Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvad skal der til?

Startet af Amazing Ferret, 19. November 2009, kl. 23:07

Black Diamond

Nej man kan godt havde børn og ilder samtidig. Faktisk er jeg selv glad for at havde børn og ilder samtidig. Men når jeg snakker nye førstegangs købere så anbfaler jeg altid en voksen og ikke en hvalp. Havde det været nogle med børn og der havde ilder før, som dig Daisy så havde jeg slet ikke haft skrubler ved det. Det er mest førstegangs køber jeg snakker om. For folk der har ilder i forvejen har jeg slet ikke svært ved at sælge en hvalp overhovdet.

Anne

Jeg vil kun sælge til folk som jeg føler mig sikker på kan give mine hvalpe et godt og varigt hjem.
Selvfølgelig er der grupper hvor man er lidt mere obs end andre.

lussingen

Jeg synes dette er en spændende og meget relevant diskussion.
For 2½ år siden valgte min mand og jeg at vi meget gerne ville have ilder. Vi har Jannich, der dengang var 8 år. Jeg snakkede med flere forskellige avlere, og jeg gjorde meget ud af at fortælle, at vi havde barn, men at det IKKE var til ham vi ville have ilder, men til OS som familie.
Der var en enkelt, der ikke ville sælge til os, fordi vi havde barn. Jeg ved ikke, om jeg helt kunne forstå det, da hun aldrig havde mødt os som familie, men kun snakket med mig i telefon (måske har jeg lydt umanerlig uintelligent i telefonen :fnis:). Men jeg respekterede selvfølgelige hendes beslutning, da det jo er hendes "børn".
Vi fik så Speedy fra en privat i Næstved, der mente at vi var egnede til hvalp fra hende.
I dag har vi så 5 pragtfulde dyr og bliver forhåbentlig beriget med to hvalpe til sommer. Vi er SAMMEN om at have dyrene, da de er en del af vores familie :D

Som avler må det være svært at skulle træffe beslutninger om, hvem der skal have ens hvalpe. Jeg har stor forståelse for, at avlerne tænker sig om en ekstra gang, da det er set rigtig mange gange, at dyrene er blevet omplaceret.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Namilla

Alle mine "regler" var sådan set kun beregnet på førstegangskøbere... da jeg går ud fra, at hvis folk har ildere i forvejen, så ved de hvad de går ind til...(og så kan man jo som avler høre lidt om, hvordan deres anden/andre ildere går og fungerer...)
Og mine "regler" var heller ikke sat som et fast "nej" til de grupper jeg havde nævnt. Det var derfor jeg skrev, at det var de grupper jeg ville tage en nærmere snak med...
For naturligvis er der unge under 18 der kan være ansvarlige ilder-ejere, og naturligvis er der gravide og folk med små børn der kan have ildere...men det kræver bare noget mere...
Mht. gravide, så ville jeg nu stadig være meget obs på det... Jeg synes ikke jeg har haft nogen veninder som IKKE er blevet meget overraskede over, hvor meget tid en baby tager (når det er første barn)... Så kan det jo godt være at du går hjemme inden fødslen og har masser af tid, men når så baby kommer, hvad så? Der er dem der kan få det til at fungere, men der er også mange der bliver overraskede over at de pludselig ikke har tid til andet end baby...
Bare se hvor mange der skal af med hund, fordi de har fået et barn...og en hund synes jeg ikke kræver tilnærmelsesvis så meget tid og arbejde som en ilder...
Der er naturligvis også overskudsmennesker som sagtens kan klare det...