne

lille_thor

Thor har heller ikke altid mega lang pels. Han har mest sådan et lille skørt.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

Citat fra: lille_thor Dato 10. November 2011, kl. 14:06
Nu har jeg ikke sådan givet mine vitamin tilsku andet end vores elskede notablen midel vitamin pastaen. Men hvilke ting kan man gi en ilder som er b- vitamin i ?

æggeblomme

lille_thor

Citat fra: Anne Dato 10. November 2011, kl. 16:25
Citat fra: lille_thor Dato 10. November 2011, kl. 14:06
Nu har jeg ikke sådan givet mine vitamin tilsku andet end vores elskede notablen midel vitamin pastaen. Men hvilke ting kan man gi en ilder som er b- vitamin i ?

æggeblomme
nårh, jamen det får de også af og til :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

lizzy171002

Her er et billede hvor man lidt kan fornemme hvordan hendes pels er. Det er ikke det bedste billede, men det er det skarpeste hun vil tillade mig at tage.

Jeg kunne ikke få et ordenligt billede af hendes næse, så I får en lille video af den i stedet. Hun sov ret tungt i hendes redekasse da jeg vækkede hende for at tage det, og stadig kunne jeg ikke få et godt billede! Hun var ikke lige frem fornøjet over forstyrrelsen.

De får alle sammen vitamin-tilskud hver dag (som der stod på pakken), og en æggeblomme hver om mandagen.

R.I.P. Freja

Barky

Umiddelbart ligner hun ikke en angora..

Hvor gammel er hun?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lille_thor

Hmm altså den næse der er svær at bedømme, der ser ikke ud til at være næsefejl. Hun har ikke nogle små knopper i næsen som man ikke kan de på filmen ? Eller små hår på næsen ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred