Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Køb fra udland

Startet af Julie Stuhr, 5. November 2009, kl. 23:49

Julie Stuhr

Jer som køber eller har købt ilder i udlandet, hvor finder I dem?
Her mener jeg fx hjemmesider, osv :)


tzari

kommer da helt an på hvad du er på udkik efter  :P Bare fordi de har hjemmeside gør ikke det er værd at tage til udlandet efter en hvalp der  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

Citat fra: tzari Dato  6. November 2009, kl. 00:05
kommer da helt an på hvad du er på udkik efter  :P Bare fordi de har hjemmeside gør ikke det er værd at tage til udlandet efter en hvalp der  :)
Nej det er selvfølgelig rigtig :P Men nu fandt jeg bare lige nogle af de mest "kendte" i tyskland frem, hehe.

Julie Stuhr

Jeg skal slet ikke have ilder lige pt., jeg er bare nysgerrig efter hvor I finder dem :)

tzari

Ved mig har det primært været folk der har anbefalet folk  :) Havde en der kontaktede mig pga en af mine tidligere avls tæver og så blev vi gode venner  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Jag har surfat runt på de flesta forum och hemsidor i europa under de senaste 4 åren, och först letat efter information om det jag vill ha. Information om specifika linjer och uppfödare, för att hitta det som uppfyller mina krav. Och tillslut hittade jag uppfödare som hade just de linjerna, och just den typ av iller jag var intresserad utav. Efter att ha fått kontakter i det landet, fick jag hjälp med att få information och komma i kontakt med uppfödare som inte har hemsidor, eller annonserar ut sina illrar på nätet eller ens sålt internationellt tidigare.
Google is my friend, och jag använder det mycket för att inte bara hitta uppfödare, men för att verifiera påde uppfödare och djur. Eftersom jag även pratar 5 språk, så har jag haft mycket gratis vad gälelr att förstå utländska forum, och komma i kontakt med folk som kan hjälpa mig med info. När det gäller språk jag inte pratar, så finns alltid google translate. Mitt motto har hela tiden varit "lita inte blint på uppfödare", utan verifiera så mycket man kan själv.

lille_jill

Har godt nok ikke købt i udlandet endnu, men det er planen på et tidspunkt. Når jeg søger, så starter jeg for det meste på et dansk ilderforum som har link til nordiske avlere. Flere der samarbejder med folk i andre lande, så det er bare at tjekke linkssamlinger og klikke sig videre og videre og videre..

Ellers er der den fantastiske hjemmeside som jeg gerne vil anbefale: www.google.dk

Barky

Jeg har gjort som Sara beskriver... gennem google og andres linkssamlinger har jeg fundet masser af avlere..

Men ok, Maleika fik jeg lidt ad en bagvej (det er forresten fra Bawa's link nr 4 at hun kommer fra.) Jeg mødte dommerne fra Valhalla dagen efter udstillingen og de viste deres hjemmeside og hvalpe frem, og så reserverede jeg Maleika på stedet.. *G* Jeg kendte dem slet ikke i forvejen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia