Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dalmatiner, Polkadot ilder

Startet af Lena og Peter, 28. April 2010, kl. 14:41

Lena og Peter

Jeg faldt lige over disse billeder på www.grazerfrettchen.info.

Har nogle af Jer herinde set sådan en ilder???






Starshineferrets

tja.. iller och iller... det är en mink ;)

FerretParadise

Ja det er en mink. ;)
Men sikke hvid den er, det er ret smukt. :)
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Nej det er ikke en Mink... De skriver på hjemme siden at den tit bliver forvekslet med en mink, men at der er en ny trent fra USA.

KariN

Den ligner ikke en ilder i ansigtet, jeg ville også mene at det er en mink, ligemeget hvad de selv siger
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Starshineferrets

Citat fra: ilderbanden Dato 28. April 2010, kl. 14:50
Nej det er ikke en Mink... De skriver på hjemme siden at den tit bliver forvekslet med en mink, men at der er en ny trent fra USA.

Haha pinsamt av dem säger jag bara. Det där är en mink, och en inte helt ovanlig pälsfärgs mutation ;)

Starshineferrets

#6
Här har vi samma mutation, och ja, detta är även det en mink, på en farm i Novosibirsk, Ryssland, där det för närvarande pågår ett projekt för att avla fram genetiskt tama minkar, precis som Belayevs experiment med silverrävar. Bilden har jag fått utav en vän som har varit på besök där, så ja, det är verkligen en mink ;)

http://lh4.ggpht.com/_b85WAh5lVio/SvBT_HOTjhI/AAAAAAAAFHY/NlbRhmyvvf0/s720/DSC_1832.JPG

http://lh5.ggpht.com/_b85WAh5lVio/SvBUCMqUOII/AAAAAAAAFHk/jUsQj2Olb3s/s720/DSC_1831.JPG

http://lh5.ggpht.com/_b85WAh5lVio/SvBT8SFLLoI/AAAAAAAAFHU/l95oW6_v_u4/s720/DSC_1833.JPG

Lena og Peter

Kan godt se at den ligner meget..
Vi må bare konstaterer at ikke alt der stå på en hjemmeside er sandt... Men det er vist sket før....  :lol:

FerretParadise

Ja man ska ikke tro på alt hva man læser. ;)
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

jag tror att anledningen till att det står som det gör, är för att det i många länder är olagligt att hålla mink som sällskapsdjur. Och vill man ändå visa upp sin mink offentligt, är det ganska smart att hävda att det är en iller... även om experter garanterat skulle se skillnaden direkt ;)

AlisVolatPropiis

#10
Rettelse -de skriver på deres hjemmeside at dalmantiner farvede ildere tit forveksles med mink og viser så billeder af plettede mink så man kan se forskellen mellem plettede mink og den " plettede" ildere de også har postet et billede af - hvorfor i så vælger at poste billedet af minkene og ikke den der rent faktisk er ilder forstår jeg ikke...men de lyver ikke fordi i ikke forstår hvad de siger.

Man kan så diskutere om der findes em dalmantiner farvet ildere eftersom de meget få kilder der nævner dem altid bruger samme billede af samme ene ildere der egentlig bare er en harlekin med mange aftegn...

Lena og Peter



Sorry... jeg tror det er dette billede der er ilder.

Malene

Hvis man holder pilen over de to billeder (af minken), står der også hhv. "Jaguar-Nerz" og "Nerz mit Frettchen" :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Barky

Citat fra: ilderbanden Dato 28. April 2010, kl. 16:12


Sorry... jeg tror det er dette billede der er ilder.


dét er en ilder.. men hold da op den ser underlig ud.. O_o
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Den på det sidste billeder er en ilder, den ville her gå under farven harlekin, som har ca sammen farvedefinition som det hollandske polkadot.

Den første ER en mink, Mette Beltoft har haft sådan en mener jeg.