Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Vaccine til ildere

Startet af Stubba, 10. November 2010, kl. 15:57

Bawa

Jeg ville ikke bruge den dyrlæge hvis de bare siger de har en der ligner.
Han/hun fortæller jo ikke engang hvad det er for en? :S

Shamua

Det lyder både dyrt og forkert.  :o Har du prøvet varde dyrehospital?

Vh. Marianne

Stubba

Citat fra: Bawa Dato 18. November 2010, kl. 13:41
Jeg ville ikke bruge den dyrlæge hvis de bare siger de har en der ligner.
Han/hun fortæller jo ikke engang hvad det er for en? :S

Præcis. Det er vildt underligt! (jeg vil heller ikke bruge den ..) Men de kunne da godt lige fortælle, hvad det er for en de bruger .. som 'ligner'.

Citat fra: Shamua Dato 18. November 2010, kl. 14:06
Det lyder både dyrt og forkert.  :o Har du prøvet varde dyrehospital?

Jeg har lige ringet derud .. Men der var kø. Så prøver igen senere :) For det er næsten det eneste sted heromkring, som jeg ikke har kontaktet :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Nordvacc

Hej alle

Jeg kan se, at nogle har problemer med at få vaccineret deres ildere. Jeg er ansat i det firma, der leverer vaccinerne Febrivac DIST til det danske marked og vil blot informere om, at det ikke har været på tale at tage vaccinen af markedet, ligesom der ikke har været problemer med levering af vaccinerne mens de har været på markedet. Her på sitet har været nævnt noget om en pakning på 250 ml, og det er, som en nævner det, en pakning til mink. Febrivac DIST leveres i 5 x 1 dosis.

Med venlig hilsen
Ruth Fredskov
Area Manager, DVM
Nordvacc

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Nordvacc Dato  6. December 2010, kl. 13:26
Hej alle

Jeg kan se, at nogle har problemer med at få vaccineret deres ildere. Jeg er ansat i det firma, der leverer vaccinerne Febrivac DIST til det danske marked og vil blot informere om, at det ikke har været på tale at tage vaccinen af markedet, ligesom der ikke har været problemer med levering af vaccinerne mens de har været på markedet. Her på sitet har været nævnt noget om en pakning på 250 ml, og det er, som en nævner det, en pakning til mink. Febrivac DIST leveres i 5 x 1 dosis.

Med venlig hilsen
Ruth Fredskov
Area Manager, DVM
Nordvacc

Så det vil sige at den vac. der hedder febrivac dist på flasker med flere doser i kun er til mink og ikke gælder som en febrivack Dist. til ildere f.eks. til udstilling?

Eliza

Tror der menes den er til steder hvor de har rigtig mange mink så de alle bliver vaccineret og der ikke går en masse til spilde som der gør hos en dyrlæge der kun har nogle få der skal vaccineres.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Så længe det er den samme vaccine og der står febrivac dist i papirene så gælder den.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nå okay, på den måde... Forstod det lidt som om det var to forskellige vac. som hed det samme... Tak

Nordvacc

Nu iler jeg lige med lidt mere information, så al tvivl forhåbentligt bliver udryddet :-)

Febrivac vaccinerne findes i flere udgaver: Febrivac DE (hvalpesyge og enteritis), Febrivac ENT (kun enteritis), Febrivac HV (kun hvalpesyge) og Febrivac PBE (smitsom lungebetændelse, botulisme og enteritis). Disse 4 vacciner er alle KUN registreret til anvendelse hos mink og sælges kun i 250 ml flasker.

Herudover findes Febrivac DIST som leveres i 5 x 1 dosis og som kun er registreret til ildere.

Håber dette er en hjælp til alle.

Mange hilsner
Ruth Fredskov
Nordvacc

AlisVolatPropiis

Dejligt virkelig dejligt i følger med og kigger ind :)

Tusind tak for info

Stubba

Ja, mange tak for info :) ..
- det gav lidt afklaring omkring dette. Tak :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua


Vh. Marianne

Nordvacc

Velbekommen - vi er altid glade for at kunne hjælpe  :)

Mange hilsner
Ruth Fredskov
Nordvacc