Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Dansk Ilder Forening

Startet af Dark Crystal Ferret, 1. April 2012, kl. 10:43

Dark Crystal Ferret

Jeg ved simpelthen ikke om nogen tager den her tråd personlig, men jeg vil da starte ud med at sige at jeg ikke skriver den for at være efter nogen personligt, men simpelthen pga. jeg under mig over nogle ting i forhold til Dansk Ilder Forening. Personerne i Dansk Ilder Forening kan jeg godt lide, så det er ikke en kritik af nogle personligt.

Jeg undre mig bare over hvorfor man aldrig høre noget om hvad vores Danske ilder Forening engtenlig laver. Jeg ved der er Ilder modeshow, og Dansk Ilder udstilling, som begge er arrangeret af Dansk Ilder Forening. Men udover det?
For et par år efterhånden hørte jeg der var et arbejde igang hos dansk ilder forening som gik på at få forbud imod salg af ildere i butikker. Men man høre ikke mere, og på hjemmesiden er det ofte ret småt med information om hvad der sker. Det er flere år siden jeg har hørt hvad arbejdet har ført til. Og jeg ved da godt at ilderne stadig bliver solgt i butikkerne, og at det ikke bare er sådan lige til at få lavet regler om forbud af salg af ildere i dyrbutikker.

Jeg har i flere år valgt ikke at melde mig ind i dansk ilder forening, og ikke fordi jeg ikke ville gøre alt for at støtte et arbejde med at få information ud om vores dejlige kæledyr. Men mere fordi jeg syndes det var småt med initiativer og informationer om disse.
Og det gør mig ked af det, man heller ikke må skrive på et forum og høre om hvad der sker. For ofte så udtaler Dansk Ilderforening sig slet ikke på forumer og vil ikke svare på spørgsmål. Hvilket jo gør det er minimalt hvad man ved. Og jeg forstår det ikke for det ville vel også skabe flere medlemmer, og dermed flere der ville gå ind og give en hånd med i arbejdet.
Især hvis bare man vidste hvad Dansk ilder forening stod for :(

Men jeg mener jo bare at hvis man valgte at åbne lidt mere op for hvad dansk ilderforening egentligt arbejder med/for for tiden. At man gjorde mere ud af at lade folk deltage, så ville jeg heller end gerne støtte op om det!
Jeg syndes det kunne være rat hvis man vidste mere om hvad Dansk Ilder forening arbejder for lige nu. For hvis det gælder at hjælpe med til at støtte op om et projekter med ilderen, så tror jeg der var rigtig rigtig mange der gerne ville støtte op om et projekt som Dansk Ilder forening stod bag, og som støttede op om vores dyr.

Og jeg ved godt mange, måske især dem der sidder i bestyrelsen i dansk ilder forening, tager den her op som ren og skær kritik. Og mener at nu er hende der Maria igen ude med kosten. Men det er faktisk talt ikke derfor jeg skriver det.
Det er fordi mit hjerte bløder for vores dyr. Og jeg er virkelig virkelig trist over at man ikke ved mere om dansk ilder forening, eller det arbejde de står for :'(

Mit ønske ville være at man kunne åbne lidt mere op, og lod information om hvad foreningen går og laver komme ud. Evt. igennem et forum, da det jo i mange tilfælde er her folk samles, eller søger råd om Ilderne.
Jeg håber virkelig på at Dansk ilder forening kommer til at lykkes med deres ting i fremtiden, ligesom jeg jo syndes det er så fedt i har dansk ilder udstilling, og modeshowet. Det at i lader folk komme ind og kigge på, høre om hvad ilderne er for et kæledyr, og deler foldere ud til alle.
der er rigtig mange fede ting ved dansk ilder forening. Men desværre høre man ikke så meget andet, end om modeshowet og dansk ilder udstilling. Og det er nok lige så meget det jeg savner. At man kunne deltage mere i tingene, også de mere alvorlige af dem. Som den med dyrbutikkerne.

Så det er egentlig bare mit ønske. Og jeg håber ikke nogle føler sig trådt over tærene i denne her tråd, for som sagt, det er ikke min mening med det.

mette11

Jeg er heller ikke medlem, men jeg har forsøgt sammen med nogle medlemmer i Dansk Ilder Forening at få ilderne ud af dyrehandelen, men det gik ikke ret godt med det, eftersom den opbakning der kom var minimal. Alle syntes det var en god ide osv. men vi havde brug for udtalelser osv. fra avlere og andre der nærmer sig fagfolk og vi fik så vidt jeg husker kun tilbagemelding fra en (muligvis to) avler/e som kunne bruges. Materialet var simpelthen for tyndt at gå videre med og derfor skete der ikke mere. Der blev ellers offentlig opfordret til det og sendt mails ud til mange, men responsen var minimal. Jeg er helt sikker på at foreningen meget gerne vil have ilderne ud af dyrehandlen, men for at kunne dette skal der være en meget større opbakning end den der kom.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men hvis foreningen virkelig vil kæmpe for det prøver man så ikke igen, endnu mere eller noget andet?!
Og er en forening ikke mere end bare at få ilderne ud af dyrehandelen?!
Jeg ville gerne være medlem af en forening for ildere men så skulle det være fordi der skete mere man kunne deltage i og at man blev opdateret osv. Med evt et medlemsblad osv. Kort sagt vil jeg ha noget for mine penge!

Men jeg har også forståelse for at de folk det står for fereningen ikke kan overskue mere end de gør hvis det er sårn landet ligger! Jeg ville ikke selv kunne lægge den energi og tid i det det kræver at gøre foreningen mere aktiv!

Men jeg sætter Stor pris på DIU og vil også rigtig gerne deltage på modeshowet! Det er bare ikke nok til jeg vil være medlem af foreningen! Og det skal ikke forstås som kritik for de få ting der sker gør de rigtig godt!

Eliza

Jeg ville melde mig ind her for tror det er et par år siden og fik beskeden, at de har lukket for nye medlemmer, eller det vil sige, at jeg godt kunne blive skrevet op (ved ikke lige hvor) men skulle ikke betale. Tror det var fordi der egentlig ikke var så meget at betale til, da der jo ikke er den store aktivitet for tiden.

Jeg har heller ikke nu tid/overskud til at gøre noget, men måske der sidder nogle derude som godt vil? Ideen om at der bliver gjort mere for ilderne er da altid god :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

john1982

Nu kan jeg se at tråden er lidt gammel
men dem som styrer gruppen på facebook dansk ilder forening har en tendens til at true folk med at blive smidt ud af gruppen og de besvare heller ikke hvorfor og de laver forskels behandling på folk i den gruppe og man kan ikke rigtig tage foreningen seriøs når de er sådan overfor folk og der er heller ikke ret meget info at få fra de admin som har den gruppe
så ved ikke om man skulle lave en anden forening hvor der ville ske noget mere