Velkommen hertil.

Det er noget af et spring du tager fra en undulat til en ilder.

Så jeg håber du bruger tiden indtil d. 1 til at læse og læse og gerne besøge nogle der har ildere så du kan se hvordan de er når de ikke lige er i hænder.
Hvis han først får 1. vaccine når han er 10 uger, så behøver han kun få 1. Det har nok været det de har misforstået. Får han den første inden, så skal han have 1 igen 4 uger senere for at være optimalt vaccineret.
Jeg kan godt forstå du er faldet for en ilder for de ER skønne. Totalt skønne. Men jeg synes du skal gå ud og købe et bur til ham så du kan lære ham at kende i starten og stadig gå på arbejde og lægge dig til at sove uden at være bekymret over om han vil rasere dit hjem. Alle de steder han kan kravle op, der vil han kravle op. Så hvis du har en vindueskarm i nærheden af sofaen og du har planter, så kan du forvente at komme hjem til en omgang oprydning for han vil kravle derop og grave i jorden og rive planterne ned. Din rist på badeværelset skal også være ildersikret. Du må ikke kunne hive den op med fingrene uden at skulle skubbe noget til side for så vil han også prøve at hive risten op og kravle ned i røret. Der er faktisk rigtig mange ting der skal ordnes inden man kan sætte en ilderhvalp på gulvet for de kan komme ind alle steder. Du skal også være klar over at det er et stort arbejde at bidetræne og bakketræne dem og de kan være nogle bisser når de kommer i teenage-alderen (hvilket din dreng snart gør).

Derudover vil jeg anbefale dig IKKE at bruge BARF. Det er råt kød og du skal virkelig være inde i hvilke foderbehov en ilder har for at kunne fodre korrekt med kød. Så der er ilder-tørfoder og eller killinge-tørfoder bedre. Det er jo heller ikke sikkert at han vil spise råt kød.
Udover det er der desværre nogle boligselskaber der anser en ilder som hørende til hunde og katteafdelingen. Så du skal være opmærksom på at du risikerer at skulle skjule ham for din vicevært og andre i opgangen for at måtte beholde ham. Det kan du kun vide ved at ringe og spørge dit boligselskab.
Hvis du stadig har mod på en ilder og gerne vil opleve dem på gulvet irl, så er du velkommen til at komme her og møde et par af mine hvalpe og voksne. Jeg kan også vise dig min virile han så du ved hvorfor vi kastrerer dem for at kunne holde ud at bo sammen med dem.