Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

mink fundet

Startet af vinnie, 17. September 2012, kl. 06:26

vinnie

Jeg fant en meget afkræftet mink i torsdags. Jeg har givet den et midlertidig hjem hos mig for at få den på benene. Jeg er blevet meget friskere nu, så nå leder jeg efter en ny ejer til den da jeg er ret sikker på at den er kommet fra en minkfarm. Jeg har haft den postet på facebook på aktive dyrevenner 's side, men der er ingen seriøse der har meldt sig.
I er min sidste chance for at finde et godt og varigt hjem til den, så jeg håber rigtig meget at en af jer har plads til den. Hvis jeg ikke finder et nyt hjem til den meget snart, så er jeg desværre nødt til at få den aflivet, og det er det sidste jeg har lyst til... Hvis der er en der vil tage den, så vil vi gerne levere den med mindre det er rigtigt langt væk, så kan vi måske mødes på halvvejen. Den er ikke rigtig tam, men den har ikke forsøgt at bide endnu.

Jeg håber med hele mit hjerte at der er en af jer der vil tage den. I kan eventuelt gå ind på aktive dyrevenner og se et billede af den, hvor jeg også har besvaret en masse spørgsmål, bare så jeg ikke skal til at gøre det forfra.
Håber på hurtig afklaring.

lille_jill

Har du haft kontaktet fødevarestyrrelsen (er det ikke dem der står for det?) om det er lovligt at have kræet til kæl?
Tænker bare, om der kunne være nogen smittefarer forbundet med det, især hvis den kommer hen til nogen, hvor der også holdes ildere?
Og hvad hvis den nu er fra naturen? Så er det vel heller ikke lovligt at have den? Det har der været en lignende sag om herinde.

vinnie

Mink hører slet ikke til i den danske fauna.
Der er rigtig mange inde på facebook der siger at man godt må holde dem til kæl, det kræver bare nogle bestemte ting som f.eks. At den skal have adgang til svømmevand

Anne

Jep, med mindre loven har ændret sig, så må man gerne. Det burde stå på fødevarestyrelsens hjemmeside.

Malene

Ja, det er lovligt nok at have mink: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=1447
Der står:
"§ 7. Dyr skal holdes i dyreanlæg, der til enhver tid opfylder de krav, der følger af bestemmelserne i §§ 8-14.
§ 8. Dyreanlæg skal i størrelse og indretning tilgodese dyrenes behov for bevægelse og naturlig udfoldelse."

Men ja, hvis den er undsluppet fra en farm, skal den måske testes for ADV.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Måske Evergreen vil tage imod den

lille_jill

Citat fra: Malene Dato 17. September 2012, kl. 08:29
Ja, det er lovligt nok at have mink: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=1447
Der står:
"§ 7. Dyr skal holdes i dyreanlæg, der til enhver tid opfylder de krav, der følger af bestemmelserne i §§ 8-14.
§ 8. Dyreanlæg skal i størrelse og indretning tilgodese dyrenes behov for bevægelse og naturlig udfoldelse."

Men ja, hvis den er undsluppet fra en farm, skal den måske testes for ADV.

Cool :) tak for undersøgelsen. Kan du fortælle mig, hvor jeg skaffer et niringet bæltedyr?

vinnie



Cille

Jeg tror ikke i skal regne med hun tager mink ind.
Den tid er vist over hvor hun vil tage mink til sig, og det ikke fordi hun sidder som hun gør, for det var inden alt det skete, at hun ikke gad tage mink til sig mere.
Mink kræver for meget og en af de sidste hun havde , dræbte en af hendes ilder.

vinnie

Jeg har muligvis fundet en der vil have den, men skal nok lige give besked når jeg ved det med sikkerhed.

vinnie


Hej allesammen.

Jeg ville bare lige fortælle at den har fået et nyt hjem nu hos en som har haft mink før, så jeg er bare super glad nu

Cille

Dejligt den har fået et hjem.

Lidt OT.... Har snakket med Mette (Evergreen) og hun tager ikke imod mink mere, bare så folk ved det , og ikke henviser til hende :)

Eliza

Lyder rigtig godt den har fået et hjem og dejligt du har gidet at gøre så meget for den.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.