Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

jonas sander?

Startet af Bawa, 15. August 2009, kl. 10:10

Bawa

jeg kunne godt tænke mig at vide noget om den såkaldte jonas sander.
der er så skide mange af hans ildere, men hvem er han selv? findes han overhovedet?
der er så mange ubesvarede spørgsmål i mit hovede  :X

er der nogen af jer der ved noget om ham?

lille_jill

Han bor vidst i Sverige. Det er det eneste jeg lige kan huske.

Namilla

Prøv søgefunktionen her, på ilderforum.dk og på ilderkliken.dk
Så vidt jeg ved så bor manden Jonas Sander i Dk, på Sjælland et sted, og der befinder ilderne sig også...men han samarbejder med en svensk dyrlæge, og derfor har ilderne svenske papirer...(som jeg har forstået det)
Jeg synes dog det er længe siden at jeg rent faktisk har hørt om Sander-ildere i dyrhandlerne...

Starshineferrets

Jonas sander finns tydligen, men han avlar inte själv (eller bara lite), istället kommer illrarna från en så kallad farm i bland annat Varberg, i sverige. :(

AlisVolatPropiis

Jonas bor på sjælland, men så vidt jeg ved avles ilderne hos hans svenske samarbejdspartner på en farm i sverige.
Derfor den svenske dyrelæge. Jonas selv interesserer sig vidst mest for at finde avlsdyr i alverdens farver rundt omkring.
Dyrehandleren i xxx handler med Sander ildere...og hans foderblandinger. Man kan også bestille ildere efter farve hos dyrehandleren på xxx-som dog vidst er flyttet...

[besked=Tzari]
Citat2.4 Det er ikke tilladt at nævne navne på dyrehandlere der sælger ildere. Alt andet snak om dyrehandlerildere er tilladt
Klippede derfor lige navnene på dyrehandlerne ud så vi ikkke ubevist giver dem reklame[/besked]

tzari

Har ellers hørt rygter om hans svenske farmer ven er stoppet  :S men ja jonas laver/skaffer hvalpe på samlebånd jo mere spraglet jo bedre  :( Deres snitalder er heller ikke værd at skrive hjem om er ren forretning. Der var også en periode han smed dem i butikkerne som 5-6 uger ved ikke om dette er et overstået kapitel?
Er ikke just fan af ham  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

det er underligt at man ikke kan finde noget om ham nogen steder  :X
de fleste jonas sander ildere jeg har hørt om er endten født med defekter,
eller blevet syge hen ad vejen. jeg synes det er så irriterende at folk som ham får lov til det de gør!

ilderne er jo bare en pengemaskine for ham!

tzari

HELT enig også derfor vi indførte regel 2,4 for at undgå folk liiigee skal se hvalpene i den og den dyrehandel og ender med melidenheds køb og derfor sørger for han tjener flere penge. Boycut er eneste vej frem.
Desværre er det en misforstået opfattelse man redder dyrehandel ilderne ved at købe dem. For hver der købes laves 2 nye for så er det lønsomt for dem. :'(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

lige præcis. køber man én laver han et nyt kuld.
og sådan bliver det ved med at blive større og større.
ellers ville hans ildere heller ikke være så udredte som de er!  :X


Black Diamond

Det jeg ved om Jonas sander er at han har en ilder farm i sverige, mener han var i danmark før, men har flyttet det hele til sverige nu. Han sælger til butikker i danmark. De har alle sammen en seddel med som er underskrævet af en svensk dyrlæge, og de har næsten altid en fed farve som i mange tilfælde ikke passer på dyret i virkeligheden. Jeg har også hørt han parre sine tæver om flere gange om året og bruger lys for at få dem til at gå i løb hele året, jeg ved ikke om det passer!!?? Alle de hvalpe jeg ved han har solgt rundt omkring ,er under 10 uger gamle når de kommer ud til butikkerne ,og næsten altid taget for tidligt fra deres mor :'(.
Han går mere efter "fede" farver og pels end sundhed.