Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Malavias små 5.uger og frem

Startet af Cille, 3. Juli 2009, kl. 20:40

Cille

Idag sluttede kampen for den lille fighter.
Med meget tunge skridt,måtte jeg tage turen ud til dyrlægen og afsluttet Zéya's korte liv...hun blev 6uger og 3dage.

Zéya var helt normal indtil hun blev 3-4uger,der kom hun bagud og hendes ansigt blev skævt.
Derudover havde hun lidt problemer med at holde balancen,men igen det har mange hvalpe i starten.
Men hun opgav aldrig at prøve på at være med i alt hvad der skete omkring hende ...om det så betød man væltede flere gange fordi man ville lege...ja det tog hun i stiv pote.
Et stykke tid så det nu også ud som om hun ville blive helt ok,og balancen blev gradvis bedre.
For ca 2uger siden prøvede jeg så at give dem kød for første gang,det resulterede i at Zéya var ved at blive kvalt...troede jeg.
Nu ved jeg så hvorfor,for hun har haft krampe anfald som mindede meget om epilepsi....Det samme skete igår,bare meget værre.
Hun fik simpelthen kvælnings ligende anfald og lige som man troede...nu dør hun,så slap krampen sit tag i hende og hun kunne igen trække vejret...men igår tog det så bare meget lang tid inden hun kom til sig selv...dermed ingen - lidt ilt til hjernen = hjerneskade.
Håbede hele natten hun ville komme sig,men nej.... hun lå som en lille grøntsag,med tics og spasmer....dog stadig "til stede"...hvilket er det væreste og give op ville hun ikke.
Heller ikke da hun fik sove sprøjten hos dyrlægen...næ nej dobbelt dosis måtte hun have for falde i søvn.
Hvor mange anfald hun har haft ved jeg ikke da jeg har haft respekt for Malavia som helst ikke ville have man havde hvalpene ude... hvorimod de andre fra Titania har været meget ude,fordi hun var "ligeglad".

Hvordan og hvorfor det opstået kan man ikke sige 100%
For det kan såmænd bare være hun er klemt i fødsel og kraniet er trykket skæv,og ved de så vokser så stærkt er der sket skade på hjernen som har givet de her anfald.
Eller en muligvis blodprop som har hæmmet væksten i højre side,og med tiden blevet værre...igen fordi de gror stærkt.
Den højre side virkede også en lille smule "lam", eller nærmere følelsesløs,men det kunne være pga eventuel forkert tryk på nerver pga skævheden.

Har ventet med at skrive det her indtil jeg fik fat i Line og hun har fået det at vide.

Amazing Ferret

Jeg er virkelig ked af at høre det med Zéya..har håbet på hun fik det bedre. Men nu har hun det godt på den anden side af regnbuen

Julie

Stakkels bette Zéya. Hun havde bare været så meget igennem, og efter sådan en omgang kan jeg godt forstå, at aflivning har været at foretrække. Kondolerer mange mange, jeg ved du har arbejdet meget for at hun kunne få det bedre.

tzari

ooh kondolere det er virkelig trist at høre havde krydser på livet løs  :'(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

PiaLyng


Malene

Hvor var det bare sørgeligt at læse. Kondolerer :(
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Black Diamond

Det er jeg virkelig ked af at høre Hanne og Line, Kondolerer mange gange :'(

Soelberg`s SUN ferret


Cille

Tak alle sammen.
Det er hårdt men det var ingen anden udvej efter igår.
Men de kan altså godt lære at falde fra inden de er 1uge gammel og inden man ser deres personlighed...hvis altså de skal herfra.

Line


Cille

ja så blev man 7uger og hun har ikke savnet sin søster.
Men det nok fordi man jo bor med de andre bøller og har 2.ildermødre og en madmor.
Zoya vejer nu 342g.







Beklager kvalitet af billeder,men de render rundt og jeg er træt idag :D

katja

ejer af 7 dejlige trolde,

AlisVolatPropiis

Psssssst....det er altid en ret god ide at læse datoen på tråde ;)


Anne

udover det så er zoya altså en pige...