Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Misbrug af ilder solgt som kæledyr - Nu brugt i avl og solgt paring videre også.

Startet af Winther Ilderen, 5. April 2010, kl. 14:28

Winther Ilderen

Jeg har solgt et dyr til kæl. Der har været tale om det pågældende dyr skulle købes til avl på et tidspunkt. Jeg har aldrig modtaget andet end beløbet for dyret til kæl. Jeg har sagt Ja i tlf til det måtte bruges til et af deres egne dyr til paring, når det kom dertil skulle der naturligvis laves nogle regler for hvordan og hvorledes med afkommet og evt videre avl. Det er aldrig blevet lavet og de pågældende mennesker har nu solgt en parring xxx antal kr til en avler i Fr. Havn . Jeg er blevet bekendt med der rent faktisk er paret 2 af deres egne dyr op og en 3 snarest skal pares. Og at de så har solgt en parring. Jeg føler mig virkelig til grin og misbrugt af køber og af den person som har købt an paring af dem. Jeg vil kræve at pågældende dyr skal neutraliseres nu, da jeg jo selv har avl på dyrets forældre igen i år. Jeg havde bestemt ikke regnet med der pludselig var 3-4 dyr som var paret. Jeg vil søge erstatning også for skaden ved begge parter. Selvfølgelig skal alle de hvalpe der måtte komme fra dem der har købt en kæleilder af mig neutraliseres når de skal videresælges. endvidere må de ikke avle mere . Hende der har købt en parring må så søge erstratning ved sælger af paringen. Jeg vil have kompensation og jeg modsætter mig at alle de hvalpe der må komme i det kuld må bruges til andet en kæl.

Lena og Peter

Helle jeg kan ikke forstå at vi skal tage den her og ikke over telefonen, da jeg bare i sidste mdr. havde en telefon regning på kr. 300,- bare til dig... Men sådan vil du ikke have det.

Du skriver det her som om det kommer bag på dig, men det er jo ikke rigtigt. Da vi første gang nævnte at vi muligvis ville sælge en parring, var din kommentar at så skulle avleren da betale godt penge for det.

cibatuchsi

Helle sådan noget burde i være gamle nok til at tage privat i stedet for at blande alle os andre ind i det.

pinkroses

Hvorfor bliver dette ikke taget privat istedet for ??
Dette burde SLET IKKE skrives herinde..
Det er at hænge hinanden ud !!

Fatter bare ikk det her  :X :o

Winther Ilderen

Peter du kan sige hvad du vil. Vi har snakket om i ville bruge Gucci nu Happy i avl, men i har aldrig købt ham som avlsdyr, der er forskæl på og bare pare løs og ikke respektere en anden opdrætter og på og sælge parringer uden tilladelse. Jeg regnede da bestemt med i var til og stole på. Tlf regninger ja min er også stor. Men jeg giver gerne råd når det er: Men det korte og det lange er i har købt et kæledyr af mig. I har brugt den uden skriftlig tilladelse til og pare flere af jeres dyr. Der ud over har i valgt også og sælge en paring fra ham og ødelægge min linje. Du kan da ikke forvente jeg andet end reagerer, Daisy tror nu også du ville have reageret, og jeg har ret til og skrive her lige så meget som dig. Jeg vil gerne høre hvad andre ville gøre i min situation, det har jeg vel ret til. Jeg syntes bestemt ikke der er ok det her. Hvad skal vi med et forum som man ikke må ytre sig eller søge råd på ?

katja

tag den privat , det er en sag mellem jer, som vi andre ikke vil blandes ind i,og heller ikke har den store interesse i
ejer af 7 dejlige trolde,

Winther Ilderen

Jeg hængte ikke nogen ud, for nævnte ikke navn, jeg søger rådgivning.

cibatuchsi


Winther Ilderen

Men jeg vil gerne høre hvad andre ville gøre i den situation her, andre kan jo komme ud for det samme. Er der slet ikke nogle der har noget og rådgive med ? Peter kunne jo lade være og skrive sit navn. Jeg startede den her op uden navn for og få råd. Jeg får jo ikke råd ved og tage den privat. Jeg skal bruge rådgivning nu , advokater er ikke åbne i dag. Hvad vil andre gøre i samme situation, Jeg vil jo gerne høre hvad andre ville gøre for evt og komme videre

pinkroses

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 14:58
Men jeg vil gerne høre hvad andre ville gøre i den situation her, andre kan jo komme ud for det samme. Er der slet ikke nogle der har noget og rådgive med ? Peter kunne jo lade være og skrive sit navn. Jeg startede den her op uden navn for og få råd. Jeg får jo ikke råd ved og tage den privat. Jeg skal bruge rådgivning nu , advokater er ikke åbne i dag. Hvad vil andre gøre i samme situation, Jeg vil jo gerne høre hvad andre ville gøre for evt og komme videre

Jeg vil først og fremmest tage den privat !
Og derefter ville jeg, -hvis vi ikke nåede frem til en løsning kontakte advokaten når de åbnede igen..

Winther Ilderen

Men jeg vil stadig gerne høre hvad andre ville gøre der evt har været i samme situation eller måske kommer det en gang.

Lena og Peter

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 14:50
Peter du kan sige hvad du vil. Vi har snakket om i ville bruge Gucci nu Happy i avl, men i har aldrig købt ham som avlsdyr, der er forskæl på og bare pare løs og ikke respektere en anden opdrætter og på og sælge parringer uden tilladelse. Jeg regnede da bestemt med i var til og stole på. Tlf regninger ja min er også stor. Men jeg giver gerne råd når det er: Men det korte og det lange er i har købt et kæledyr af mig. I har brugt den uden skriftlig tilladelse til og pare flere af jeres dyr. Der ud over har i valgt også og sælge en paring fra ham og ødelægge min linje. Du kan da ikke forvente jeg andet end reagerer, Daisy tror nu også du ville have reageret, og jeg har ret til og skrive her lige så meget som dig. Jeg vil gerne høre hvad andre ville gøre i min situation, det har jeg vel ret til. Jeg syntes bestemt ikke der er ok det her. Hvad skal vi med et forum som man ikke må ytre sig eller søge råd på ?

Nej, jeg har købt ham som angora. Og dengang regnede vi da med at en avler med så mange dyr ville kunne se forskel på semi angora og angora. Da vi så til at starte med skulle have vores penge tilbage kom de aldrig. Vi blev så enig om at vi kunne give dig de penge der var forskel på kæl og avl, og belv enig om at du skulle have pengende næste gang vi sås. Jeg tror ikke der er mange der ville reagerer som dig da du jo har vist hele tiden hvad der skete og derfor ikke burdte være overrasket.

Men du har vores telefon numre så ring til mig og jeg er sikker på at vi finder en løsning. Med lad være med at smide røret på igen da det så er svært at finde en løsning.

Winther Ilderen

Jeg ved ikke hvormange gange jeg har tilbudt dig penge, det er mange. Angora eller ej han er stadig købt som kældedyr

PiaLyng


Winther Ilderen

Personligt kan jeg nu heller ikke huske hvornår du er kommet med et positivt indlæg til mig Ciabutsi, Vil du ikke bidrage med noget jeg kan bruge til noget så ti hellere stille. Jeg skriver ikke mere i folks tråde hvis ikke jeg har noget fornuftigt og komme med eller de kan bruge til noget. Man skal jo ikke skrive bare for og skrive noget. Jer der har skrevet vi skal tage den privat, i kunne spare jeres ord og bruge jeres kræfter med og besvare indlæg hvor i kan hjælpe. Alt det andet er jo bare tom fylde.