Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Åhh nej nu er den gal igen!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 9. Marts 2010, kl. 17:05

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm ja min lille nye hubert blev kast. her onsdag i sidste uge og nu er der gået betændelse i det! Så det blir jo så en tur til dyrlægen igen og få ham på penecilinkur!

Men jeg ville høre om det er "nomalt" at der går berændelse i har nogel er jer ander prøvet det?

Det er mere fordi det er mit andet dyr fra den kninik der ender med at få mega betændelse i det og vil jo gerne vide om det bare er noget der hænder af og til og det er fordi vi har sårn nogle kortbenet kræ der "slæber" såret rundt i alle mulige baktudser, eller det simpelthen er den dyrlæge jeg bruger der bare ikke er stirile nok når de kastererer!!! for så vil jeg skifte med det samme!

Stubba

Begge mine er blevet kastreret .. og ingen af dem har haft betændelse i såret?
Ikke engang i nærheden af. Jeg tror at det faktisk efter 2-3dages tid, allerede var helet fint sammen. Det tog i hvert fald ikke lang tid.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Cille

Jeg har haft mange gennem kniven...både hanner og hunner.
Det er kun ganske få gange jeg har haft problemer med deres sår.
Så det ikke normalt,men heller ikke unormalt.
(har kun haft en han med problemer,men der kunne jeg nøjes med at rense det med klorhexodin(staves?) )

Men fik dine dyr sting? for de kan få problemer hvis dyrklægen strammer dem en tand for meget

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Cille Dato  9. Marts 2010, kl. 17:18
Jeg har haft mange gennem kniven...både hanner og hunner.
Det er kun ganske få gange jeg har haft problemer med deres sår.
Så det ikke normalt,men heller ikke unormalt.
(har kun haft en han med problemer,men der kunne jeg nøjes med at rense det med klorhexodin(staves?) )

Men fik dine dyr sting? for de kan få problemer hvis dyrklægen strammer dem en tand for meget
Ja det er faktiks blevet syet begge gange! spurgte også denne gang hvorfor de havde gjort det da jeg sys det var lidt mærkeligt, da forklarede de mig at det var en vurderingssag dyrlægene havde lavet og at de mente testiklerne var så store så at de var nødt til at sy?! Men altså de var da ikke større end på en kats og der ved jeg da man ikke syer!
men det ligner faktisk også at han denne gang er blevet kast, ligeosm man kast. en hund???

Cille

Ved de fleste dyrlæger får de 1-2 snit i pungen og alt efter størrelse af såret kommer der lidt lim eller et enkelt sting.
Men ved de fleste bliver det bare trykket sammen uden noget og det plejer at virke fint.
Men det kommer jo an på dyrlægen,hvor god de er til det med ilder , og det kan man faktisk se sår størrelsen.
Min egen dyrlæge er sårene med årene blevet mindre og mindre.
Nu når de snitter tæver syr de også kun indvendig og limer såret sammen.

Men har haft det problem at sting har været for stramme,og det har "skåret" i huden så det har givet problemer,men det så faktisk kun ved tæverne.
Den ene han jeg har haft fik også stor snit sår og dermed et sting,og en bolle der hævede lidt for meget,hvor det sting så gnavede sig ned i huden...det blev fjernet og såret renset.(det samme med tæverne,men først efter det hvis antal dage det skal sidde i,medmindre det kun er et sting der driller)

Sølvsten

Jeg fik mine 2 hanner kastreret samtidigt af samme dyrlæge. Den ene fik betændelse bagefter og måtte på en pensilinkur men den anden slap fri. Så jeg tror at du har været uheldig

Anne

Jeg har prøvet det engang med en tæve, og det var kun en smule betændelse som noget antibiotika tog med det samme.

Namilla

Jeg har fået kastereret 4 hanner og sterilliseret 1 tæve, og ingen af dem har haft problemer bagefter...