Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

hvordan ungår vi bedst øremidder på juletræffet!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 29. Oktober 2009, kl. 17:00

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Tænkte jeg lige ville lave denne tråd da ingen ønsker at får  øremidder med hjem fra træf og da det virker til at blive et stort træf denne gang med mange dyr ville det måske være en god ide lige at få på det rene hvordan vi bedst ungår de små sataner bedst. og der måske kommer nogle med der ikke har været til træf før som ikke har erfaring med øremidder.

Udover selvf. at ta til dr.dyr og få dem behandlet. opfordrer jer mere erfanre ilderfolk til at byde ind med erfaringer med produkter og hvad man skal kigge efter hvis man nu skulle være i tvivl!

Håber ikek folk opfatter mit indlæg som negativt, det er kun så alle der kommer til træffet gør deres for ikke at medbringe "ekstra dyr" så det bliver en fed dag for os alle :dans:
Hmm håber jeg fik udtrykt mig rigtigt!


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ps. skriver også dette indlæg, da jeg har opdaget at nogle dyrlæger(hovedsageligt dem der ikke har så meget forstan på ildere) bare behandler øremider med lidt frontline og det altså ikke er så effektivt!
Så mere sårn at folk får det behadlet rigtigt!

Katrine

Altså jeg går da ud fra at folk lige tjekker deres dyr igennem inden at de tager til træf (ligegyldigt hvilket der er tale om)
Ildere: Loppen & Bamse

PiaLyng

Man sørger for sine egne dyr hjemmefra - så træffet ikke skal gå med øretjek og loppetjek :)

Black Diamond

Rigtig god tråd!

Jeg ved at til alle Ilderforums træf har de tjækket øremider, og selvom de altid har bedt folk ordne dem hjemmefra, så har der alligevel altid været nogle dyr med øremider.
For mig med 8 dyr er det en meget dyr omgang at få et dyr med hjem fra et træf med øremider. Det kommer til at koste mig flere 100kr hvis det sker og jeg skal havde behandlet mine dyr for øremider efterfølgene. Derfor håber jeg da i vil lave det så at der bliver tjækket øre til træffet da jeg kan ser der kommer virkelig mange dyr og mennsker. Det ville også være rat hvis i på forhåd havde en gård KUN til de dyr der måske ville dukke op med øremidder, så vi andre kan være sikre på at vi ikke får nogle uønskede dyr med hjem.
Jeg havde faktisk selv tænkt på hvad der ville blive gjort omkring midder til træffet, så jeg er glad for der kom en tråd op om det.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: PiaLyng Dato 29. Oktober 2009, kl. 17:30
Man sørger for sine egne dyr hjemmefra - så træffet ikke skal gå med øretjek og loppetjek :)
Nej selvf. skal det ikke det. det var heller ikke det jeg ville opfordre til med denne tråd. det var mere bare lige for at skabe lidt opmærksomhed om det så folk får det ordnet hjemmefra!

Julie Stuhr

Jeg har lige været til dyrlæge med mine og der blev de tjekket, så vi er clear :D

Malene

#7
Jeg regner med at give mine en behandling inden. Ikke at jeg tror de har øremider, men det er længe siden de sidst har fået en og så er jeg da på den sikre side :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

jeg tager også lige en tur forbi dr. dyr her en af dagene så jeg er sikker på de intet har. Det ser ikke ud til de har noget, men for at være på den sikre side :S

Stubba

Citat fra: Malene Dato 29. Oktober 2009, kl. 18:34
Jeg regner med at give mine en behandling inden. Ikke at jeg tror de har øremider, men det er længe siden de sidst har fået en og så er jeg da på den sikre side :)
hvad for en slags behandling giver du dem?`:)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

Ja når jeg tænker over det er det nok en god ide at give en ordenlig behandling før.. Jeg køber noget på resept Det tager alt og holder i 3 måneder.. Men kan desværre ikke huske hvad det hedder

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Black Diamond Dato 29. Oktober 2009, kl. 18:49
Ja når jeg tænker over det er det nok en god ide at give en ordenlig behandling før.. Jeg køber noget på resept Det tager alt og holder i 3 måneder.. Men kan desværre ikke huske hvad det hedder
Når du ved hvad det hedder vil du så ikke bringe det videre? så kan andre få gavn af det!

Black Diamond

Øh jo.. Men jeg tror helt sikker der er ander her inde der bruger det.. Det er sådan nogle små typer man giver dem en stribe ned af nakken med.. Der er noget vand noget i og det bliver meget koldt når det remmer huden på dem, så man skal lige holde fast i dem indtil det er kommet indi huden.. Det var det jeg brugte til Vif.. Men vil lige sige at det er MEGET dyrt..

Malene

Citat fra: Rofus Dato 29. Oktober 2009, kl. 18:42
Citat fra: Malene Dato 29. Oktober 2009, kl. 18:34
Jeg regner med at give mine en behandling inden. Ikke at jeg tror de har øremider, men det er længe siden de sidst har fået en og så er jeg da på den sikre side :)
hvad for en slags behandling giver du dem?`:)
Jeg tror det var Stronghold de fik sidst, men jeg er ikke sikker, så jeg skal lige have snakket med Dr. Alison :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Black Diamond

Ja det tror jeg det var det! Det var også Dr Allison der gav mig det sidst.. Og hun ville gerne skrive det ud til mig når jeg havde råd 8)